...
Interfejs graficzny Użytkownika systemu Plus Workflow (Rysunek 5.1.) składa się z Menu Użytkownika oraz przycisków Moje konto i Wyloguj () , Wiadomości () i Wyloguj ().
Po zalogowaniu się do systemu na ekranie Użytkownika domyślnie pojawi się widok skrzynki zadań, czyli opcja Zadania w Menu Użytkownika. Widok Użytkownika można zmienić w koncie użytkownika, zakładka Ustawienia wyglądu -> Widok domyślny. |
...
Użytkownik chcąc zapoznać się z poszczególnymi elementami interfejsu powinien kolejno najeżdżać kursorem myszki na pożądany element do momentu, gdy kursor zamieni się w „łapkę", wówczas można a następnie w nie kliknąć. Większość pól na każdym ekranie systemu umożliwia Użytkownikowi klikniecie, powodując pokazanie nowego okna. Na ekranie oprócz słów, które są intuicyjne dla Użytkownika znajduje się również kilka ikon.
Wszystkie ikony (symbole) w systemie spełniają określoną funkcję, przede wszystkim informacyjną. Kliknięcie w nie nigdy nie powoduje nieodwracalnych skutków, dlatego warto je sprawdzać. |
Obok przycisku Wyloguj znajduje się ikona koperta ( ). Jest to tzw. Historia Menu Użytkownika pozwala na uzyskanie szybkiego dostępu do głównych funkcjonalności systemu. W zależności od uprawnień nadanych przez Administratora systemu możliwe są następujące pozycje:
1. Start
2. Pulpit
3. Zadania
4. Utwórz proces
5. Archiwum
6. Widoki
7. Raporty
8. Kalendarz
9. Wyszukiwanie
10. Statystyki
11. Moduły
Pozycje menu zostały dokładnie omówione w Rozdziale 5.3.
Przycisk Moje konto () przekierowuje Użytkownika do widoku zarządzania swoim profilem, który został dokładnie omówiony w Rozdziale 5.2.
Przycisk Wiadomości () uruchamia widok Historii powiadomień (Rysunek 5.2.). Funkcja ta jest dostępna tylko dla Użytkowników, którzy otrzymają to do niej uprawnienie od Administratora systemu. Ikona ta jest dostępna z każdego miejsca systemu, zawsze znajduje się w prawym górnym rogu okna. Dzięki niej Użytkownik w szybki sposób może dowiedzieć się np. na jakim etapie jest rozpoczęty proces. Historia powiadomień jest zaprezentowana poprzez przypisanie nadawcy do konkretnej wiadomości, a także daty i godziny, kiedy powiadomienie zostało wygenerowane.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
Widok Powiadomienia wyświetlają się w kolejności chronologicznej, od najnowszego do najstarszego. Widok Historia powiadomień jest stosunkowo niewielkim oknem systemu, dlatego na jego dole znajdują się przyciski , dzięki którym można wyświetlić kolejną stronę powiadomień. Zawsze na pierwszej karcie tego okna od góry znajdują się najbardziej aktualne powiadomienia, każde kolejne powiadomienie jest starsze. Na dole okienka znajdują się cztery przyciski służące do wyświetlania pożądanych stron historii. Znaczenie poszczególnych przycisków wyjaśniono w Tabeli 4.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
Symbol | Interpretacja | ||
---|---|---|---|
pokaż stronę następną , czyli powiadomienia bardziej odległe od aktualnych | pokaż najodleglejszą (zawierającą starsze powiadomienia) | ||
pokaż ostatnią stronę Historii powiadomień | |||
pokaż poprzednią stronę , przycisk jest aktywny tylko wtedy, gdy przeglądamy starsze strony Historii, pokazuje powiadomienia aktualniejsze od obecnie przeglądanych | pokaż najaktualniejszą (zawierającą nowsze powiadomienia) | ||
pokaż pierwszą stronę Historii powiadomień | |||
odśwież Historię powiadomień |
...
- CSV
- Excel
- XML
- RTF
Panel użytkownika składa się również z dynamicznego paska powiadomień (Rysunek 5.4.), który jest narzędziem systemu Plus Workflow do natychmiastowego informowania Użytkownika o zaistniałej czynności przy wykonywaniu procesu. System pokazuje komunikaty o wykonanym zadaniu oraz informuje co się z nim stanie w dalszej kolejności np. po ukończeniu zadania Rejestrowania faktury system wyświetla komunikat: „Zadanie, które zostało przed chwilą przez Ciebie zaakceptowane, trafiło do następujących użytkowników: imię i nazwisko (osoby zatwierdzające merytoryczne)".
Rysunek 5.4. Dynamiczny pasek powiadomień Opcja Wyloguj służy do
Przycisk Wyloguj() służy do wylogowania się z systemu, po jej wybraniu system rozłącza się z serwerem systemu zarządzania procesami biznesowymi kliknięciu bieżący użytkownik zostaje wylogowany z systemu Plus Workflow. Na ekranie Użytkownika wyświetlone zostaje okno logowania (patrz Rozdz
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
1. Start
2. Pulpit
3. Zadania
4. Utwórz proces
5. Archiwum
6. Widoki
7. Raporty
8. Kalendarz
9. Wyszukiwanie
10. Statystyki
11. Moduły
Menu Użytkownika pozwala na uzyskanie szybkiego dostępu do głównych funkcjonalności systemu. Pozycje menu zostały omówione w Rozdziale 5.3.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
Element interfejsu Użytkownika Moje konto znajduje się w prawym górnym rogu okna przeglądarki. Służy do zarządzania Tak jak wcześniej wspomniano Użytkownik może zarządzać swoim profilem.
Widok profilu Użytkownika może się różnić od prezentowanego w podręczniku ze względu na indywidualne ustalenia.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
Wybierając opcję Moje konto Użytkownik Po naciśnięciu przycisku Moje konto () Użytkownik automatycznie zostanie przekierowany na zakładkę Ustawienia wyglądu. Okno to składa się z dwóch części - Ustawienia wyglądu (Rysunek 5.5.) oraz Widoki dokumentów (Rysunek 5.7.).
...
W części Ustawienia wyglądu można ustawić:
* wersję językową spośród dostępnych:
- default (domyślny) - polski
- English - angielski
- Magyar - węgierski
- Norsk - norweski
- Украинский - ukraiński
Użytkownik może ustawić Szablon, który jest stały plusmpm (poprzednia nazwa firmy Suncode) nie podlega zmianie.na PlusWorkflow Blue (domyślny) lub PlusWorkflow Orange (widoczny na Rysunku 5.6).
Rysunek 5.5. Moje konto - szablon PlusWorkflow Orange
Ilość pozycji na stronie, Użytkownik może sobie ustawić preferowaną ilość rekordów na stronie spośród dostępnych opcji: 10, 20, 30 lub 50 pozycji. Ilość pozycji dotyczy np. ilości wyświetlonych na ekranie Zadań do wykonania, ilości wyświetlania wyników wyszukiwania dokumentów itp.
...
Przy polu w którym znajduje się wartość Widoku domyślnego znajduje się symbol lornetka ( ), po jego którego wciśnięciu otworzy się okienko z dostępnymi dla danego Użytkownika widokami. Wystarczy najechać na wiersz, który zawiera nazwę pożądanego widoku i kliknąć lewym przyciskiem myszy. Pamiętaj, aby zawsze zmianę widoku domyślnego potwierdzić klikając na przycisk poniżej ZMIEŃ USTAWIENIA.
...
Drugą część okna Ustawienia wyglądu stanowią ustawienia dotyczące widoków dotyczące Widoków dokumentów (Rysunek 5.7.).
Widoki dokumentów są to reguły wyświetlania dokumentów na formularzu. Użytkownik systemu może filtrować format i nazwy dokumentów, definiować wyświetlaną ilość, a także zmieniać kolejność wyświetlania.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
...