Jeśli masz problem ze zrozumieniem jak działa setter/zadanie automatyczne, sprawdź opisy: SetterZadanie automatyczneWykonanie warunkoweParametry komponentów

Kategoria: Email

Dostępna od wersji: 1.0.5

Komponent wysyła proste mail bez konfiguracji szablonu. Zawartość parametru treść będzie 1:1 umieszczona w mailu. Możliwe jest używanie tagów html.

Nazwa parametruOd wersjiOpisTyp parametruWartość domyślnaRodzaj polaUwagi i ograniczenia
Skrzynka pocztowa *1.0.48Skrzynka pocztowa zdefiniowana w konfiguracji systemu.Tekst Lista rozwijana 
Temat *1.0.5Tytuł wiadomości email.Tekst Pole edytowalneMoże zawierać znaczniki HTML
Treść *1.0.5Treść wiadomościTekst  Może zawierać znaczniki HTML
Do
1.0.5Lista adresów email do wysłaniaTablica wartości tekstowych Pole edytowalneObsługuje kilka emaili podanych po "," lub ";". Możliwość skorzystania z tagów email. Patrz tabela Tab_1.
Kopia1.0.5Parametr opcjonalny. Lista adresów do wysłania kopii mailaTablica wartości tekstowych Pole edytowalne

 

Obsługuje kilka emaili podanych po "," lub ";". Możliwość skorzystania z tagów email. Patrz tabela Tab_1. 

Ukryta kopia1.0.5Parametr opcjonalny. Lista adresów do wysłania ukrytej kopii mailaTablica wartości tekstowych Pole edytowalneObsługuje kilka emaili podanych po "," lub ";". Możliwość skorzystania z tagów email. Patrz tabela Tab_1. 
Jedna wiadomość do wszystkich *1.0.5Wysyła jednego maila do kilku adresatów. W przypadku NIE każdy adresat jest traktowany osobno i dostaje osobnego maila. Domyślnie TAK.LogicznyTAK  
Informacja zwrotna - Udane wysłanie1.0.56

Parametr opcjonalny. Zwraca listę adresów email "DO" które udały sie wysłać

Zmienna Pole edytowalne 
Informacja zwrotna - Nieudane wysłanie1.0.56Parametr opcjonalny. Zwraca listę adresów email "DO" których nie udało się wysłaćZmienna Pole edytowalne 
Komentarz *1.0.56Dodaje komentarz o wysłanych i nie wysłanych mailach dla adresatów z listy "DO"LogicznyTAK  
Załączniki1.0.7Dodaje dokumenty procesu do maili jako załącznikiLogicznyNIE  
Źródło *1.0.33

Wybór sposobu w jaki mają zostać odnalezione dokumenty, które będą wysłane w załącznikach. Możliwe wartości:

  • Klasa dokumentu
  • Id pliku
Tekst Pole edytowalne 
Id plików *1.0.33Parametr potrzebny do wybrania plików, które chcemy wysłać w załącznikachTablica wartości tekstowych Lista wartości 
Klasa dokumentu1.0.7Parametr opcjonalny. Gdy wartość pusta, to dodaje wszystkie dokumenty z procesu do maila (jeżeli włączono taką opcje), w przeciwnym razie dodaje tylko dokumenty z wybranej klasy dokumentówTablica wartości tekstowych Lista wartościKolejność klas dokumentów ma znaczenie przy dodawaniu załączników. Czyli najpierw dodawane są dokumenty z klasy1, następnie z klasy2 itd.
Filtr po nazwie dokumentu
1.0.28Wyrażenie regularne, które filtruje dokumenty z wybranej klasy do wysyłania w załączniku e-mail.Tablica wartości tekstowych Pole edytowalne

Pole puste spowoduję pobranie wszystkich dokumentów z wybranej klasy.

Przykłady: nazwa pliku: IMG5822996601453555121.pdf

wyrażenia regularne, które znajdą ten plik:

  • ^IMG5.*$
  • .*pdf$

Link do strony, w której można testować regexa online: https://regex101.com/

Prefix1.0.11Prefix dodawany do nazwy wysyłanego pliku z wybranej klasy dokumentów.Tablica wartości tekstowych Pole edytowalneNp. Kiedy dokument ma nazwę "fakt0001.pdf", a parametr prefix został ustawiony na wartość "faktura-", to w emailu przyjdzie załącznik o nazwie "faktura-fakt0001.pdf". W przypadku nieuzupełnienia parametru dokument doda się bez prefixu,
Zapisz email *1.0.11Zapisuje wysłaną wiadomość jako nowy dokument htmlLogicznyNIE Opcja umożliwia zapisanie wygenerowanej treści email jako dokumentu html dodanego do archiwum.
Nazwa dokumentu *1.0.11Nazwa nowego dokumentu Tekst Pole edytowalneNazwa pliku. Można podać bez rozszerzenia to domyślnie doda się ".html".
Opis dokumentu1.0.11Opis dokumentu. Jeśli parametr jest pusty, to w opisie zostanie zapisana nazwa klasyTelst Pole edytowalneNazwa utworzonego dokumentu html z treścią email.
Klasa dokumentu *1.0.11Nazwa klasy do której zapisać emailaTekst Lista wartościLista wyboru klas dokumentów z aktualnego systemu.
Załącz do procesu *1.0.11Załącza nowy dokument do istniejącego procesuLogicznyTAK  
Nagłówek email *1.0.11Dodaje nagłówek email do treści wiadomościLogicznyNIE Dodaje opcjonalnie domyślny nagłówek do dokumentu z informacjami Od kogo, Do kogo, temat wiadomości oraz lista załączników. Patrz szablon nagłówka email
Szablon nagłówka email1.0.11Ścieżka do niestandardowego szablonu HTML zawierającego tagi nagłówka wiadomości e-mailTekst Pole edytowalneŚcieżka do własnego szablonu html z informacjami o mailu. Możliwość użycia specjalnych tagów Patrz tabela Tab_3. Dla wartości pustej używany jest domyślny szablon dostarczony wraz z wtyczką Patrz Domyślny szablon nagłowka email
Zapisz jako nowa wersja dokumentu *1.0.11Zapisuje jako nowa wersja dokumentu gdy wartości indeksów się zgadzają z dokumentem już w archiwumLogicznyNIE  
1.0.11Nazwa indeksu z klasy do której zapisujemy treść emailTablica wartości tekstowych Lista wartościLista wyboru po wybraniu klasy dokumentu do zapisu.
Wartość indeksu1.0.11Wartość która zostanie zapisane w indeksie podczas zapisywania dokumenty z treścią emailTablica wartości tekstowych Pole edytowalne 

 

 


 

 

 

Ustawienia zadania automatycznego

 

Przykładowy Formularz

Otrzymany E-mail


 

 

 1.0.5

  • Dodanie komponentu 

1.0.7

  • Dodanie możliwości załączania plików do wiadomości email

1.0.11

  • Dodanie prefiksu do załączników
  • Obsługa zapisywania treści email
  • Poprawa kolejności dołączania załączników do wiadomości email

1.0.14

  • Błąd przy budowaniu adresów email gdy pusta wartość parametru.

1.0.16 (obowiązująca dokumentacja)

  • Wysyłanie zaszyfrowanego załącznika (deszyfracja podczas wysyłania)
  • Wysłanie E-mail poprawa logów o  Niepowodzenie i Powodzeniu wysłania

1.0.48

  • Dodanie nowego parametru "Skrzynka pocztowa"

1.0.56

  • Dodanie parametrów "Informacja zwrotna - Udane wysłanie", "Informacja zwrotna - Nieudane wysłanie", "Komentarz" w celu ujednolicenia funkcjonalności z aplikacją bazującą na szablonach
  • Rozbudowanie logów

If you have trouble understanding how the action works, check the descriptions: Application, Setter, Conditional execution, Component parameters

Category: Email

Available from version: 1.0.5

The component sends e-mails without template configuration. Contents of the content parameter will be directly placed in the email. It is possible to use html tags.

Parameter nameFrom versionDescriptionParameter typeDefault valueField typeNotes and restrictions
Mailbox *1.0.48Mailbox defined in the system configurationText Value list 
Subject *1.0.5Email subjectText Editable fieldCan contain HTML tags
Contents *1.0.5Email contentsText  Can contain HTML tags
To
1.0.5List of e-mail addresses to send the message toText array Editable fieldSupports multiple emails given after "," or ";". Possibility to use email tags. See table Tab_1.
Copy \[optional\]1.0.5Optional parameter. List of addresses to send a copy of the emailText array Editable field

 

Supports multiple emails given after "," or ";". Possibility to use email tags. See table Tab_1.

Blind copy \[optional\]1.0.5Optional parameter. List of addresses to send a blind copy of the emailText array Editable fieldSupports multiple emails given after "," or ";". Possibility to use email tags. See table Tab_1.
One message to everyone *1.0.5Sends one email to several addressees. If NO, each addressee is treated separately and gets a separate email.LogicalYES  
Attachments1.0.7Adds process documents to emails as attachmentsLogicalNO  
Source *1.0.33

Selection of the method by which documents to be sent in attachments are to be found. Possible values:

  • Document class
  • File ids
Text Editable field 
File ids *1.0.33Parameter needed to select the files you want to send in attachmentsText array Value list 
Document class1.0.7Optional parameter. When the value is empty, it adds all documents from the process to the mail (if this option is enabled), otherwise it adds only documents from the selected document classesText array Value listThe order of document classes matters when adding attachments. That is, documents from class1 are added first, then from class2, and so on.
Filter by document name
1.0.28A regular expression that filters documents from a selected class for sending in an e-mail attachmentText array Editable field

A blank field will result in the retrieval of all documents from the selected class.

Examples: file name: IMG5822996601453555121.pdf

regular expressions that will find this file:

  •     ^IMG5.*$
  •     .*pdf$

Link to a site where you can test regex online: https://regex101.com/

Prefix1.0.11Prefixes added to the name of the uploaded file from the selected document classesText array Editable fieldE.g. When the document has the name "fact0001.pdf", and the prefix parameter has been set to the value "invoice-", the attachment named "invoice-fact0001.pdf" will come in the email. If the parameter is not set, the document will be added without the prefix,
Save email *1.0.11Saves the sent message as a new html documentLogicalNO This option allows you to save the generated email content as an html document added to the archive.
Document name *1.0.11Name of the new documentText Editable fieldFile name. You can specify it without extension, in which case it will add ".html" by default.
Document description 1.0.11Document description. If it is empty, then the class name will be written in the descriptionText Editable fieldThe name of the html document created with the email content.
Document class *1.0.11The name of the class to which to write the emailText Value listList of document class selections from the current system.
Attach to the process *1.0.11Attaches a new document to an existing processLogicalYES  
Email header *1.0.11Adds an email header to the body of the messageLogicalNO Adds an optional default header to the document with information From Whom, To Whom, the subject of the message and a list of attachments. See email header template
Email header template1.0.11Path to custom HTML template containing email header tagsText Editable fieldPath to custom html template with email information. Possibility to use special tags See table Tab_3. For blank value the default template provided with the plugin is used See Default email header template
Save as new version of the document *1.0.11Saves as new version of document when index values match with document already in archiveLogicalNO  
1.0.11The name of the index from the class to which we are saving the email contentText array Value listSelection list after selecting the class of document to be saved.
Index value1.0.11The value that will be stored in the index when saving the email content documentsText array Editable field 


 

 1.0.5

  • Added component

1.0.7

  • Adding the ability to attach files to emails

1.0.11

  • Adding a prefix to attachments
  • Support for saving email content
  • Improving the order of attaching attachments to emails

1.0.14

  • Fix a bug when building email addresses when the parameter value is empty.

1.0.16 (applicable documentation)

  • Sending an encrypted attachment (decryption during sending)
  • Improve logs on failure and success of sending messages

1.0.48

  • Added a new "Mailbox" parameter
 

Komentarz