Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Numbered Headings

Zarządzanie grupami

W systemie PlusWorkflow możemy definiować istnieje możliwość definicji grupy.

Info
titleDefinicja

Grupa jest to zbiór użytkowników, której można nadać odpowiednie uprawnienia do systemu. Odwołując się do grupy, tak naprawdę odwołujemy się do każdego użytkownika, który do niej należy.

Po wejściu w zakładkę z grupami otrzymamy następujący widok:

GrupyImage Removed

Image Added

 

Rysunek 2.1 przedstawia Widok zakładki Grupy. Zawiera formularz do wyszukiwania grupy oraz tabelę z grupami dodanymi grupami do systemu oraz formularz, za pomocą którego możemy wyszukać grupę.

Dodawanie nowej grupy

Rysunek 2.2 przedstawia formularz Formularz dodawania grupy.

Formularz dodawania nowej grupy jest bardzo prosty (patrz rysunek 2.1 oraz 2.2). Należy Aby dodać nową grupę należy kliknąć przycisk "Nowa grupa". Pojawi Wówczas pojawi się okienko w którym wyświetli się formularz. Składa się on z formularzem, składające się z dwóch pól: "Nazwa grupy" oraz "Opis grupy". Po uzupełnieniu formularza należy zatwierdzić go przyciskiem "Dodaj grupę". Po pomyślnym dodaniu grupy zostaniemy poinformowani o tym odpowiednim komunikatem. Należy pamiętać, że nie możemy dodać grupy bez nazwy lub z nazwą, która już istnieje.

Usuwanie grupy

Dodane grupy możemy usunąć za pomocą przycisku "Usuń" znajdującym się w tabeli z grupami w kolumnie "Akcja" (patrz rysunek 2.1). Każdy przycisk odnosi się do wiersza, w którym się znajduje. O zakończonej akcji zostaniemy poinformowani komunikatem.

Note

Podczas usuwania grupy, zostanie ona również odłączona od wszystkich użytkowników, którzy do niej należeli.

Edycja grupy

Grupę, którą dodaliśmy możemy edytować. W tym celu należy nacisnąć przycisk "Zmień" znajdujący się w tabeli z grupami w kolumnie "Akcja" (patrz rysunek 2.1). Każdy przycisk odnosi się do wiersza, w którym się znajduje. Po wywołaniu akcji zostanie wyświetlony następujący widok:

Image Modified

Rysunek 2.3 przedstawia widok, w którym możemy edytować wybraną grupę Widok edycji grupy.

Na samej górze mamy formularz, w którym edycji podlega pole "Opis grupy".  Pod spodem w tabeli wyświetleni są użytkownicy, którzy należą do edytowanej grupy. Za pomocą przycisku "Usuń z grupy", znajdującym się w tabeli z użytkownikami w kolumnie "Akcja" (patrz rysunek 2.3) możemy usunąć danego użytkownika z edytowanej grupy. Każdy przycisk odnosi się do wiersza, w którym się znajduje. Nad tabelą widnieje przycisk "Nowy użytkownik", za pomocą którego możemy dołączyć nowego użytkownika do grupy. Po naciśnięciu przycisku pojawi się okno z dostępnymi użytkownikami (rysunek 2.4).

Image Modified

Rysunek 2.4 pokazuje użytkowników w systemie. Za pomocą pól tekstowych możemy filtrować użytkowników. Filtrowanie odbywać się może po nazwie, imieniu, bądź też nazwisku użytkownika. Widok dodawania użytkownika.

W tym okienku dostępni są wszyscy użytkownicy systemu. Aby dołączyć danego użytkownika do grupy wystarczy nacisnąć przycisk "Dołącz", znajdujący się przy danej osobie. Dodatkowo istnieje możliwość filtrowania użytkowników za pomocą pól tekstowych. Filtrowanie odbywać się może po nazwie, imieniu, bądź też nazwisku użytkownika. Po zakończeniu dołączania użytkowników, należy zamknąć okienko za pomocą krzyżyka w prawnym górnym rogu lub kliknąć lewym przyciskiem myszki poza obszarem okna.