Obsługuje kilka email podanych po "," lub ";". Możliwośc z skożystanai z tagów email. Patrz tabela Tab_1.
Kopia
1.0.5
Parametr opcjonalny. Lista adresów do wysłania kopii maila
Tablica wartości tekstowych
Pole edytowalne
Obsługuje kilka email podanych po "," lub ";". Możliwośc z skożystanai z tagów email. Patrz tabela Tab_1.
Ukryta kopia
1.0.5
Parametr opcjonalny. Lista adresów do wysłania ukrytej kopii maila
Tablica wartości tekstowych
Pole edytowalne
Obsługuje kilka email podanych po "," lub ";". Możliwośc z skożystanai z tagów email. Patrz tabela Tab_1.
Nazwa zmiennej
1.0.5
Parametr opcjonalny. Nazwa zmiennej w szablonie, która mieści sie między znakami @ i @
Tablica wartości tekstowych
Lista wartości
parametr przydatny gdy chcemy użyc jeden szablon na kilku procesacch i zmapować tag kótrego nie ma w aktualnym procesie.
Wartość zmiennej
1.0.5
Parametr opcjonalny. Wartość która ma zostać wstawiona w miejsce nazwy zmienej w szablonie
Tablica wartości tekstowych
Pole edytowalne
Jedna wiadomość*
1.0.5
Wysyła jednego maila do kilku adresatów. W przypadku NIE każdy adresat jest traktowany osobno i dostaje osobnego maila. Domyślnie TAK.
Logiczny
TAK
Informacja zwrotna - Udane wysłanie
1.0.5
Parametr opcjonalny. Zwraca liste adresów email "DO" które udały sie wysłać
Zmienna
Pole edytowalne
Informacja zwrotna - Nieudane wysłanie
1.0.5
Parametr opcjonalny. Zwraca liste adresów email "DO" których nie udało się wysłać
Zmienna
Pole edytowalne
Komentarz*
1.0.5
Dodaje komentarz o wysłanych i nie wysłanych mailach dla adresatów z listy "DO"
Logiczny
TAK
Załączniki
1.0.7
Dodaje dokumenty procesu do maili jako załączniki
Logiczny
NIE
Klasa dokumentu [Załaczniki]
1.0.7
Parametr opcjonalny. Gdy wartość pusta, to dodaje wszystkie dokumenty z procesu do maila (jeżeli włączono taką opcje), w przeciwnym razie dodaje tylko dokumenty z wybranej klasy dokumentów
Tablica wartości tekstowych
Lista wartości
Kolejność klas dokumentów ma znaczenie przy dodawaniu załączników. Czyli najpier dodwane są dokumenty z klasy1 potem z klasy2 itp.
Prefix
1.0.X
Prefix dodawany do nazwy wysyłanego pliku z wybranej klasy dokumentów.
Tablica wartości tekstowych
Pole edytowalne
Np. Dokumetn ma nazwe "fakt0001.pdf" a prefix "faktura-" to w emailu przyjdzie załącznik o nazwie "faktura-fakt0001.pdf" . Można zostawić pustą nazwę, to dokument doda sie bez prefixu,
Zapisz email *
1.0.X
Zapisuje wysłaną wiadomość jako nowy dokument html
Logiczny
NIE
Opcja umożliwa zapisanie wygenerowanej treści email jako dokument html dodany do archwium
Nazwa dokumentu *
1.0.X
Nazwa klasy do której zapisać emaila
Tekst
Pole edytowalne
Nazwa pliku. Można podać bez rozszerzenia to domyślnie doda się ".html".
Opis Dokumentu
1.0.X
Nazwa nowego dokumentu
Telst
Pole edytowalne
Nazwa utworzonego dokumentu html z treścią email
Klasa dokumentów *
1.0.X
Opis Dokumentu, gdy pusty to nazwa klasy
Tekst
Lista wartości
Lista wyboru klas dokumentów z aktualnego systemu.
Załącz do procesu *
1.0.X
Załącza nowy dokument do istniejącego procesu
Logiczny
TAK
Nagłówek email *
1.0.X
Dodaje nagłówek email do treści wiadomości
Logiczny
NIE
Dodaje opcjonalnie domyślny nagłowek do dokumentu z inforamcjami Od kogo, Do kogo, temat wiadomości oraz lista załączników. Patrz szablon nagłowka email
Szablon nagłowka email
1.0.X
Ścieżka do niestandardowego szablonu HTML zawierającego tagi nagłówka wiadomości e-mail
Tekst
Pole edytowalne
Ścieżka do własnego szablonu html z inforamcjami o mailu. Dla wartosci pustej używany jest domyślny szablon dostarczony wraz z wtyczką Patrz szablon nagłowka email
Zapisz jako nowa wersja dokumentu *
1.0.X
Zapisuje jako nowa wersja dokumentu gdy wartości indeksów sie zgadzają z dokumentem już w archiwum
Logiczny
NIE
1.0.X
Nazwa indeksu z klasy do której zapisujemy treść email
Tablica wartości tekstowych
Lista wartości
Wartość indeksu
1.0.X
Wartość która zostanie zapisane w indeksie podczas zapisywania dokumenty z treścią email
Zadania automatyczne służy do wysyłania maili z wcześniej przygotowanego szablonu, który musi znaleźć się na serwerze. Szablon powinien mieć rozszerzenie HTML i może zawiera znaczniki HTML/CSS które są interpretowane przez popularne serwery pocztowe (GMAIL, WP itp) . Zadanie te ma duże możliwości konfiguracyjne
W parametrach "Do", "Kopia [opcjonalnie]" oraz "Ukryta kopia [opcjonalnie]" zamiast konkretnych adresów e-mail, można wykorzystać odpowiednie tagi, które pobiorą automatycznie adresy e-mail użytkowników systemu Plusworkflow. Np tag "ROLE_<Identyfikator roli>" pobierze wszystkie e-maile użytkowników którzy mają rolę o identyfikatorze podanym jako parametr <Identyfikator roli>. Lista dostępnych tagów i opis znajduję się w tabelce 1 poniżej.
W parametrze "Temat" oraz w pliku szablonu można stosować tagi oznaczone z przodu jak i z tyłu znakiem "@". np znacznik @processname@ spowoduje, że każde wystąpienie tego znacznika zostanie podmienione na nazwę procesu który był wykonywany. Ponadto parametry "Nazwa zmiennej [opcjonalnie]" oraz"Wartość zmiennej [opcjonalnie]"pozwalają na definiowanie własnych tagów i przypisanie do nich zmiennych z procesu. Parametry te muszą mieć te samą długość, jest to przypisanie 1:1. Np gdy w szablonie pojawi się tag @moja_zmienna_z_procesu@ to w parametrze "Nazwa zmiennej [opcjonalnie]" musi pojawić się wartość "moja_zmienna_z_procesu", a w parametrze "Wartość zmiennej [opcjonalnie]" zmienna z aktualnego procesu z której to wartość zostanie odczytana i wstawiona zamiast tego tagu. Tagi jakie można wykorzystać do automatycznego wstawiania danych w Temacie oraz Treści maila zawiera tabela 2 poniżej.
W parametrach "Informacja zwrotna - Udane wysłanie [opcjonalnie]"oraz "Informacja zwrotna - Nie udane wysłanie [opcjonalnie]" pozwala w zmiennej z procesu zapisać informacje na jakie adresy e-mail udało się wysłać maile a dla jakich nie.
Parametr "Czy włączyć komentarz" spowoduje, że na zakończenie zadania automatycznego będzie dodane dwa komentarze informujące na które adresy e-mail udało się wysłać mail a na które nie.