Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Numbered Headings
start-numbering-with4

Zastępstwa użytkowników

System umożliwia definiowanie zastępstw dla użytkowników. Gdy użytkownik idzie bierze np. : na urlop wypoczynkowy, możemy ustawić mu zastępcę, którym będzie inny użytkownik systemu. Dzięki temu wszystkie nowe zadania tego użytkownika, zostaną również przekazane do jego zastępcy, aby mógł on je wykonać.

Rysunek 5.4.1 Tabela z dodanymi zastępstwami.

Przykład: Osobą zastępowaną jest użytkownik "Marcin Duda", a jego zastępcą jest "Adam Kulas". Zastępstwo rozpoczyna się dnia 2017-05-15 a kończy 2017-05-17. Oznacza to, że każde zadanie w procesie, które trafi do użytkownika "Marcin Duda" w podanym terminie, wykona zastępca. Kolumna "Proces" oznacza proces, którego zastępstwo będzie dotyczyć, w tym wypadku zastępstwo będzie dotyczyć "Proces faktur". Kolumna "Uczestnik" oznacza dla jakiej roli w Procesie faktur, zastępca będzie mógł wykonać zadanie. W tym wypadku zastępca może wykonywać zadania zdefiniowane dla roli "Osoba merytoryczna".

Każde zastępstwo można usunąć za pomocą przycisku "Usuń" znajdującego się w tabeli (patrz rysunek 5.3.1).

Dodawanie zastępstwa

Rysunek 5.4.2 Okno dodawania zastępstwa

Aby dodać zastępstwo, należy kliknąć przycisk "Nowe zastępstwo", który znajduje się nad tabelą z prawej strony (patrz rysunek 5.3.1). Po kliknięciu przycisku pojawi się nowy formularz. Zawiera on następujące pola:

  • Nazwa procesu - lista rozwijana, z której możemy wybrać proces, którego będzie dotyczyć zastępstwo. Jeżeli ma ono dotyczyć wszystkich zdefiniowanych procesów w systemie, należy wybrać opcję "Wszystkie".
  • Uczestnik procesu - pole dostępne po wyborze konkretnego procesu. Określa, których zadań dotyczyć będzie zastępstwo (zadania zdefiniowane dla wybranego uczestnika/roli). Tak jak w przypadku procesów, tutaj również możemy wybrać wszystkich uczestników.
  • Użytkownik - użytkownik, któremu ustawiamy zastępstwo.
  • Zastępca - osoba zastępująca.
  • Od - data, od której ma obowiązywać zastępstwo.
  • Do - data, do której ma obowiązywać zastępstwo.

Użytkowników na formularzu wybieramy za pomocą ikony . Po naciśnięciu, pojawi się okno z wyborem użytkowników (patrz rysunek 2.4 w Zarządzanie grupami).

Po zdefiniowaniu wszystkich parametrów dodajemy zastępstwo naciskając przycisk "Dodaj zastępstwo".

Wyszukiwanie zastępstw

Rysunek 5.4.3 Okno wyszukiwania zastępstwa

Nad tabelą z zastępstwami znajduje się formularz wyszukiwania zastępstwa (patrz rysunek 5.3.1). Posiada on dokładnie takie same pola jak formularz dodawania zastępstwa. Dzięki niemu możemy wyszukiwać zastępstwa na podstawie nazwy procesu, uczestnika procesu, użytkownika zastępowanego, zastępcy oraz daty obowiązywania zastępstwa. Gdy w polu "Od" oraz "Do" wybierzemy datę "2019-05-28", ukażą nam się wszystkie zastępstwa które były/będą aktywne w tym dniu.(question)

Info
Jeżeli zaistnieje potrzeba wyszukania wszystkich zastępstw, które nie mają określonej daty zakończenia ( * ), to należy w polu "Od" wprowadzić odległą datę w przyszłości.(question)


Konfiguracja

System umożliwia konfigurację zastępstw dotyczącą ich wyświetlania w systemie, w zakładce Moje konto -> Zastępstwa. Parametry konfiguracyjne znajdują się w Administracja -> Konfiguracja systemu -> Parametry systemu (opis parametrów systemu). Konfiguracja odbywa się za pomocą dwóch parametrów:

  1. DelegationType - parametr określa jaki rodzaj zastępstw ma być wyświetlany użytkownikowi. Może on przyjmować następujące wartości:
    • All - wyświetlane są wszystkie zastępstwa w systemie,
    • User - wyświetlane są zastępstwa, w których użytkownik jest zastępcą lub osobą zastępowaną,
    • Ou - wyświetlane są zastępstwa dotyczące użytkowników należących do jednostki organizacyjnej użytkownika,
    • SubOu - wyświetlane są zastępstwa dotyczące użytkowników należących do jednostki organizacyjnej użytkownika oraz do jednostek podrzędnych tej jednostki.

      Jeżeli użytkownik ma uprawnienia do Administracji, to zastępstwa zawsze są wyświetlane dla parametru All.

  2. SubstitutionsPeriod - parametr przyjmuje liczbę, określającą z ilu ostatnich dni mają być wyświetlane zastępstwa. Jeżeli podamy liczbę 7, to wyświetlane będą aktualne zastępstwa oraz te zakończone nie wcześniej niż 7 dni temu.