Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Polish
Numbered Headings
start-numbering-with4

Zastępstwa użytkowników

System umożliwia definiowanie zastępstw dla użytkowników. Gdy użytkownik

...

bierze np.

...

urlop wypoczynkowy, możemy ustawić mu zastępcę, którym będzie inny użytkownik systemu. Dzięki temu wszystkie nowe zadania tego użytkownika, zostaną również przekazane do jego zastępcy, aby mógł on je wykonać.

...

Image Added

Rysunek 5.4.1 Tabela z dodanymi zastępstwami.

Przykład: Osobą zastępowaną jest użytkownik "Marcin Duda", a jego zastępcą jest "Adam Kulas". Zastępstwo rozpoczyna się dnia 2017-05-15 a kończy 2017-05-17. Oznacza to, że każde zadanie w procesie, które trafi do użytkownika "Marcin Duda" w podanym terminie, wykona zastępca. Kolumna "Proces" oznacza proces, którego zastępstwo będzie dotyczyć, w tym wypadku zastępstwo będzie dotyczyć "Proces faktur". Kolumna "Uczestnik" oznacza dla jakiej roli w Procesie faktur, zastępca będzie mógł wykonać zadanie. W tym wypadku zastępca może wykonywać zadania zdefiniowane dla roli "Osoba merytoryczna".

Każde zastępstwo można usunąć za pomocą przycisku "Usuń" znajdującego się w tabeli (patrz rysunek 5.3.1).

Dodawanie zastępstwa

...

Image Added

Rysunek 5.4.2 Okno dodawania zastępstwa

Aby dodać zastępstwo, należy kliknąć przycisk "Nowe zastępstwo", który znajduje się nad tabelą z prawej strony (patrz rysunek 5.3.1). Po kliknięciu przycisku pojawi się nowy formularz. Zawiera on następujące pola:

  • Nazwa procesu - lista rozwijana, z której możemy wybrać proces, którego będzie dotyczyć zastępstwo. Jeżeli ma ono dotyczyć wszystkich zdefiniowanych procesów w systemie, należy wybrać opcję "Wszystkie".
  • Uczestnik procesu - pole dostępne po wyborze konkretnego procesu. Określa, których zadań dotyczyć będzie zastępstwo (zadania zdefiniowane dla wybranego uczestnika/roli). Tak jak w przypadku procesów, tutaj również możemy wybrać wszystkich uczestników.
  • Użytkownik - użytkownik, któremu ustawiamy zastępstwo.
  • Zastępca - osoba zastępująca.
  • Od - data, od której ma obowiązywać zastępstwo.
  • Do - data, do której ma obowiązywać zastępstwo.

Użytkowników na formularzu wybieramy za pomocą ikony Image Modified. Po naciśnięciu, pojawi się okno z wyborem użytkowników (patrz rysunek 2.4 w Zarządzanie grupami).

Po zdefiniowaniu wszystkich parametrów dodajemy zastępstwo naciskając przycisk "Dodaj zastępstwo".

Wyszukiwanie zastępstw

...

Image Added

Rysunek 5.4.3 Okno wyszukiwania zastępstwa

Nad tabelą z zastępstwami znajduje się formularz wyszukiwania zastępstwa (patrz rysunek 5.3.1). Posiada on dokładnie takie same pola jak formularz dodawania zastępstwa. Dzięki niemu możemy wyszukiwać zastępstwa na podstawie nazwy procesu, uczestnika procesu, użytkownika zastępowanego, zastępcy oraz daty obowiązywania zastępstwa. Gdy w polu "Od" oraz "Do" wybierzemy datę "2019-05-28", ukażą nam się wszystkie zastępstwa które były/będą aktywne w tym dniu.

...

Info
Jeżeli zaistnieje potrzeba wyszukania wszystkich zastępstw, które nie mają określonej daty zakończenia ( * ), to należy w polu "Od" wprowadzić odległą datę w przyszłości.(question)


Konfiguracja

System umożliwia konfigurację zastępstw dotyczącą ich wyświetlania w systemie, w zakładce Moje konto -> Zastępstwa. Parametry konfiguracyjne znajdują się w Administracja -> Konfiguracja systemu -> Parametry systemu (opis parametrów systemu). Konfiguracja odbywa się za pomocą dwóch parametrów:

  1. DelegationType - parametr określa jaki rodzaj zastępstw ma być wyświetlany użytkownikowi. Może on przyjmować następujące wartości:
    • All - wyświetlane są wszystkie zastępstwa w systemie,
    • User - wyświetlane są zastępstwa, w których użytkownik jest zastępcą lub osobą zastępowaną,
    • Ou - wyświetlane są zastępstwa dotyczące użytkowników należących do jednostki organizacyjnej użytkownika,
    • SubOu - wyświetlane są zastępstwa dotyczące użytkowników należących do jednostki organizacyjnej użytkownika oraz do jednostek podrzędnych tej jednostki.

      Jeżeli użytkownik ma uprawnienia do Administracji, to zastępstwa zawsze są wyświetlane dla parametru All.

  2. SubstitutionsPeriod - parametr przyjmuje liczbę, określającą z ilu ostatnich dni mają być wyświetlane zastępstwa. Jeżeli podamy liczbę 7, to wyświetlane będą aktualne zastępstwa oraz te zakończone nie wcześniej niż 7 dni temu.
English
Numbered Headings
start-numbering-with4

Replacement of users 

The system allows defining replacement for users. When the user takes eg holiday leave, we can set him a deputy who will be another system user. Thanks to this, all new tasks of this user will also be forwarded to his deputy so that he can do it.

Image Added

Figure 5.4.1 Table with added replacement 

Example: The person being replaced is the user "Marcin Duda" and his deputy is "Adam Kulas". Replacement begins on 2017-05-15 and ends on 2017-05-17. This means that every task in the process that will go to the user "Marcin Duda" on the given date, will be performed by the deputy. The "Process" column refers to a process for which a deputy will apply, in which case the replacement will refer to the "Invoice Process". The "Participant" column means for what role in the Invoices Process, the deputy will be able to complete the task. In this case, the deputy may perform the tasks defined for the role of "Substantive person".

Each substitution can be removed using the "Delete" button in the table (see Figure 5.3.1).

Adding a replacement

Image Added

Figure 5.4.2 Add replacement window 

To add a replacement, click the "New replacement" button, which is above the table on the right (see Figure 5.3.1). After clicking the button a new form will appear. It contains the following fields:

  • Process name - a drop-down list from which we can select the process to be replaced. If it is to apply to all defined processes in the system, select the option "All".
  • Process participant - field available after selecting a specific process. It defines which tasks will apply to the replacement (tasks defined for the selected participant / role). As with processes, we can also choose all participants here.
  • User - a user to whom we set a replacement.
  • Deputy- user who replaces
  • From - date from which replacement will be effective.
  • To - date to which replacement will be effective.

Users on the form are selected using the icon  Image Added. After clicking, a window with user selection will appear (see Figure 2.4 in Group management ).

After defining all parameters, we add a replacement by pressing the "Add replacement" button.

Search for replacement

Image Added

Figure 5.4.3Replacement search window

A replacement search form is located above the table with replacement (see Figure 5.3.1). It has exactly the same fields as the add replacement form. Thanks to it, we can search for replacements based on the process name, process participant, user being replaced, deputy and the date of validity of the replacement. When in the field "From" and "To" we select the date "2019-05-28", we will show all the replacements that were / will be active on that day.

Info
If there is a need to search for all replacements that do not have a specific end date (*), enter the remote date in the "From" field.(question)


Configuration 

The system allows configuration of replacement regarding their display in the system, in the tab My account -> Replacement. Configuration parameters can be found in Administration -> System configuration -> System parameters (description of system parameters ). Configuration takes place using two parameters:

  1. DelegationType - the parameter defines what type of replacement should be displayed to the user. It can take the following values:
    • All - all replacement in the system are displayed,
    • User - replacement are displayed in which the user is a deputy or a person being replaced,
    • Ou - replacements are displayed for users who belong to the user's organizational unit,
    • SubOu - replacements are displayed for users belonging to the user's organizational unit and to the child units of this unit.

      If the user has Administration rights, the replacements are always displayed for the All parameter.
  2. SubstitutionsPeriod - the parameter assumes a number indicating the number of replacements to be displayed from the last days. If we give the number 7, the current replacements will be displayed and those completed no earlier than 7 days ago.