Powrót do spisu komponentów: Drag And Drop
UWAGA
Komponent w trakcie budowy
Kategoria: Tabela
Umiejscowienie akcji: Tabela
Dostępna od wersji:
Opis akcji
Akcja służy do zmiany wybranej kolumny w tabeli dynamicznej na pola typu Drag and Drop. Pola służą do wczytywania załączników do procesu (do skonfigurowanej klasy lub otwierają okno konfiguracyjne). Aby wczytać pliki należy je upuścić na wybranym polu. Akcja posiada parametr kontekstowy Wybrany wiersz umożliwiający pobieranie wartości z danego wiersza np opis dokumentu, klasa dokumentu, tytuł pola. Po dodaniu pliku do archiwum zwracany jest jego identyfikator pliku (fileId) który może być wykorzystany z innymi komponentami np z wtyczki Attachment. Drag and drop w tej wersji umożliwia przeciągniecie tylko 1 pliku na dany wiersz, blokowana jest możliwość upuszczenia więcej niż 1 pliku. Komponent ten uniemożliwia także dołączenie pliku do wiersza w którym wcześniej został dołączony plik (blokowanie następuje po sprawdzeniu czy w danym wierszu kolumna z fileId została uzupełniona).
Akcje należy dodać do wybranej tabeli dynamicznej i wskazać kolumnę do wyświetlenie pola.
Parametry konfiguracyjne
Nazwa parametru | Od wersji | Opis | Typ parametru | Wartość domyślna | Rodzaj pola | Uwagi i ograniczenia |
---|---|---|---|---|---|---|
Nazwa pola * | Tekst który będzie wyświetlać się na polu | Tekst | Drop here | Pole edytowalne | ||
Kolumna dla Drag and Drop * | Kolumna w której wyświetli się pole Drag&Drop | Zmienna | Pole edytowalne | |||
Kolumna FileId * | Kolumna do zapisu fileId wgranego pliku | Zmienna | Pole edytowalne | |||
Opis dokumentu | Gdy brak, to opisem będzie nazwa klasy | |||||
Pokaż okno dodawania dokumentów | Otwiera okno konfiguracyjne na formularzu do załączanie dokumentów | Logiczny | false | W zależności od wybranej opcji dostępna jest inna konfiguracja | ||
Klasa dokumentów | Nazwa klasy dokumentów | Możliwość wyboru z listy rozwijanej. Dostępne przy konfiguracji bez okna konfiguracyjnego na formularzu | ||||
Zapisz jako nowa wersja dokumentu | Zapisz jako nowa wersja dokumentu, jeśli powtarzają się indeksy | Dostępne przy konfiguracji bez okna konfiguracyjnego na formularzu | ||||
Nazwa indeksu | Nazwa indeksu z wybranej klasy | Lista rozwijana gdy wybrano konkretną klasę dokumentów, w przeciwnym razie pole edytowalne Dostępne przy konfiguracji bez okna konfiguracyjnego na formularzu . | ||||
Wartość indeksu | Wartość indeksu | Dostępne przy konfiguracji bez okna konfiguracyjnego na formularzu | ||||
Nazwy klas dokumentów | Lista nazw klas dokumentów | Lista klas dokumentów do których ograniczyć wybór podczas wywołania okna dodawania dokumentów na formularzu. Dostępne przy konfiguracji z okna konfiguracyjnego na formularzu. | ||||
Wyświetl indeksy | Wyświetla również formularz indeksów. | Dostępne przy konfiguracji z okna konfiguracyjnego na formularzu. | ||||
Sprawdź uprawnieni | Sprawdza uprawnienia do klas dokumentów. | Dostępne przy konfiguracji z okna konfiguracyjnego na formularzu. | ||||
Wybierz pierwszą klasę | Automatycznie wybiera z listy klas dokumentów pierwszą pozycję. | Dostępne przy konfiguracji z okna konfiguracyjnego na formularzu. | ||||
Wybrany wiersz | Zmienna kontekstowa przechowuje nr wiersza | Numer wiersza liczony jest od 0 |
Parametr*- pole wymagane
Przykładowa konfiguracja akcji
Dodawanie do wybranej klasy dokumentów
Dodawanie za pomocą okna dodawania dokumentów
Opis parametrów:
"Nazwa pola"
Typ pola STRING. Nazwa jaka ma być wyświetlana na środku pola
"Pozycja pola"
Typ pola STRING. Miejsce wyświetlenie pola wedle podanej zmiennej formularza (jeżeli nie podana, to pole będzie albo na górze albo na dole formularza)
"Zmienna formularza [opcjonalnie]"
Typ pola VARIABLE. Zmienna formularza przy ktorej ma być wyświetlone pole
"Pokaż okno dodawania dokumentów"
Typ pola BOOLEAN. Wybranie konfiguracji klasy dokumentow. TAK - wyświetli okno za każdym razem przeciągniecie plików dzięki czemu będzie możliwość konfiguracji dynamicznej (wybór klasy, opis, itp). NIE - Brak okna, konfiguracja statyczna (zawsze do tej samej klasy), możliwość przepisania zmiennych procesu do indeksów klas dokumentów.
"Klasa dokumentów"
Typ pola STRING. Lista klas dokumentów dostępnych w systemie.
"Opis dokumentu [opcjonalnie]"
Typ pola STRING. Brak to nazwa klasy
"Nazwa indeksu [opcjonalnie]"
Typ pola STRING_ARRAY. Lista indeksów wybranej klasy dokumentów (wybór z listy po wybraniu klasy)
"Wartość indeksu [opcjonalnie]"
Typ pola VARIABLE. Zmiennaprzypisana do wybranego idneksu
"Zapisz jako nowa wersja dokumentu"
Typ pola BOOLEAN. Jeżeli "TAK" Zapiszuje jako nowa wersja dokumentu, jeśli powtarzają się indeksy i jest jeden dokument o takich indeksach w klasie.
""
Typ pola STRING_ARRAY. Lista klas dokumentów dostępnych w oknie dodawania dokumentów
"Wyświetl indeksy"
Typ pola BOOLEAN. jeżeli "TAK", wyświetla również formularz indeksów
"Sprawdź uprawnienia"
Typ pola BOOLEAN. jeżeli "NIE" to nie sprawdza uprawnień do klas dokumentów
"Wybierz pierwszą klasę"
Typ pola BOOLEAN. Jeżeli "TAK" automatycznie wybiera z listy klas dokumentów pierwszą pozycję
Szczegółowy opis działania:
Dzięki tej akcji każdy drop and drop może ładować do innej klasy dokumentów jeżeli będziemy pobierać nazwę klasy dokumentów z tego samego wiersza przy użyciu zmiennej kontekstowej. Akcja dodaję tylko jeden plik dla danego wiersza, weryfikacja następuje po uzupełnieniu wybranej kolumny (może być też ta z narysowanym polem) wartością fileId zwróconą po dodaniu pliku do archwikum. Dzięki temu akcja jest kompatyblina z akcjami z wtyczki Attachment //link.
Przykład:
Przykład Formularza: