Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Table of Contents
maxLevel1
English

1. Automatic task definition

Automatic tasks are components that perform operations in the system in a business process stage determined by the designer. They are used, among others for synchronizing form data with a database, writing to a database, etc. They do not require end user interference – only need to correctly setting and they download necessary information.

2. Automatic task adding

Automatic tasks are not added to the form, just like other components. Instead, you must add an automatic task to the map of your process. To do this, click on the „insert system” icon and place the field for the system on the map.

 

 

Automatic task can be added only for that field.

 

 

You can choose automatic task by clicking the gear buton.

 

 

From the pop-up menu you can select the interesting component.

 

 

After selecting component you should configure it.

 

 

It is important that after configuration you still need to connect the new map element with other map elements so that it has its input and output.

 

 

3. Component parameters

More informaton about the validator parameters are on a separate page: Component parameters

4. Automatic task editing

To edit an automatic task select the appropriate field on the form map and right-click on the properties (or double-click them)

 

 

Then go to the Applications tab and select the element from the list that interests you, then press the pencil icon

 

 

5. Errors handling

In nutomatic tasks may include errors (no necessary data in the database, incorrect configuration, programming errors). It should be ensured that in the event of such an error, our process properly manage with it. The "Error handling type" parameter allows you to select a service that will match to the map you create. We can choose from two options: "Acceptance interruption" and "Acceptance continuation".

 

5.1. Acceptance interruption

 

If you choose "Interrupt acceptance", the process will return to the manual task that preceded this automatic task and was accepted by the user. In the Comment field you define the content that will be added to this task. If the automatic task was not preceded by any manual task, the comment will not be added. The field "Message for the user" you complete with the information which will be displayed to the user in the event of an error. The message will only appear if the preceding manual task does not have parallel acceptance.

5.2. Acceptance continuation

 

If you choose "Acceptance continuation", the process will go to the next task according to the path on the map. In the Comment field you can define the content that will be added to this task. To enable the transition to the appropriate path, the "Assigning variables" parameter has been made available. The values should be given in text form (in the case of operating on other types, it is recommended to use the toString function). If you want to write a value to a table variable, then the values should be given in text form, separating subsequent elements with a semicolon, eg. "aaa; bbb; ccc".

Polish

1. Definicja zadania automatycznego

Zadania automatyczne to komponenty, które przeprowadzają operacje w systemie w ustalonym przez projektanta etapie procesu biznesowego. Służą m.in. do synchronizacji danych formularza z bazą danych, zapisu do bazy, itp. Nie wymagają ingerencji użytkownika końcowego - wystarczy, że zostaną poprawnie skonfigurowane i same pobiorą potrzebne informacje.

2. Dodawanie zadania automatycznego

Zadania automatyczne nie są dodawane do formularza, tak jak inne komponenty. Zamiast tego, musimy dodać zadanie automatyczne do mapy naszego procesu. W tym celu klikamy na ikonę wstaw system i umieszczamy na mapie pole dla systemu.

 

Tylko dla takiego pola możemy dodać zadanie automatyczne

 

Zadanie automatyczne wybieramy naciskając przycisk zębatki

 

Z podręcznego menu wybieramy interesujący nas komponent

 

Po wybraniu komponentu konfigurujemy go

 

Pamiętamy, że po konfiguracji musimy jeszcze połączyć nowy element mapy z innymi elementami mapy tak, by miał swoje wejście i wyjście.

 

3. Parametry komponentu

O parametrach zadania automatycznego można przeczytać na osobnej stronie: Parametry komponentów

4. Edycja zadania automatycznego

Aby edytować zadanie automatyczne wybieramy odpowiednie pole na mapie formularza i klikamy prawym przyciskiem wybierając właściwości (lub klikamy na nie dwukrotnie)

 

Następnie przechodzimy w zakładkę Aplikacje i wybieramy interesujący nas element z listy, po czym naciskamy ikonkę ołówka

 

5. Obsługa błędów

W zadaniach automatycznych mogą pojawić się błędy (brak niezbędnych danych w bazie, błędna konfiguracja, błędy programistyczne). Należy zadbać o to, żeby w przypadku wystąpienia takiego błędu nasz proces odpowiednio sobie z nim poradził. Parametr "Typ obsługi błędu" pozwala na wybranie obsługi, która będzie pasować do tworzonej przez nas mapy. Wybierać możemy spośród dwóch opcji: "Przerwanie akceptacji" i "Kontynuacja akceptacji".

5.1. Przerwanie akceptacji

W przypadku wybrania "Przerwanie akceptacji" proces wróci do zadania ręcznego, które poprzedzało to zadanie automatyczne i było zaakceptowane przez użytkownika. W polu Komentarz określamy treść komentarza, który zostanie dodany do tego zadania. Jeżeli zadanie automatyczne nie było poprzedzone żadnym zadaniem ręcznym, to komentarz nie zostanie dodany. Pole "Komunikat dla użytkownika" uzupełniamy informacją, która ma zostać wyświetlona użytkownikowi w przypadku błędu. Komunikat pojawi się jedynie w przypadku, jeżeli poprzedzające zadanie ręczne nie posiada akceptacji równoległej.

5.2. Kontynuacja akceptacji

W przypadku wybrania "Kontynuacja akceptacji" proces przejdzie do kolejnego zadania według ścieżki na mapie. W polu Komentarz określamy treść komentarza, który zostanie dodany do tego zadania. Aby umożliwić przejście do odpowiedniej ścieżki udostępniono parametr "Przypisanie zmiennych". Wartości należy podawać w postaci tekstowej (w przypadku operowania na innych typach zaleca się stosowanie funkcji toString). Jeśli chcemy zapisać wartość do zmiennej tabelarycznej, to wartości należy podać w postaci tekstowej oddzielając kolejne elementy średnikiem, np. "aaa;bbb;ccc".

 

 

1. Definicja zadania automatycznego

Zadania automatyczne to komponenty, które przeprowadzają operacje w systemie w ustalonym przez projektanta etapie procesu biznesowego. Służą m.in. do synchronizacji danych formularza z bazą danych, zapisu do bazy, itp. Nie wymagają ingerencji użytkownika końcowego - wystarczy, że zostaną poprawnie skonfigurowane i same pobiorą potrzebne informacje.

2. Dodawanie zadania automatycznego

Zadania automatyczne nie są dodawane do formularza, tak jak inne komponenty. Zamiast tego, musimy dodać zadanie automatyczne do mapy naszego procesu. W tym celu klikamy na ikonę wstaw system i umieszczamy na mapie pole dla systemu.

Image Removed

 

Tylko dla takiego pola możemy dodać zadanie automatyczne

Image Removed

 

Zadanie automatyczne wybieramy naciskając przycisk zębatki

Image Removed

 

Z podręcznego menu wybieramy interesujący nas komponent

Image Removed

 

Po wybraniu komponentu konfigurujemy go

Image Removed

 

Pamiętamy, że po konfiguracji musimy jeszcze połączyć nowy element mapy z innymi elementami mapy tak, by miał swoje wejście i wyjście.

Image Removed

 

3. Parametry komponentu

O parametrach zadania automatycznego można przeczytać na osobnej stronie: Parametry komponentów

4. Edycja zadania automatycznego

Aby edytować zadanie automatyczne wybieramy odpowiednie pole na mapie formularza i klikamy prawym przyciskiem wybierając właściwości (lub klikamy na nie dwukrotnie)

Image Removed

 

Następnie przechodzimy w zakładkę Aplikacje i wybieramy interesujący nas element z listy, po czym naciskamy ikonkę ołówka

Image Removed

 

5. Obsługa błędów

W zadaniach automatycznych mogą pojawić się błędy (brak niezbędnych danych w bazie, błędna konfiguracja, błędy programistyczne). Należy zadbać o to, żeby w przypadku wystąpienia takiego błędu nasz proces odpowiednio sobie z nim poradził. Parametr "Typ obsługi błędu" pozwala na wybranie obsługi, która będzie pasować do tworzonej przez nas mapy. Wybierać możemy spośród dwóch opcji: "Przerwanie akceptacji" i "Kontynuacja akceptacji".

5.1. Przerwanie akceptacji

Image Removed

W przypadku wybrania "Przerwanie akceptacji" proces wróci do zadania ręcznego, które poprzedzało to zadanie automatyczne i było zaakceptowane przez użytkownika. W polu Komentarz określamy treść komentarza, który zostanie dodany do tego zadania. Jeżeli zadanie automatyczne nie było poprzedzone żadnym zadaniem ręcznym, to komentarz nie zostanie dodany. Pole "Komunikat dla użytkownika" uzupełniamy informacją, która ma zostać wyświetlona użytkownikowi w przypadku błędu. Komunikat pojawi się jedynie w przypadku, jeżeli poprzedzające zadanie ręczne nie posiada akceptacji równoległej.

5.2. Kontynuacja akceptacji

Image Removed

W przypadku wybrania "Kontynuacja akceptacji" proces przejdzie do kolejnego zadania według ścieżki na mapie. W polu Komentarz określamy treść komentarza, który zostanie dodany do tego zadania. Aby umożliwić przejście do odpowiedniej ścieżki udostępniono parametr "Przypisanie zmiennych". Wartości należy podawać w postaci tekstowej (w przypadku operowania na innych typach zaleca się stosowanie funkcji toString). Jeśli chcemy zapisać wartość do zmiennej tabelarycznej, to wartości należy podać w postaci tekstowej oddzielając kolejne elementy średnikiem, np. "aaa;bbb;ccc".