Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Chapter number
ParentPagePodręcznik użytkownika

Anchor
_Toc383084728
_Toc383084728
Numbered headings
Typeh1
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextUkład graficzny interfejsu użytkownika
Prefix Rozdział

Interfejs graficzny Użytkownika systemu Plus Workflow (Rysunek 5.1.) składa się z Menu Użytkownika oraz przycisków Moje konto () , Wiadomości () i Wyloguj ().

...

Przycisk Wyloguj () służy do wylogowania się z systemu, po jej kliknięciu bieżący użytkownik zostaje wylogowany z systemu Plus Workflow. Na ekranie Użytkownika wyświetlone zostaje okno logowania (patrz Rozdz

Anchor
_Hlt380497958
_Hlt380497958
iał 4. Rozpoczęcie pracy).

Anchor
_Toc383084729
_Toc383084729
 
Numbered headings
Typeh1
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextMoje konto
Prefix Rozdział

Tak jak wcześniej wspomniano Użytkownik może zarządzać swoim profilemWidok profilu Użytkownika może się różnić od prezentowanego w podręczniku ze względu na indywidualne ustalenia.

Anchor
_Toc383084730
_Toc383084730
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextUstawienia wyglądu
Prefix Rozdział

Po naciśnięciu przycisku Moje konto () Użytkownik automatycznie zostanie przekierowany na zakładkę Ustawienia wyglądu. Okno to składa się z dwóch części - Ustawienia wyglądu (Rysunek 5.5.) oraz Widoki dokumentów (Rysunek 5.7.).

...


Formularz dodawania nowego widoku jest narzędziem z którego Użytkownik może w prosty i szybki sposób korzystać. Formularz składa się ze wszystkich pól opcjonalnych, które znajdują się w tabeli z zapisanymi już Widokami.

Anchor
_Toc383084731
_Toc383084731
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextInformacje o Użytkowniku
PrefixRozdział

Druga zakładka w panelu Moje konto zawiera informacje o użytkowniku (Rysunek 5.9.). Dane pozostają niezmienne, edytować dane może tylko Administrator systemu, Użytkownik zaś może je tylko przeglądać. W zakładce tej możliwa jest tylko zmiana hasła do systemu Plus Workflow. Zmiana hasła przebiega w standardowy sposób, mianowicie w pierwszej kolejności trzeba wpisać stare hasło, następnie nowe hasło i potwierdzić je ponownie wpisując nowe hasło. Zmiana nastąpi po kliknięciu przycisku Zmień hasło. Dodatkowo system wyświetla tzw. siłę hasła, która informuje Użytkownika czy wpisane hasło jest trudne do złamania.



Anchor
_Toc383086542
_Toc383086542
Rysunek 5.9. Moje Konto Informacje o użytkowniku

Anchor
_Toc383084732
_Toc383084732
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextZastępstwa
PrefixRozdział

Zakładka Zastępstwa (Rysunek 5.10.) w panelu Użytkownika, jak sama nazwa wskazuje dotyczy ustalania zastępstw wynikających z nieobecności pracownika w pracy z powodu zaplanowanego urlopu lub choroby.
Interfejs składa się z formularza Znajdź zastępstwa, przycisku Nowe zastępstwo oraz tabeli z wykazem zastępstw, które się odbyły oraz tych które nastąpią.

...


Ponadto w zakładce Zastępstwa jest dostępna tabela z wykazem zastępstw dotyczących zalogowanego Użytkownika. Osoba, która została wyznaczona na zastępstwo danego Użytkownika otrzymuje wówczas wszystkie zadania do wykonania w ramach zastępstwa. Osoba zastępowana ustala, czy osoba zastępująca otrzyma wszystkie powiadomienia o zadaniach czy dotyczące tylko konkretnych procesów. Podczas okresu w którym odbywa się zastępstwo, powiadomienia o zadaniach otrzymuje zarówno osoba zastępująca jak i osoba będąca zastępowana.
Tabela zawiera następujące kolumny: proces, uczestnik, użytkownik, zastępca, od, do, akcja. W kolumnie Akcja jest dostępna jedna opcja - Usuń, wówczas zapis o danym zastępstwie znika z tabeli. Tabelę z danymi o Zastępstwach można eksportować do formatów dostępnych na pasku opcji eksportu danych.

Anchor
_Toc383084733
_Toc383084733
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextMoje widoki
PrefixRozdział

Zakładka Moje widoki składa się z dwóch części: Moje widoki (tabeli zawierającej zestawienie widoków zalogowanego użytkownika) oraz Panelu użytkownika (Rysunek 5.12.).

...

Panel użytkownika można ustawić jako widok domyślny w zakładce Moje konto.

Anchor
_Toc383084734
_Toc383084734
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextRaporty
PrefixRozdział

Zakładka Raporty w panelu Moje konto służy głównie do zarządzania posiadanymi raportami. Wszystkie utworzone raporty znajdują się w tej zakładce w postaci tabeli. Użytkownik za pomocą przycisków w kolumnie Akcji może:

...

  • Usuwać, funkcja ta daje możliwość Użytkownikowi usunięcie wcześniej stworzonego przez niego raportu.

Anchor
_Toc383084735
_Toc383084735
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextKalendarz
PrefixRozdział

W zakładce Kalendarz w panelu Moje konto Użytkownik ma możliwość udostępniania kalendarza innym użytkownikom lub grupom systemu Plus Workflow (Rysunek 5.16.). Widok składa się z formularza udostępniania kalendarza oraz tabeli zawierającej zestawienie osób, które mają dostęp do kalendarza obecnego Użytkownika. 

...

W tabeli poniżej formularza Użytkownik może wykonać akcję Usuń, która odbiera uprawnienia wybranego użytkownika/grupy do kalendarza Użytkownika.
Tabelkę z zestawieniem można eksportować do formatów dostępnych na pasku opcji eksportu danych.

Anchor
_Toc383084736
_Toc383084736
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextPulpity
PrefixRozdział
 

Ekran Pulpity w panelu Moje konto (Rysunek 5.18.) służy do zarządzania pulpitami dashboardu. Lewa część okna posiada pola do Zarządzania pulpitami, a dokładniej do tworzenia nowych pulpitów. Nazwę i opis pulpitu Użytkownik wpisuje ręcznie, natomiast import gadżetów odbywa się za pomocą wyboru z listy rozwijanej źródła z którego zostaną pobrane. Dostępność gadżetów możliwych do pobrania w celu tworzenia nowego pulpitu jest uzależniona od tego, co zostanie wgrane i udostępnione Użytkownikom przez Administratora systemu.
Przyciskiem Stwórz zostanie dodany nowy pulpit dashboardu, natomiast przycisk Wyczyść spowoduje usunięcie danych, które zostały wprowadzone do formularza.


Anchor
_Toc383086551
_Toc383086551
Rysunek 5.18. Moje konto - Pulpity

...



Anchor
_Toc383086552
_Toc383086552
Rysunek 5.19. Okno Dashboard zmodyfikowane

Anchor
_Toc383084737
_Toc383084737
 
Numbered headings
Typeh1
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextMenu użytkownika
PrefixRozdział

Wybieranie pozycji Menu oraz przełączanie się między jego zakładkami następuje tylko i wyłącznie poprzez klikanie na poszczególne nagłówki zakładek np. Zadania, Archiwum itp. Nazwy pozycji Menu zostały dobrane intuicyjnie, aby Użytkownik mógł domyślnie nawigować w systemie w celu poszukiwania odpowiednich danych. Nie jest zalecane korzystanie z przycisków wróć/ cofnij w przeglądarce internetowej, gdyż może to nie przynosić pożądanych efektów.

...


W punktach kolejnych zostaną opisane wszystkie pozycje Menu.

Anchor
_Toc383084738
_Toc383084738
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextStart
PrefixRozdział
 

Wybranie pozycji Start powoduje wyświetlenie w oknie przeglądarki Widoku domyślnego Użytkownika (Rysunek 5.20.). Standardowym widokiem Użytkownika jest skrzynka zadań (zakładka Zadania). System Plus Workflow pozwala jednak na indywidualne tworzenie własnych widoków oraz na określanie, który z widoków będzie domyślnym widokiem Użytkownika.

...


Interfejsy występujące po kliknięciu przycisku akcji Wykonaj zostały opisane w Rozdziale 5.3.3. Zadania.

Anchor
_Toc383084739
_Toc383084739
  
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextPulpit
PrefixRozdział

W najnowszej wersji systemu Plus Workflow 3.2. została dodana opcja Puplit (wcześniej Dashborad). Stanowi ona zestaw konfigurowalnych okien tzw. gadżetów, które zawierają najpotrzebniejsze informacje dla Użytkownika (Rysunek 5.21.).

...


Ważne jest, aby po wprowadzeniu wszystkich zmian w gadżetach kliknąć w przycisk Zapisz ( ), który znajduje się w prawym górnym rogu, obok przycisku Dodaj gadżet. Akcja ta spowoduje zapisanie wszystkich zmian jakie zostały wprowadzone w trybie edycji.

Anchor
_Toc383084740
_Toc383084740
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextZadania
PrefixRozdział
 

Po wybraniu zakładki Zadania Użytkownik otrzymuje, zgodnie z uprawnieniami, dostęp do indywidualnej skrzynki zadań do wykonania (Rysunek 5.24.).

...

  • ról np. , ,
  • rozpoczęcia procesu ,
  • zadań wykonanych w ramach procesu (posiadają kolorową obwódkę) ,
  • zadań niewykonanych w procesie ,
  • punktów decyzyjnych (wymagających podjęcia decyzji) ,
  • powiązań między zadaniami: wykonane , niewykonane ,
  • zakończenia procesu .

Anchor
_Toc383084741
_Toc383084741
Anchor
_Toc383084742
_Toc383084742
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextUtwórz proces
PrefixRozdział

Tworzenie procesów w systemie Plus Workflow nie jest funkcjonalnością dostępną dla wszystkich Użytkowników. W zakładce Utwórz proces znajduje się tabela z zestawieniem Procesów dostępnych dla danego użytkownika (Rysunek 5.37.). Z tego poziomu można tworzyć procesy poprzez przycisk, który znajduje się w tabeli Akcja - Utwórz.

...

Z tego poziomu można tworzyć procesy poprzez przycisk, który znajduje się w tabeli Akcja - Utwórz. Wyświetlaną tabelę Użytkownik może eksportować do preferowanego programu za pomocą ikon opisujących format zapisu w Opcjach eksportu.

Anchor
_Toc383084743
_Toc383084743
 
Numbered headings
Typeh1
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextArchiwum
PrefixRozdział

Po wybraniu opcji Archiwum na ekranie użytkownika pojawia się okno o nazwie Moje klasy dokumentów (Rysunek 5.38.). W archiwum tym znajdują się dokumenty procesów oraz dokumenty zapisane niezależnie od realizowanych procesów.

...


Ostatnie pole dotyczy typów dokumentów do wyszukania. Użytkownik z listy dostępnych dokumentów wybiera preferowaną grupę. Potwierdza wprowadzone dane przyciskiem SZUKAJ, rozpoczynając proces wyszukiwania dokumentów. Na liście dokumentów pojawiają się tylko te dokumenty do których użytkownik ma dostęp oraz równocześnie mają włączone przez administratora opcję wyszukiwania pełno tekstowego.

Anchor
_Toc383084744
_Toc383084744
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextWidoki
PrefixRozdział
 

Kolejna zakładka Menu to Widoki (Rysunek 5.42.).

...

Zestawienia mogą być sortowane tylko według daty, o czym informuje symbol strzałki, za pomocą kliknięcia dokładnie na słowo "Data" w nagłówku kolumny. Całą tabelę można przełączać za pomocą przycisków działających analogicznie do zaprezentowanych wcześniej w Tabeli 5.

Anchor
_Toc383084745
_Toc383084745
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextRaporty
PrefixRozdział
 

Funkcja Raporty w Menu użytkownika pozwala na tworzenie raportów oraz przeglądanie istniejących raportów (Rysunek 5.46.).

...


Opcja Utwórz powoduje prezentację danych raportu, natomiast funkcja Wyświetl powoduje powrót do ustawień parametrów danych, jakie mają się pojawić w raporcie, daje możliwość edycji ustawień.

Anchor
_Toc383084746
_Toc383084746
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextKalendarz
PrefixRozdział
 

Po wybraniu opcji Kalendarz Użytkownik uzyskuje dostęp do Kalendarza użytkownika. W polach tych zaznaczane są zadania danego użytkownika.

...

Klikając na nazwę zadania wyświetlonego w jednym z pól kalendarza Użytkownik może uzyskać dostęp do skrzynki zadań niezależnie od statusu tego zadania.

Anchor
_Toc383084747
_Toc383084747
 
Numbered headings
Typeh1
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextWyszukiwanie
PrefixRozdział

Po wybraniu opcji Wyszukiwanie Użytkownik uzyskuje dostęp do formularza pozwalającego na wyszukiwanie procesów, zadań oraz tworzenie własnych widoków (Rysunek 5.51.).

...

Anchor
_Toc383084748
_Toc383084748
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextStatystyki
PrefixRozdział

Po wybraniu opcji Statystyki Użytkownik uzyskuje dostęp do narzędzi statystyczno - analitycznych systemu Plus Workflow. Na ekranie Użytkownika system wyświetla okno Statystyka procesów (Rysunek 5.58.). Przyciskiem POKAŻ STATYSTYKĘ następuje wyświetlenie wskazanej statystyki.

...


Wszystkie z prezentowanych statystyk można eksportować do programów o preferowanym formacie zapisu dzięki pasku Opcje eksportu, który zawsze znajduje się na dole ekranu.
Wbudowane narzędzia analityczno-statystyczne pozwalają zatem na wykonanie szerokiego wachlarza raportów dotyczących m.in. obciążenia poszczególnych stanowisk, czasu realizacji procesu, czasu realizacji konkretnych zadań w procesie, kosztów procesu, ilości przetworzonych informacji, zadań oraz dokumentów.

Anchor
_Toc383084749
_Toc383084749
 
Numbered headings
Typeh2
ParentPagePodręcznik użytkownika
TextModuły
PrefixRozdział
 

Ostatnia zakładka panelu Menu użytkownika stanowią Moduły (Rysunek 5.66.), jest to zakładka, która zawiera spis dostępnych modułów i z tego poziomu można je uruchomić poprzez przycisk Wejdź. Z racji, że jest to element systemu, który ulega dynamicznym zmianom, interfejsy nie są opisane. Więcej na temat interfejsów dowiesz się w Rozdziale 3.7.

...