Adres serwera aktualizacji: http://www.aktualizacje.plusworkflow.pl
Serwer aktualizacji przechowuje paczki aktualizacji i umożliwia ich pobieranie w celu przeprowadzania aktualizacji. Wyróżniamy 2 typy paczek aktualizacji:
Klient jest podmiotem uprawnionym od pobierania aktualizacji z serwera. Klienci dostępni są z zakładki Klienci.
Tworzenie nowego klienta ogranicza się do uzupełnienia jego nazwy i identyfikatora:
Edycje klienta włączamy poprzez przycisk na liście klientów.
W widoku edycji klienta możemy zdefiniować jego środowiska (klient może mieć wiele środowisk). Najczęściej spotykany zestaw to:
Ponadto mamy dostęp do tokenu API, audytu tego klienta oraz możemy wygenerować plik konfiguracyjny który może być później zaimportowany podczas konfiguracji automatycznych aktualizacji.
Token API używny jest do uwierzytelniania. Powinien on być traktowany jako sekret. Istnieje możliwość wygenerowania nowego tokenu, wtedy stary token wygaśnie natychmiastowo. |
Zakładka projekty służy do zarządzania projektami. W tym miejscu możemy stworzyć nowe projekty, zarządzać ich kanałami, bezpieczeństwem oraz podglądać dostępne aktualizacje.
Projekt tworzymy poprzez formularz:
Nazwa - unikalna nazwa projektu (znaki A-z 0-9 - _ . )
Wtyczka - wtyczka
W przypadku wtyczki nazwa projektu musi stanowić klucz wtyczki. |
Dostęp do projektu może być ograniczony do poszczególnych klientów. Domyślnie projekt jest publiczny co oznacza że każdy klient może pobrać aktualizacje do takiego projektu. Możemy ograniczyć dostęp do projektu tylko dla poszczególnych klientów jeżeli:
Kanał aktualizacji tworzymy poprzez podanie nazwy [A-z 0-9 - _] a następnie klikamy na przycisk
Dostępne aktualizacje przechowywane w danym kanale możemy sprawdzić klikając na ikonę . Spowoduje to wyświetlenie pokazującego dostępne aktualizacje:
Szczegóły aktualizacji możemy sprawdzić klikając na krawędź. Dostępne są informacje m.in. o:
Specjalny wierzchołek |
Zakładka Dziennik zdarzeń pozwala przejrzeć wszystkie zarejestrowane zdarzenia z informacją o kliencie, środowisku itd. Dostępne typy zdarzeń:
Jeżeli widoczna jest ikona oznacza to że dostępne są dodatkowe Szczegóły zdarzenia. W przypadku zdarzeń dotyczących aktualizacji albo rollbacku dostępne są też informacje o stanie walidacji przed aplikacją patcha lub informacje o błędach.