Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

MetodaParametryOpis
isOwner
  • brak

Zwraca true, jeżeli aktualnie zalogowany użytkownik jest właścicielem dashboardu.

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
if(Gadget.isOwner()){
	// konfiguracja etc...
}
getId
  • brak

Zwraca identyfikator gadżetu

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
var id = Gadget.getId();
getKey
  • brak

Zwraca klucz gadżetu. Klucz gadżetu składa się z klucza wtyczki oraz klucza modułu np. com.suncode.plugin.dashboard:introduction

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
var key = Gadget.getKey();
getTitle
  • brak

Zwraca aktualny tytuł gadżetu

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
var title = Gadget.getTitle();
setTitle
  • title: nowy tytuł gadżetu

Zmienia tekst belki tytułowej gadżetu

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
Gadget.setTitle('tytuł');
refreshSize
  • brak

Uaktualnia rozmiar gadżetu do jego poprawnej wysokości. Wykorzystywane, chcemy wymusić ponowne obliczenie automatycznej wysokości gadżetu (np. załadowanie dynamicznej treści).

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
Gadget.refreshSize();
hasAutoHeight
  • brak

Zwraca true jeżeli gadżet ma zaznaczoną opcję Dopasowana wysokość. Tak skonfigurowany gadżet próbuje dopasować się do faktycznej zawartości.

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
if(Gadget.hasAutoHeight() == false){
	// akcja
}
enableAutoHeight
  • brak

Włącza opcję Dopasowana wysokość. Wysokość gadżetu zostanie dopasowana do zawartości.

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
Gadget.enableAutoHeight();
getHeight
  • brak

Pobiera wysokość gadżetu w pixelach.

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
var h = Gadget.getHeight();
setHeight
  • height: nowa wysokość gadżetu (int)

Zmienia wysokość gadżetu. Jeżeli opcja Dopasowana wysokość była aktywna, zostanie ona wyłączona.

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
Gadget.setHeight(500);
refresh
  • timeout (opcjonalny) : okres (w sekundach), za który gadżet ma zostać odświeżony
Info
Jeżeli timeout jest pusty lub timeout<0to gadżet zostanie odświeżony natychmiast

.

Odświeża gadżet, pobierając ponownie zawartość gadżetu zgodnie z jego url. Podczas odświeżenia widoczna jest maska ładowania.

Info
Odświeżenie powoduje wczytanie strony i wszystkich skryptów od nowa, dlatego funkcja nie udostępnia żadnego callback'u.
Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
// odśwież natychmiast
Gadget.refresh();
Gadget.refresh(0);
 
// odśwież za 60 minut
Gadget.refresh(60);
 
// nie odświeżaj
Gadget.refresh(-1);
 
showConfiguration
  • forceChange (opcjonalny): jeżeli true:
    • wyświetlone okno nie ma przycisku Anuluj, co wymusza na użytkowniku zmianę ustawień na poprawne wartości.

Wyświetla widok konfiguracji gadżetu, opcjonalnie zmuszając go do poprawienia konfiguracji.

Info

Po zapisaniu konfiguracji gadżet jest automatycznie odświeżany

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
Gadget.showConfiguration(true);
getProperties
  • brak

Zwraca wszystkie właściwości gadżetu. Zwrócony obiekt ma następującą budowę:

Code Block
languagejavascript
{
	'propertyname': {
		name: 'propertyname',
		value: 'propertyValue',
		type: 'text'
	},
	'secondproperty': {
		...
	},
	...
}
Note

Właściwości są odczytywane przed wywołaniem kontrolera gadżetu, dlatego zmiany właściwości w tym kontrolerze nie będą widoczne, do następnego odświeżenia gadżetu.

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
// pobranie wszystkich
var props = Gadget.getProperties();
 
// pobranie konkretnej właściwości
var nameProperty = props['name']
getProperty
  • name: nazwa właściwości, którą chcemy odczytać

Odczytuje podaną właściwość po nazwie. Wynik:

Code Block
languagejavascript
{
	name: 'name',
	value: 'value',
	type: 'text'
}
Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
var nameProperty = Gadget.getProperty('name');
Zdarzenia na gadżecie
onResize
  • function: funkcja, wywołana podczas zmiany wysokości gadżetu
    • parametry przekazane do funkcji
      1. component - komponent (panel gadżetu)
      2. newHeight - nowa wysokość w pixelach
      3. newWidth- nowa szerokość w pixelach
  • scope (opcjonalny): scope w którym wywołana będzie funkcja

Dodaje EventListener do zdarzenia Resize panelu.

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
Gadget.onResize(function(gadget){
	console.log('Resized');
});
onCollapse
  • function: funkcja, wywołana podczas zwijania gadżetu
  • scope (opcjonalny): scope w którym wywołana będzie funkcja

Dodaje EventListener do zdarzenia Collapse panelu.

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
Gadget.onCollapse(function(gadget){
	console.log('Collapsed');
});


onExpand
  • function: funkcja, wywołana podczas rozwijania gadżetu
  • scope (opcjonalny): scope w którym wywołana będzie funkcja

Dodaje EventListener do zdarzenia Expand panelu.

Expand
titlePokaż przykład
Code Block
languagejavascript
Gadget.onExpand(function(gadget){
	console.log('Expanded');
});