Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Image Added

 

Polish
Info
Jeśli masz problem ze zrozumieniem jak działa akcja, sprawdź opisy: Akcja, Wykonanie warunkowe, Parametry komponentów
Panel
titlePodstawowe informacje

Kategoria: eSignature

Umiejscowienie akcji: Przycisk, Przycisk tabeli

Dostępna od wersji: 1.0.0

Panel
titleOpis

Akcja składa podpis elektroniczny dokumentom wykorzystując certyfikat przy użyciu modułu Szafir zawierającego narzędzia kryptograficzne. Wynikowe pliki z podpisem są podpisami łącznymi, czyli zawierają dane podpisane, które są dołączane do pliku z podpisem i zakodowane przy wykorzystaniu Base64. Akcja podpisując więcej niż jeden dokument nie przerywa swojego działania przy napotkaniu błędu z konkretnym dokumentem po stronie aplikacji Szafir - po zakończeniu operacji podpisywania w wyświetlanym oknie podsumowania widnieją informacje o liczbie dokumentów podpisanych prawidłowo oraz tych, których nie udało się podpisać. Podpisane dokumenty zapisywane są w archiwum systemu.

Warning
titleWymagania wstępne

Do prawidłowego działania akcji należy mieć zainstalowaną Java 1.8 x64 lub nowszą najlepiej z dystrybucji Oracle lub Eclipse Adoptium. Również należy mieć pobrane i zainstalowane następujące programy:

W celu obsługi kart z podpisem kwalifikowanym (Szafir, Certum) należy również zainstalować odpowiednie oprogramowanie producenta dostarczające odpowiednie sterowniki obsługujące te karty.

Dla aplikacji mSzafir należy zainstalować aplikację CloudSigner, którą można pobrać ze strony KIRa (https://www.elektronicznypodpis.pl/download/gfx/elektronicznypodpis/pl/defaultstronaopisowa/197/1/1/cryptocardcloudsigner.exe), a następnie dodać kartę wirtualną. Instrukkcja w jaki sposób to zrobić znajduje sie pod adresem: https://www.mszafir.pl/gfx/mszafir/userfiles/_public/tutoriale_en/how_to_use_the_mszafir_certificate_in_any_signing_application_in_windows.pdf

Panel
titleWywołanie akcji
Info

Pozostawienie pustego pola wykonania warunkowego jest jednoznaczne z ustawieniem go na "prawdę".

Umiejscowienie akcjiOd wersjiDziałanie parametru "Wykonanie warunkowe"Warunek wywołania akcji
Przycisk1.0.0

Uaktywnia akcję

Naciśnięcie przycisku

Przycisk tabeli1.0.0Uaktywnia akcję

Naciśnięcie przycisku

Panel
titleParametry konfiguracyjne
Nazwa parametruOd wersjiOpisTyp parametruWartość domyślnaRodzaj polaUwagi i ograniczenia
Źródło pobierania plików*1.0.0

Określa z jakiego źródła mają być pobierane pliki przeznaczone do podpisania. Dostępne są 3 opcje:

  1. Proces - pobierane są dokumenty podpięte do procesu.
  2. Archiwum - pobierane są dokumenty z archiwum, z określonej klasy dokumentów.
  3. Identyfikatory plików z archiwum - pobierane są z archiwum wyszczególnione pliki po identyfikatorze.
Tekst Lista wartości
Wartość wyświetlanaWartość przekazywana
ProcesPROCESS
ArchiwumARCHIVE
Identyfikatory plików z archiwumFILEIDS

W przypadku wybrania opcji "Proces" lub "Archiwum", zostanie pobrana najnowsza wersja dokumentu.

Źródłowe klasy dokumentów [Proces/Identyfikatory plików z archiwum]*1.0.0Nazwy klas dokumentów, z których pobierane są pliki do podpisu. Wynikowe pliki z podpisem są wersjonowane we wskazanych klasach dokumentów, jeśli parametr Zapisz jako nowa wersja jest ustawiony na Tak.Tablica wartości tekstowych Lista wartościNazwy klas dokumentów w kolumnie nie mogą się powtarzać.
Docelowe klasy dokumentów [Proces/Identyfikatory plików z archiwum]*1.0.3Wskazuje podłączonym do procesu plikom z określonych źródłowych klas dokumentów miejsce do zapisu ich odpowiadających plików z podpisem w wybranych docelowych klasach dokumentów.Tablica wartości tekstowych Lista wartościParametr jest dostępny, gdy parametr Zapisz jako nowa wersja jest ustawiony na Nie.
Źródłowa klasa dokumentów [Archiwum]*1.0.0Nazwa klasy dokumentów, z której pobierane są pliki do podpisu. Wynikowe pliki z podpisem są wersjonowane we wskazanej klasie dokumentów, jeśli parametr Zapisz jako nowa wersja jest ustawiony na Tak.Tekst Lista wartości 
Nazwy indeksów [Filtrowanie po indeksach - Archiwum]1.0.0

Opcjonalne filtrowanie po indeksach wybranej klasy dokumentów. W tym parametrze określana jest nazwa indeksu.

Tablica wartości tekstowych Lista wartości / pole edytowalneLista indeksów do wyboru po wybraniu określonej klasy dokumentów. Jeśli w parametrze Źródłowa Klasa dokumentów [Archiwum] jest użyta zmienna lub funkcja, to pole tego parametru stanie się polem edytowalnym.
Wartości indeksów [Filtrowanie po indeksach - Archiwum]1.0.0Opcjonalne filtrowanie po indeksach wybranej klasy dokumentów. W tym parametrze określana jest wartość indeksu.Tablica wartości tekstowych Pole edytowalne 
Identyfikatory plików*1.0.0Identyfikatory plików do pobrania z archiwum. Wynikowe pliki z podpisem są wersjonowane we wskazanych identyfikatorach dokumentów z archiwum, jeśli parametr Zapisz jako nowa wersja jest ustawiony na Tak.Tablica liczb całkowitych Pole edytowalne 
Zapisz jako nowa wersja*1.0.0Ustawienie na Tak powoduje, że plik z podpisem zostanie zapisany jako nowa wersja wejściowego dokumentu. W przypadku ustawienia na "Nie", plik z podpisem zostanie zapisany w określonej klasie dokumentów i indeksami jako nowy dokument.LogicznyTakPole edytowalne 
Klasy dokumentów [Mapowanie indeksów - Proces/Identyfikatory plików z archiwum]1.0.3Nazwy klas dokumentów, w których zostanie zapisany plik z podpisem.Tablica wartości tekstowych Lista wartościW parametrze mogą zostać wykorzystane tylko te klasy dokumentów, które zostały wcześniej zdefiniowane w parametrze Docelowe klasy dokumentów [Proces/Identyfikatory plików z archiwum]. W przypadku, gdy w jednej z wartości parametru Docelowe klasy dokumentów [Proces/Identyfikatory plików z archiwum] występuje funkcja lub zmienna, reguła nie jest stosowana.
Nazwy indeksów [Mapowanie indeksów - Proces/Identyfikatory plików z archiwum]1.0.3Nazwy indeksów z wybranych klas dokumentów.Tablica wartości tekstowych Lista wartości 
Wartości indeksów [Mapowanie indeksów - Proces/Identyfikatory plików z archiwum]1.0.3Nazwy indeksów z wybranych klas dokumentów. Możliwość skorzystania ze słów kluczowych SOURCE_FILE_ID oraz SOURCE_DOCUMENT_CLASS_NAME pełniących role mapowania informacji o źródłowym identyfikatorze pliku i źródłowej klasie dokumentów, z której pochodzi dokument przekazany do podpisu.Tablica wartości tekstowych Pole edytowalneSłowa kluczowe są zwykłym pisanym tekstem - nie wybiera się ich z listy zmiennych tak jak w przypadku np. zmiennych kontekstowych.
Docelowa klasa dokumentów [Archiwum]*1.0.0Nazwa klasy dokumentów, do której będą mogły zostać zapisane podpisane już pliki ze wskazanej klasy dokumentów z archiwum.Tekst Lista wartości 
Nazwy indeksów [Mapowanie indeksów - Archiwum]1.0.0Nazwy indeksów z wybranej klasy dokumentów.Tablica wartości tekstowych Lista wartości / pole edytowalne

Lista indeksów do wyboru po wybraniu określonej klasy dokumentów. Jeśli w parametrze Docelowa klasa dokumentów [Archiwum] jest użyta zmienna lub funkcja, to pole tego parametru stanie się polem edytowalnym.

Wartości indeksów [Mapowanie indeksów - Archiwum]1.0.0Wartości indeksów z wybranej klasy dokumentów. Możliwość skorzystania ze słów kluczowych SOURCE_FILE_ID oraz SOURCE_DOCUMENT_CLASS_NAME pełniących role mapowania informacji o źródłowym identyfikatorze pliku i źródłowej klasie dokumentów, z której pochodzi dokument przekazany do podpisu.Tablica wartości tekstowych Pole edytowalneSłowa kluczowe są zwykłym pisanym tekstem - nie wybiera się ich z listy zmiennych tak jak w przypadku np. zmiennych kontekstowych.
Dodaj dokument do procesu1.0.0Dołącza plik z podpisem do procesu.LogicznyNiePole edytowalne 
Wywołanie akcji w klasie dokumentów1.0.0Wywołuje akcje, które mają ustawione źródło akcji na "Dodanie nowego dokumentu z poziomu archiwum".LogicznyNiePole edytowalne 
Zapisz formularz po zakończeniu akcji1.0.3Zapisuje formularz po pomyślnym wykonaniu akcji.LogicznyNiePole edytowalne 
Tryb działania*1.0.0Określa sposób działania aplikacji Szafir. Tryb "Okno Szafir" umożliwia realizację składania podpisu przy użyciu natywnego graficznego interfejsu użytkownika. Natomiast tryb "Okno z kodem PIN i opcjonalnym wyborem certyfikatu" realizuje składanie podpisu z wykorzystaniem okna dialogowego, w którym podaje się PIN do urządzenia kryptograficznego i opcjonalnie plik z certyfikatem.Tekst Lista wartości
Wartość wyświetlanaWartość przekazywana
Okno SzafirSZAFIR_WINDOW
Okno z kodem PIN i opcjonalnym wyborem certyfikatuPIN_AND_CERTIFICATE_WINDOW

Wybór wartości "Okno Szafir" skutkuje pojawieniem się parametru Certyfikat, a wybranie "Okno z kodem PIN i opcjonalnym wyborem certyfikatu" pojawieniem się parametru Certyfikat i Użytkownik wybiera certyfikat.

Certyfikat*1.0.0

Nazwa pliku zawierająca konfigurację certyfikatu, który pochodzi z panelu zarządzania konfiguracjami wtyczek (PCM - Plugin Configuration Manager). Parametr przedstawia listę wszystkich utworzonych plików z konfiguracją certyfikatu.

UWAGA: Id konfiguracji PCM podajemy bez rozszerzenia (np. "(JSON)", "(XML)")

Tekst Lista wartości 
Użytkownik wybiera certyfikat1.0.0Określa, czy użytkownik na formularzu może wybrać plik z certyfikatem pochodzący z panelu zarządzania konfiguracjami wtyczek (PCM - Plugin Configuration Manager). Wybór jest możliwy z poziomu okna dialogowego, które pojawia się w trakcie działania aplikacji Szafir i obejmuje certyfikaty określone w parametrze Dostępne certyfikaty.LogicznyNiePole edytowalneUstawienie parametru na "Tak" powoduje pojawienie się parametru Dostępne certyfikaty i ukrycie parametru Certyfikat, a ustawienie na "Nie" pozostawia Certyfikat widoczny.
Dostępne certyfikaty1.0.0Określa możliwe do wyboru przez użytkownika na formularzu pliki z certyfikatem z poziomu okna dialogowego. Parametr przedstawia listę wszystkich utworzonych plików z konfiguracją certyfikatu.Tablica wartości tekstowych Lista wartości 
Wersja podpisu*1.0.0

Określa wersję podpisu.

 

Więcej informacji...

Tekst Lista wartości
Wartość wyświetlanaWartość przekazywana
BESBES
TT
LTV/ALTV_A
Format podpisu*1.0.0

Określa format podpisu. Parametr przedstawia listę dostępnych formatów w zależności od wybranej wersji podpisu.

 

Więcej informacji...

Tekst Lista wartości
  • BES
Wartość wyświetlanaWartość przekazywana
ASIC-S-CAdES-BESASIC_S_CADES_BES
ASIC-S-XAdES-BESASIC_S_XADES_BES
CAdES-BESCADES_BES
EPO-XAdES-BESEPO_XADES_BES
PAdES-BESPADES_BES
PKCS#7PKCS7
XAdES-BESXADES_BES
  • T
Wartość wyświetlanaWartość przekazywana
ASIC-S-CAdES-TASIC_S_CADES_T
ASIC-S-XAdES-TASIC_S_XADES_T
CAdES-TCADES_T
EPO-XAdES-TEPO_XADES_T
PAdES-TPADES_T
PKCS#7 with TimePKCS7_WITH_TIME
PKCS#7-TPKCS7_T
XAdES-TXADES_T
  • LTV/A
Wartość wyświetlanaWartość przekazywana
EPO-XAdES-AEPO_XADES_A
EPO-XAdES-A-REFRESHEPO_XADES_A_REFRESH
PAdES-LTVPADES_LTV
PAdES-LTV-REFRESHPADES_LTV_REFRESH
XAdES-AXADES_A
XAdES-A-REFRESHXADES_A_REFRESH
Automatyczne wstawianie elementu graficznego1.0.3Określa, czy dołączyć do dokumentu z podpisem PAdES element graficzny zawierający informacje o podmiocie świadczącym usługi zaufania, osobie podpisującej oraz dacie złożenia podpisu.LogicznyNiePole edytowalneUstawienia wstawiania elementu graficznego są widoczne wtedy, gdy Format podpisu zawiera jedną z następujących wartości: PAdES-BES, PAdES-T, PAdES-LTV, PAdES-LTV-REFRESH.
Wstaw plik graficzny 1.0.3Określa, czy do tekstowych informacji związanych z podpisem ma zostać dodana grafika, do której dostęp definiuje się przez ścieżkę do pliku.LogicznyNiePole edytowalne 
Ścieżka do pliku graficznego1.0.3Absolutna ścieżka do pliku graficznego w formacie .jpg. Istnieje możliwość skorzystania ze słowa kluczowego DEFAULT_IMAGE, które oznacza, że zostanie wstawiony domyślny plik graficzny znajdujący się we wtyczce.Tekst DEFAULT_IMAGEPole edytowalne

Parametr jest widoczny wtedy, gdy Wstaw plik graficzny jest ustawiony na Tak.

Słowo kluczowe jest zwykłym pisanym tekstem - nie wybiera się go z listy zmiennych tak jak w przypadku np. zmiennych kontekstowych.

Numer strony dokumentu 1.0.3Definiuje numer strony dokumentu, na której ma zostać zamieszczony element graficzny. Chcąc umieścić element graficzny na końcu dokumentu, należy użyć wartości ujemnej wskazującej na numer strony liczony od ostatniej.Tekst Pole edytowalne 
Odległość od lewej krawędzi dokumentu% 1.0.3Określa współrzędne umieszczenia elementu graficznego na dokumencie. Punktem zaczepienia (zakotwiczenie) na grafice, czyli punktem, od którego jest ustawiane położenie grafiki jest lewy dolny róg grafiki. Odległość od lewej krawędzi jest podawana w procentach.Całkowity Pole edytowalne 
Odległość od dolnej krawędzi dokumentu% 1.0.3Określa współrzędne umieszczenia elementu graficznego na dokumencie. Punktem zaczepienia (zakotwiczenie) na grafice, czyli punktem, od którego jest ustawiane położenie grafiki jest lewy dolny róg grafiki. Odległość od dolnej krawędzi jest podawana w procentach.Całkowity Pole edytowalne 
Wysokość%1.0.3Definiuje wysokość elementu graficznego w procentach.Całkowity Pole edytowalne Minimalna wysokość procentowa do wyświetlenia domyślnej ikony to 6.
Szerokość%1.0.3Definiuje wysokość elementu graficznego w procentach.Całkowity Pole edytowalne Minimalna szerokość procentowa do wyświetlenia domyślnej ikony to 6.
Tryb debug1.0.0Otwiera okno konsoli aplikacji SzafirHost w trakcie działania akcji.LogicznyNiePole edytowalne 
Zapisz informacje o podpisywanych plikach1.0.3Określa, czy zapisywać w kolumnach tabeli informacje dotyczące rezultatu podpisywanych plików. Na informacje mogą składać się identyfikatory i nazwy źródłowych plików, identyfikatory podpisanych plików, statusy przetworzenia i opisy błędów.LogicznyNiePole edytowalne 
Tryb zapisu informacji w tabeli1.0.3

Określa tryb zapisu informacji o wynikach podpisywanych plików w tabeli. Dostępne są trzy tryby:

  1. Nadpisz - nadpisuje całą tabelę informacjami z ostatniego wywołania akcji.
  2. Dopisz - dopisuje informacje do tabeli nie naruszając istniejących wierszy.
  3. Aktualizuj - aktualizuje i dopisuje wartości do tabeli. Kluczem, po którym są aktualizowane wartości, jest parametr Identyfikatory źródłowych plików. Tryb aktualizacji działa na zasadzie UPSERT.
Tekst Lista wartości
Wartość wyświetlanaWartość przekazywana
NadpiszOVERWRITE
DopiszADD
AktualizujUPDATE
Identyfikatory źródłowych plików1.0.2Parametr, w którym wskazuje się kolumnę, w której są zapisywane identyfikatory (fileIds) źródłowych plików stanowiących dokumenty przekazane do podpisu. Parametr jest uzupełniany po zakończeniu operacji podpisu na wszystkich plikach.Zmienna Pole edytowalneParametr jest jednym z pięciu możliwych parametrów do zdefiniowania składających się na tabelę w sekcji Podsumowanie informacji o wynikach podpisywanych plików. Tabela jest czyszczona za każdym razem po wywołaniu mechanizmu wstawiania podpisu niezależnie od tego ile kolumn posiada. Tabela przechowuje informacje ostatniego wywołania akcji.
Nazwy źródłowych plików1.0.2Parametr, w którym wskazuje się kolumnę, w której są zapisywane nazwy źródłowych plików stanowiących dokumenty przekazane do podpisu. Parametr jest uzupełniany po zakończeniu operacji podpisu na wszystkich plikach.Zmienna Pole edytowalneParametr jest jednym z pięciu możliwych parametrów do zdefiniowania składających się na tabelę w sekcji Podsumowanie informacji o wynikach podpisywanych plików. Tabela jest czyszczona za każdym razem po wywołaniu mechanizmu wstawiania podpisu niezależnie od tego ile kolumn posiada. Tabela przechowuje informacje ostatniego wywołania akcji.
Identyfikatory podpisanych plików1.0.2Parametr, w którym wskazuje się kolumnę, w której są zapisywane identyfikatory (fileIds) podpisanych, wynikowych plików. Parametr jest uzupełniany po zakończeniu operacji podpisu na wszystkich plikach.Zmienna Pole edytowalne

Parametr jest jednym z pięciu możliwych parametrów do zdefiniowania składających się na tabelę w sekcji Podsumowanie informacji o wynikach podpisywanych plików. Tabela jest czyszczona za każdym razem po wywołaniu mechanizmu wstawiania podpisu niezależnie od tego ile kolumn posiada. Tabela przechowuje informacje ostatniego wywołania akcji.

Gdy dla danego pliku źródłowego operacja podpisu zakończy się niepowodzeniem, komórka w kolumnie będzie pusta.

Statusy przetworzenia plików1.0.2Parametr, w którym wskazuje się kolumnę, w której są zapisywane statusy wykonywania operacji podpisu na plikach. Dostępne są dwie wartości statusu: OK - w przypadku pomyślnie wykonanego podpisu, ERROR - w przypadku napotkania błędu. Parametr jest uzupełniany po zakończeniu operacji podpisu na wszystkich plikach.Zmienna Pole edytowalneParametr jest jednym z pięciu możliwych parametrów do zdefiniowania składających się na tabelę w sekcji Podsumowanie informacji o wynikach podpisywanych plików. Tabela jest czyszczona za każdym razem po wywołaniu mechanizmu wstawiania podpisu niezależnie od tego ile kolumn posiada. Tabela przechowuje informacje ostatniego wywołania akcji.
Opisy błędów1.0.2

Parametr, w którym wskazuje się kolumnę, w której są zapisywane opisy błędów występujących przy próbach podpisu plików wskazanych w parametrze Identyfikatory źródłowych plików. Wartość parametru jest wypełniana, tylko gdy status przetworzenia dla danego pliku ma wartość ERROR. Parametr jest uzupełniany po zakończeniu operacji podpisu na wszystkich plikach.

Zmienna Pole edytowalne

Parametr jest jednym z pięciu możliwych parametrów do zdefiniowania składających się na tabelę w sekcji Podsumowanie informacji o wynikach podpisywanych plików. Tabela jest czyszczona za każdym razem po wywołaniu mechanizmu wstawiania podpisu niezależnie od tego ile kolumn posiada. Tabela przechowuje informacje ostatniego wywołania akcji.

Jeśli pomyślnie zostanie podpisany określony plik źródłowy, komórka w kolumnie będzie pusta.

Parametr*- pole wymagane

Panel
titlePrzykładowa konfiguracja

Panel
titlePrzykład działania
Expand
titleTryb działania "Okno Szafir"

Przykład działania na podstawie poniższej konfiguracji akcji.

 

Podpisywany jest jeden dokument o podanych wartościach indeksów i jego zawartość z podpisem zostanie zapisana jako nowa wersja dokumentu. Po kliknięciu w przycisk na formularzu, pod którym zdefiniowana jest akcja, otworzy się natywne okno aplikacji Szafir.

 

W tym oknie widnieje podgląd pliku przeznaczonego do podpisania oraz panel z informacjami na temat certyfikatu. W sekcji "Certyfikat do podpisywania" klikając w "Wybierz" ukazuje się okno z listą certyfikatów do wyboru, w przypadku gdy dostawca kryptografii ma więcej niż jeden certyfikat. Jednym z wariantów dostawców kryptografii może być urządzenie kryptograficzne pod postacią karty kryptograficznej przechowującej certyfikaty i komunikującej się z modułem Szafir z wykorzystaniem interfejsu PKCS#11. Do prawidłowego przedstawiania informacji o certyfikatach w oknie aplikacji Szafir, musi uprzednio zostać w sposób prawidłowy zdefiniowany plik konfiguracyjny z certyfikatem / certyfikatami (w tym przykładzie plik o nazwie settings_cryptoproviders) w PCM (Plugin Configuration Manager).

 

Po kliknięciu w głównym oknie "Podpisz" pojawi się okno do wprowadzenia PINu do klucza.

 

W ostatniej czynności zachodzi podpis dokumentu i pojawia się okno z podsumowaniem operacji. Po kliknięciu OK aplikacja Szafir się zamyka.

 

W tle działania okna Szafir, uruchamia się również konsola aplikacji SzafirHost.

Expand
titleTryb działania "Okno z kodem PIN i opcjonalnym wyborem certyfikatu"

Przykład działania na podstawie poniższej konfiguracji akcji.

 

Podpisywany jest jeden dokument o podanych wartościach indeksów i jego zawartość z podpisem zostanie zapisana jako nowa wersja dokumentu. Po kliknięciu w przycisk na formularzu, pod którym zdefiniowana jest akcja, otworzy się okno dialogowe do wprowadzenia kodu PIN i wybrania certyfikatu. W polu "Certyfikat" znajdują się do wyboru dwie pozycje konfiguracji certyfikatów na podstawie skonfigurowanego w akcji parametru "Dostępne certyfikaty".


Po zatwierdzeniu wykonywany jest podpis dokumentu. W tym trybie nie otwiera się natywne okno aplikacji Szafir. Operacja podpisu opiera się w całości na zawartości pliku z konfiguracją certyfikatu. Po zakończeniu działania akcji pojawia się okno podsumowujące operacje podpisu.


W trakcie działania akcji, uruchamia się konsola aplikacji SzafirHost.

 

Panel
titleChange log

1.0.0 (obowiązująca dokumentacja)

  • Dodanie komponentu

1.0.1

  • Obsługa klawiszy ENTER i ESC w oknie z PINem oraz zaktualizowanie certyfikatów i bibliotek

1.0.2 (obowiązująca dokumentacja)

  • Dodanie parametrów Identyfikatory źródłowych plików, Nazwy źródłowych plików, Identyfikatory podpisanych plików i Statusy przetworzenia plików. Usuwanie wierszy w tabeli z błędami przy każdym wstawieniu podpisu. Dodanie słów kluczowych "SOURCE_FILE_ID" oraz "SOURCE_DOCUMENT_CLASS_NAME" w ramach parametru Wartość indeksu [Zapis]

1.0.3 (obowiązująca dokumentacja)

  • Umożliwienie podpisywania załączonych dokumentów do procesu z wielu klas dokumentów i zapisywanie ich plików z podpisem do wielu docelowych klas dokumentów. Zapisywanie formularza po pomyślnym wykonaniu akcji. Dodanie opcji aktualizacji i dopisywania danych w tabeli podsumowującej wyniki podpisywanych plików. Umożliwienie wstawienia znaku wodnego do podpisywanego dokumentu.

1.0.4

  • Aktualizacja bibliotek do wersji szafir_sdk_1.8.4 Build 450. Dodanie domyślnej ikony w parametrze "Ścieżka do pliku graficznego". Uzupełnienie opisu parametru "Numer strony dokumentu" o możliwość stosowania liczb całkowitych ujemnych.
Panel
titlePakiet z przykładowym formularzem wykorzystującym akcję

View file
nameplus_esignature_polski 2021-12-16 13_48_45 Development.zip
height250

English
Info

If you have a problem understanding how the action works, check: ActionConditional executionComponents parameters

Panel
titleBasic information

Category: eSignature

Action location: Button, Table button

Available from version: 1.0.0

Panel
titleDescription

The action places an electronic signature on documents using a certificate using the Szafir module containing cryptographic tools. The resulting signature files are cumulative signatures, i.e. they contain signed data that is attached to the signature file and encoded using Base64. The action, when signing more than one document, does not stop its operation when it encounters an error with a specific document on the side of the Szafir application - after completing the signing operation, the displayed summary window shows information on the number of correctly signed documents and those that could not be signed. Signed documents are saved in the system archive.

Warning
titlePrerequisites

For the action to work properly, you must have Java 1.8 x64 or newer installed, preferably from the Oracle or Eclipse Adoptium distribution. The following programs should also be downloaded and installed:

Panel
titleAction call-up
Info

Leaving an empty conditional field is equal to setting it to "true".

Action location

From version

Conditional execution parameter action

Action call-up condition

Button

1.0.0

Activates action

Pressing the button

Table button1.0.0Activates actionPressing the button
Panel
titleConfiguration parameters
Parameter nameFrom versionDescriptionParemeter typeDefault valueField typeComments and restrictions
Files download source*1.0.0

Specifies the source from which the files to be signed are to be downloaded. There are 3 options:

  1. Process - documents attached to the process are downloaded.
  2. Archive - documents are downloaded from the archive, from a specified class of documents.
  3. File identifiers from the archive - specified files by identifier are downloaded from the archive.
Text Uneditable drop-down list
Displayed valuePassed value
ProcessPROCESS
ArchiveARCHIVE
File identifiers from the archiveFILEIDS

If you select "Process" or "Archive", the latest version of the document will be downloaded.

Source document classes [Process/File identifiers from the archive]*1.0.0The names of the classes of documents from which the documents are retrieved. The resulting signed files are saved as new document version in the indicated document classes if the Save as new version parameter is set to Yes.Text values array Uneditable drop-down listThe names of the document classes in the column cannot be duplicated.
Destination document classes [Process/File identifiers from the archive]*1.0.3Paramater indicates to the files from the specified source document classes attached to the process a place to save their corresponding signed files in the selected destination document classes.Text values array Uneditable drop-down listThe parameter is available when the Save as new version parameter is set to No.
Source document class [Archive]*1.0.0The name of the document class from which the documents are retrieved. The resulting signed files are saved as new document version in the indicated document class if the Save as new version parameter is set to Yes.Text Uneditable drop-down list 

Index names [Filtering by indexes - Archive]

1.0.0

Optional filtering by indexes of the selected document class. This parameter specifies the name of the index.

Text values array Uneditable drop-down list / editable fieldList of indexes to choose from after selecting a specific class of documents. If a variable or function is used in the Source document class [Archive] parameter, the field of this parameter becomes an editable field.
Index values [Filtering by indexes - Archive]1.0.0Optional filtering by indexes of the selected document class. This parameter specifies the index value.Text values array Editable field 
File identifiers*1.0.0IDs of files to be downloaded from the archive. The resulting signed files are saved as new document version in the indicated identifiers of document from the archive if the Save as new version parameter is set to Yes.Integer values array Editable field 
Save as new version*1.0.0If set to "Yes", the signature file will be saved as a new version of the input document. If set to "No", the signature file will be saved in the specified document class and indices as a new document.BooleanYesEditable field 
Document classes [Index mapping - Process/File identifiers from the archive]1.0.3The names of the document classes where the files with the signatures will be saved.Text values array Uneditable drop-down listOnly those document classes that have been previously defined in the Destination document classes [Process/File identifiers from the archive] parameter can be used in this parameter. If there is a function or a variable in one of the values of the Destination document classes [Process/File identifiers from the archive] parameter, the rule is not applied.
Index names [Index mapping - Process/File identifiers from the archive]1.0.3The names of the indexes from the selected document classes.Text values array Uneditable drop-down list 
Index values [Index mapping - Process/File identifiers from the archive]1.0.3The values of the indexes from the selected document classes. It is possible to use the SOURCE_FILE_ID and SOURCE_DOCUMENT_CLASS_NAME keywords as mapping information about the source file identifier and the source document class from which the document passed for signature originates.Text values array Editable fieldKeywords are plain, written text - they are not selected from the list of variables as in the case of, for example, context variables.
Destination document class [Archive]*1.0.0Document class to which already signed files can be saved that belong to the indicated document class from the archive.Text Uneditable drop-down list 
Index names [Index mapping - Archive]1.0.0The names of the indexes from the selected document class.Text values array Uneditable drop-down list / Editable fieldList of indexes to choose from after selecting a specific class of documents. If a variable or function is used in the Destination document class [Archive] parameter, the field of this parameter becomes an editable field.
Index values [Index mapping - Archive]1.0.0The values of the indexes from the selected document class. It is possible to use the SOURCE_FILE_ID and SOURCE_DOCUMENT_CLASS_NAME keywords as mapping information about the source file identifier and the source document class from which the document passed for signature originates.Text values array Editable fieldKeywords are plain, written text - they are not selected from the list of variables as in the case of, for example, context variables.
Add document to process1.0.0Attaches a signature file to the process.BooleanNoEditable field 
Execute actions in the document class1.0.0It calls actions which have the source of action set to "Add new document in archive".BooleanNoEditable field 
Save form after action execution1.0.3Saves the form after the action is successfully completed.BooleanNoEditable field 
Mode of operation*1.0.0Defines how the Szafir application works. The "Szafir window" mode enables the creation of a signature using the native graphical user interface. On the other hand, the "Window with PIN code and optional certificate selection" mode performs the signing with the use of a dialog in which the PIN for the cryptographic device and optionally the certificate file are entered.Text Uneditable drop-down list
Displayed valuePassed value
Szafir windowSZAFIR_WINDOW
Window with PIN code and optional certificate selectionPIN_AND_CERTIFICATE_WINDOW

Selecting the "Szafir window" value results in the appearance of the Certificate parameter, and selecting "Window with PIN code and optional certificate selection" - the Certificate parameter and the User selects certificate.

Certificate*1.0.0

File name containing the certificate configuration, which comes from the Plugin Configuration Manager (PCM) panel. The parameter presents a list of all created files with the certificate configuration.

Text Uneditable drop-down list 
User selects certificate1.0.0Specifies whether the user on the form can select the certificate file from the Plugin Configuration Manager (PCM) panel. The selection is possible from the level of the dialog box that appears while the Szafir application is running and includes the certificates specified in the Available certificates parameter.BooleanNieEditable fieldSetting the parameter to "Yes" causes the appearance of the Available certificates parameter and hides the Certificate parameter, while setting the parameter to "No" leaves the Certificate visible.
Available certificates1.0.0It defines the files with the certificate that can be selected by the user on the form from the level of the dialog box. The parameter presents a list of all created files with the certificate configuration.Text values array Uneditable drop-down list 
Signature version*1.0.0

Specifies a signature version.

 

More information...

Text Uneditable drop-down list
Displayed valuePassed value
BESBES
TT
LTV/ALTV_A
Signature format*1.0.0

Specifies the signature format. The parameter presents the list of available formats depending on the selected signature version.

 

More information...

Text Uneditable drop-down list
  • BES
Displayed valuePassed value
ASIC-S-CAdES-BESASIC_S_CADES_BES
ASIC-S-XAdES-BESASIC_S_XADES_BES
CAdES-BESCADES_BES
EPO-XAdES-BESEPO_XADES_BES
PAdES-BESPADES_BES
PKCS#7PKCS7
XAdES-BESXADES_BES
  • T
Displayed valuePassed value
ASIC-S-CAdES-TASIC_S_CADES_T
ASIC-S-XAdES-TASIC_S_XADES_T
CAdES-TCADES_T
EPO-XAdES-TEPO_XADES_T
PAdES-TPADES_T
PKCS#7 with TimePKCS7_WITH_TIME
PKCS#7-TPKCS7_T
XAdES-TXADES_T
  • LTV/A
Displayed valuePassed value
EPO-XAdES-AEPO_XADES_A
EPO-XAdES-A-REFRESHEPO_XADES_A_REFRESH
PAdES-LTVPADES_LTV
PAdES-LTV-REFRESHPADES_LTV_REFRESH
XAdES-AXADES_A
XAdES-A-REFRESHXADES_A_REFRESH
Automatic insertion of a graphic element1.0.3Specifies whether to attach to the document with the PAdES signature a graphic element containing information about the entity providing trust services, the signer and the date of signing.BooleanNoEditable fieldGraphic element insertion settings are visible when the Signature format parameter has one of the following values: PAdES-BES, PAdES-T, PAdES-LTV, PAdES-LTV-REFRESH.
Insert image file1.0.3Specifies whether to add image to the textual information related to the signature, which can be accessed by a file path.BooleanNoEditable field 
Path to the image file1.0.3The absolute path to the image file in .jpg format. There is possibility to use the DEFAULT_IMAGE keyword, which means that the default image file from the plugin will be inserted.Text DEFAULT_IMAGEEditable field

The parameter is visible when Insert image file is set to Yes.

Keyword is plain, written text - It is not selected from the list of variables as in the case of, for example, context variables.

Document page number 1.0.3Defines the page number of the document on which the graphic element is to be placed. If you want to place a graphic element at the end of the document, use a negative value indicating the page number counted from the last one.Text Editable field 
Distance from the left edge of the document%1.0.3Specifies the coordinates of placing the graphic element on the document. The starting point (anchor) on the graphic, i.e. the point from which the position of the graphic is set, is the lower left corner of the image. The distance from the left edge is given in percent.Integer Editable field 
Distance from the bottom edge of the document% 1.0.3Specifies the coordinates of placing the graphic element on the document. The starting point (anchor) on the graphic, i.e. the point from which the position of the graphic is set, is the lower left corner of the image. The distance from the bottom edge is given in percent.Integer Editable field 
Height%1.0.3Defines the height of the graphic element in percent.Integer Editable field The minimum percentage height to display the default icon is 6.
Width%1.0.3Defines the width of the graphic element in percent.Integer Editable field The minimum percentage width to display the default icon is 6.
Debug mode1.0.0Opens the console window of the SzafirHost application while the action is running.BooleanNoEditable field 
Save signing files information 1.0.3Specifies whether to write information about the result of signed files in the columns of the table. The information may include source file IDs and names, signed file IDs, processing statuses and error descriptions.BooleanNoEditable field 
Saving signing information mode1.0.3

Specifies the mode of saving information about the results of signed files in the table. Three modes are available:

  1. Overwrite - overwrites the entire table with information from the last action execution.
  2. Add - adds information to the table without affecting the existing rows.
  3. Update - updates and adds values to the table. The key after which the values are updated is the Source file identifiers parameter. The update mode works on the principle of UPSERT.
Text  
Displayed valuePassed value
OverwriteOVERWRITE
AddADD
UpdateUPDATE
Source file identifiers1.0.2A parameter where the column is indicated for saving source file identifiers (fileIds) which correspond to documents submitted for signature. The parameter is completed after the signature operation is finished.Variable Editable fieldThe parameter is one of the five possible parameters to define that make up the table in the Summary information about the results of signed files section. The table is cleared every time the signature insertion mechanism is called, no matter how many columns it has. The table stores information about the last action invocation.

Source file names

1.0.2A parameter where the column is indicated for saving source file names which correspond to documents submitted for signature. The parameter is completed after the signature operation is finished.Variable Editable fieldThe parameter is one of the five possible parameters to define that make up the table in the Summary information about the results of signed files section. The table is cleared every time the signature insertion mechanism is called, no matter how many columns it has. The table stores information about the last action invocation.
Identifiers of signed files1.0.2A parameter where the column is indicated for saving identifiers of signed and result files (fileIds). The parameter is completed after the signature operation is finished.   

The parameter is one of the five possible parameters to define that make up the table in the Summary information about the results of signed files section. The table is cleared every time the signature insertion mechanism is called, no matter how many columns it has. The table stores information about the last action invocation.

When the signature operation fails for a given source file, the cell in the column will be blank.

File processing statuses1.0.2A parameter where the column is indicated for saving statuses of performing operations on file signatures. Two status values are available: OK - in case of a successful signature, ERROR - in case of an error. The parameter is completed after the signature operation is finished.   The parameter is one of the five possible parameters to define that make up the table in the Summary information about the results of signed files section. The table is cleared every time the signature insertion mechanism is called, no matter how many columns it has. The table stores information about the last action invocation.
Error descriptions1.0.2

A parameter where the column is indicated for saving error descriptions occurring during file signature attempts for files from Source file identifiers. The parameter value is populated only when the processing status for the given file is ERROR. The parameter is completed after the signature operation is finished.

Variable Editable field

The parameter is one of the five possible parameters to define that make up the table in the Summary information about the results of signed files section. The table is cleared every time the signature insertion mechanism is called, no matter how many columns it has. The table stores information about the last action invocation.

If the specified source file is successfully signed, the cell in the column will be blank.

Parametr*- mandatory field

Panel
titleConfiguration example

Panel
titleExample of operation
Expand
titleMode of operation "Window with PIN code and optional certificate selection"

An example of operation based on the action configuration below.

 

One document with the given index values is signed and its content with the signature will be saved as a new version of the document. After clicking on the button on the form under which the action is defined, a dialog box for entering the PIN code and selecting the certificate will open. In the "Certificate" field, you can choose from two certificate configuration items based on the "Available certificates" parameter configured in this action.

 

After approval, the document is signed. In this mode, the native Szafir application window does not open. The signature operation is entirely based on the contents of the certificate configuration file. After the action is completed, the signature operation summary window appears. During the action, the console of the SzafirHost application is launched.

Panel
titleChange log

1.0.0 (applicable documentation)

  • Adding a component

1.0.1

  • Support for ENTER and ESC keys in the PIN window. Libraries and certificates update.

1.0.2 (applicable documentation)

  • Support for ENTER and ESC keys in the PIN window. Adding parameters Source file identifiers, Source file names, Identifiers of signed files and File processing statuses, deleting lines in the table with errors each time the signature is inserted. Adding keywords "SOURCE_FILE_ID" and "SOURCE_DOCUMENT_CLASS_NAME" under the Index value [Save] parameter.

1.0.3 (applicable documentation)

  • Enabling the signing of documents attached to the process from many document classes and saving their files with the signature to many destination document classes. Saving the form after the action is successful. Adding the option of updating and adding data in the table summarizing the results of signed files. Allowing you to insert a watermark into the signed document.

1.0.4

  • Updating libraries to szafir_sdk_1.8.4 Build 450. Adding a default icon in the "Path to the image file" parameter. Supplementing the description of the "Document page number" parameter with the possibility of using negative integers.
Panel
titlePackage with a sample form using the action

View file
nameplus_esignature_english 2021-12-16 13_49_07 Development.zip
height250