Spis treści
Table of Contents exclude .*Spis treści.*
Wstęp
Czasem projekt wymaga, aby przechowywać w bazie danych dodatkowe informacje. Zwykle wymaga to utworzenia tabeli, oraz stworzenia klas do zarządzania tą tabelą. Obecnie najlepszym i zalecanym sposobem rozwiązania takiego problemu jest utworzenie klasy reprezentującej tabelę w bazie danych i mapowanie tej klasy za pomocą biblioteki Hibernate. Ogólnie mapowanie możemy realizować poprzez plik mapowania .hbm.xml lub poprzez adnotację. Zaleca się używanie adnotacji z uwagi na to, że nie musimy zmieniać pliku systemowego hibernate.cfg.xml. Operacje wykonywane na stworzonych obiektach to zazwyczaj dodawanie, usuwanie, modyfikacja i wyszukiwanie dlatego, aby wyeliminować konieczność implementacji metod umożliwiających wymienione operacje w API dostępnych jest kilka mechanizmów ułatwiających pracę na własnych obiektach bazodanowych. W tym rozdziale przedstawię dostępne sposoby zarządzania własnymi obiektami bazodanowymi.
Przykład mapowania
Załóżmy, że klient chce przechowywać informację o telefonach w swojej firmie. Stworzymy przykładową klasę Phone, którą wykorzystamy w kolejnych przykładach. W klasie są zawarte również mapowania.
...
Info | ||
---|---|---|
| ||
Każda klasa oznaczona @Entity musi znajdować się w drzewie pakiety com.suncode |
CustomService
Najprostszym i najszybszym sposobem zarządzania obiektami bazodanowymi jest użycie klasy CustomService. Spójrzmy na przykład:
...
Po pierwsze musimy pobrać odpowiednie serwis, jako parametry przekazujemy naszą klasę i klasę pola, której jest kluczem głównym. Tak stworzona klasa serwisu udostępnia wiele przydatnych funkcji pozwalających zarządzać naszym obiektem. W przykładzie zapisujemy nowy telefon w bazie danych, a następnie wczytujemy listę wszystkich telefonów z tabeli pm_phone.
Service (zaawansowany)
Jeżeli mamy bardziej złożony problem i podczas operacji na bazie danych powinny zostać wywołane dodatkowe akcje lub wykonanie operacji na naszym obiekcie jest bardziej złożone to możemy utworzyć własną klasę Service. W celu utworzenia klasy Service musimy zbudować cały mechanizm na, który składają się dwie warstwy - DAO i Service. Całość będzie zawierała dwa interfejsy i dwie klasy implementujące. Zacznijmy od warstwy DAO
...
Code Block | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
PhoneService ps=SpringContext.getBean(PhoneService.class); Phone p = new Phone(); p.setNumber( "777 777 777" ); ps.save( p ); List<Phone> phones = ps.getAll(); for ( Phone phone : phones ) { log.debug( phone.getNumber() ); } |
Przydatne zasoby: