Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Dodatkowo możliwe jest określenie opisu specyfikacyjnego połączenia.

 

  • Usuń połączenie - usuwa z mapy procesu połączenie wychodzące z bramki

...

  • Zmień typ warunku - zmienia połączenie warunkowe wykluczające w połączenie równoległe
  • Usuń połączenie - usuwa bramkę wraz ze wszystkimi wychodzącymi połączeniami z mapy procesu

 

W momencie umieszczenia kursora myszki nad bramką, w przypadku gdy aktywne są podpowiedzi, wyświetlone zostają informacje odnosnie połączonych zadań wraz z warunkami:

 

Image Added

 

Połączenie równoległe jest to połączenie, które rozgałęzia przebieg procesu. Możliwe jest utworzenie wielu zadań w zależności od wartości zmiennych procesu. Rysowanie połączenia równoległego rozpoczyna się od umieszczenia bramki, która rozdziela przebieg procesu. Zadanie może posiadać tylko jedno wychodzące połączenie równoległe, z kolei może posiadać dowolną ilość wchodzących połączeń równoległych. Bramka może posiadać dowolną ilość połączeń wychodzących. Można je dodawać w późniejszym etapie tworzenia mapy procesu poprzez wskazanie bramki jako miejsca rozpoczęcia rysowania połączenia. Może być jednocześnie używane z innymi typami połączeń (z wyjątkiem połączenia warunkowego wykluczającego). Proces rysowania połączenia warunkowego wykluczającego przebiega w następujący sposób:

...

Dodatkowo możliwe jest określenie opisu specyfikacyjnego połączenia.

 

  • Usuń połączenie - usuwa z mapy procesu połączenie wychodzące z bramki

...

  • Zmień typ warunku - zmienia połączenie równoległe w połączenie warunkowe wykluczające
  • Usuń połączenie - usuwa bramkę wraz ze wszystkimi wychodzącymi połączeniami z mapy procesu

 

W momencie umieszczenia kursora myszki nad bramką, w przypadku gdy aktywne są podpowiedzi, wyświetlone zostają informacje odnosnie połączonych zadań wraz z warunkami:

 

Image Added

 

Połączenie "w przeciwnym razie" jest to połączenie wykorzystywane łącznie z połączeniem warunkowym wykluczającym lub równoległym. Pozwala ono kontynuować przebieg procesu, w przypadku, jeżeli żaden z warunków nie zostanie spełniony. Proces rysowania połączenia "w przeciwnym razie" przebiega w następujący sposób:

...

  • Usuń połączenie - usuwa połączenie z mapy procesu

 

Połączenie wyjatek jest to połączenie, które pozwala sterować przepływem procesu w przypadku przekroczenia terminu ostatecznego. Zadanie może posiadać tyle połączeń typu wyjątek, ile terminów ostatecznych zostało do niego dodane. Może być jednocześnie używane z innymi typami połączeń. Proces rysowania połączenia wyjątku przebiega w następujący sposób:

 

Image Added

Image Added

Image Added

 

Połączenie wyjątek może także tworzyć to samo zadanie:

 

Image Added

 

Połączenie wyjątek udostępnia menu kontekstowe:

 

Image Added

 

Pozwala ono na wykonanie następujących operacji:

  • Zaznacz ścieżkę - zaznacza ścieżkę wraz z bramką i wyróżnia punkty zgięć na kolor zdefiniowany w ustawieniach

 

Image Added

 

  • Najkrótsza ścieżka - zmienia aktualny przebieg ścieżki na możliwie najkrótszy. Będzie on zawierał maksymalnie jedno zgięcie.
  • Dodaj punkt - dodaje punkt na ścieżce we wskazanym miejscu. Opcja niedostępna dla grotu strzałki.

 

Image Added

 

  • Określ nazwę terminu ostatecznego - wyświetla okno wyboru terminów ostatecznych zdefiniowanych w zadaniu, którego przekroczenie spowoduje przejście procesu określonym połączeniem

 

Image Added

 

  • Usuń połączenie - usuwa połączenie z mapy procesu

 

W momencie umieszczenia kursora myszki nad połączeniem, w przypadku gdy aktywne są podpowiedzi, wyświetlone zostają informacje odnosnie połączonych zadań wraz z terminem ostatecznym:

 

Image Added

 

Połączenia wchodzące do zadania można zmieniać poprzez przesunięcie grotu strzałki za pomocą metody Drag&Drop. Należy pamiętać, że upuszczając grot operacja musi zostać wykonana nad tym samym zadaniem, do którego połączenie dochodziło.

 

Image Added

 

Przebieg połączenia można zmieniać poprzez wykonanie operacji Drag&Drop na dowolnym punkcie znajdującym się na ścieżce (jeśli ścieżka nie posiada żadnych punktów, to można je dodać z poziomu menu kontekstowego).

 

Image Added