← Powrót do listy dostępnych zadań automatycznych

 
 Jeśli masz problem ze zrozumieniem jak działa zadanie automatyczne, sprawdź opisy: Zadanie automatyczne, Wykonanie warunkowe, Parametry komponentów

Kategoria: Użytkownik

Poprzednie nazwy: Dane użytkownika (do wersji 1.0.33)

Dostępna od wersji: 1.0.0

Opis

Aplikacja, która na podstawie podanego loginu wyszukuje dane użytkownika i zapisuje je do zmiennej nagłówkowej lub tabelarycznej.
W przypadku zmiennej nagłówkowej kolejne wartości są rozdzielane średnikami, np. "anowak;jpawlak;knowacki". W przypadku braku wartości zapisuje do zmiennej pusty ciąg znaków "".
W przypadku zmiennej tabelarycznej kolejne wartości są zapisywane w kolejnych komórkach kolumny.

Dane możliwe do uzyskania to:

Parametry konfiguracyjne

Nazwa parametruOd wersjiOpisTyp parametruWartość domyślnaRodzaj polaUwagi i ograniczenia
Login użytkownika*1.0.0Login użytkownika, którego dane zostaną zapisane do zmiennych.Tekst Pole edytowalneJeżeli aplikacja nie znajdzie użytkownika o podanych loginie, to wyrzuci błąd.
Rodzaj danych*1.0.0Rodzaje danych użytkownika, które zostaną zapisane do zmiennych.Tablica wartości tekstowych Nieedytowalna lista rozwijalna

Poprzednia nazwa: Wybrane dane. Uwaga - w starszych wersjach istniała konieczność ręcznego wpisywania rodzaju danych. Dostępne wartości z tamtego okresu można zobaczyć w tabeli dostępnej poniżej.

Obecne wartości do wyboru:

  • Imię
  • Nazwisko
  • Email
  • Imię i nazwisko
  • Numer
  • Nazwy grup użytkownika
  • Nazwy stanowisk użytkownika
  • Symbole stanowisk użytkownika
  • Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Loginy przełożonych użytkownika
Zmienne do zapisu danych*1.0.0Zmienne w których zostaną zapisane dane użytkownikaZmienna Pole edytowalne

Zmienne powinny być typu tekstowego - nagłówkowe bądź tabelaryczne. W przypadku nagłówkowych kolejne wartości zostaną przekazane po średniku, np. "stanowisko1;stanowisko2;stanowisko3". W przypadku zmiennych tabelarycznych kolejne wartości zostaną zapisane w osobnych wierszach kolumny.

Parametr*- pole wymagane

Rodzaje pobieranych danych

Zadanie automatyczne pozwala na pobranie interesujących nas danych użytkownika. Część danych była dostarczana stopniowo, w ramach zapotrzebowań. Nie istniała także rozwijana lista, dlatego rodzaj danych trzeba było przekazywać wpisując wartość w pole. Poniższa tabela przedstawia czas dostarczenia poszczególnych rodzajów danych oraz komendy służące do pobrania danych bez użycia rozwijanej listy.

Rodzaj danychOd wersjiWartość parametru do wpisania (bez użycia rozwijanej listy)
Imię1.0.0

FIRSTNAME

Nazwisko1.0.0LASTNAME
Email1.0.0EMAIL
Imię i nazwisko1.0.0FULLNAME
Numer1.0.0NUMBER
Nazwy grup użytkownika1.0.0GROUPSNAMES

Nazwy stanowisk użytkownika

1.0.0POSITIONSNAMES

Symbole stanowisk użytkownika

1.0.0POSITIONSSYMBOLS

Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika

1.0.17POSITIONSOUSYMBOLS lub OUSYMBOLS (obie wersje poprawne)

Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika

1.0.17OUNAMES

Loginy przełożonych użytkownika

1.0.27SUPERIORSNAMES

Przykładowa konfiguracja

Przykład zastosowania

Załóżmy, że mamy użytkownika, który sprawdza poprawność faktur i wystawia je klientom. Zanim jednak dojdzie do wystawienia, jeden z przełożonych tego użytkownika musi zatwierdzić fakturę.

Sęk w tym, że w dokumencie musi znaleźć się imię i nazwisko użytkownika wystawiającego fakturę, a my posiadamy dostęp jedynie do jego loginu. Dodatkowo nie mamy zapisanej informacji o tym, kto jest przełożonym tego użytkownika.

Do rozwiązania tego problemu możemy użyć zadania automatycznego, które dla podanego loginu użytkownika zapisze dane dotyczące go w wybranych zmiennych.

Konfigurujemy więc zadanie automatyczne "Pobranie danych użytkownika" w następujący sposób:

Gdzie:

Login sprawdzającego - to zmienna tekstowa przechowująca login użytkownika, który sprawdza i wystawia faktury.

Osoba wystawiająca fakturę - to zmienna tekstowa, w której chcemy zapisać imię i nazwisko tego użytkownika, w celu późniejszego przekazania jej do dokumentu

Osoba akceptująca - to zmienna tekstowa, w której zapiszemy po średniku wszystkich przełożonych tego użytkownika - musimy pamiętać, żeby odpowiednio obsłużyć zarówno jedną, jak i wiele zwróconych wartości!

Tak skonfigurowane zadanie automatyczne umieszczamy w odpowiednim momencie na mapie procesu. Jego rezultat powinien pozwolić na dalszą realizację wyznaczonych celów.

 

 

Change log

1.0.0

  • Dodanie komponentu 

1.0.17

  • Dodanie obsługi rodzajów danych: "Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika" oraz "Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika"

1.0.27

  • Dodanie obsługi rodzaju danych: "Loginy przełożonych użytkownika"

1.0.33

  • Zmiana nazwy z "Generowanie dokumentu" na "Generowanie dokumentu z szablonu"

1.0.??

  • Dodanie dynamicznego formularza - rozwijalna lista dla rodzaju danych. Zmiana nazwy parametrów

Zadania związane z komponentem

Aktualne

Archiwalne

← Powrót do listy dostępnych zadań automatycznych

 
 Jeśli masz problem ze zrozumieniem jak działa zadanie automatyczne, sprawdź opisy: Zadanie automatyczneWykonanie warunkoweParametry komponentów

Kategoria: Użytkownik

Poprzednie nazwy: Dane użytkownika (do wersji 1.0.33)

Dostępna od wersji: 1.0.0

Opis

Aplikacja, która na podstawie podanego loginu wyszukuje dane użytkownika i zapisuje je do zmiennej nagłówkowej lub tabelarycznej.
W przypadku zmiennej nagłówkowej kolejne wartości są rozdzielane średnikami, np. "anowak;jpawlak;knowacki". W przypadku braku wartości zapisuje do zmiennej pusty ciąg znaków "".
W przypadku zmiennej tabelarycznej kolejne wartości są zapisywane w kolejnych komórkach kolumny.

Dane możliwe do uzyskania to:

  • Imię
  • Nazwisko
  • Email
  • Imię i nazwisko
  • Numer
  • Nazwy grup użytkownika
  • Nazwy stanowisk użytkownika
  • Symbole stanowisk użytkownika
  • Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Loginy przełożonych użytkownika

Parametry konfiguracyjne

Nazwa parametruOd wersjiOpisTyp parametruWartość domyślnaRodzaj polaUwagi i ograniczenia
Login użytkownika*1.0.0Login użytkownika, którego dane zostaną zapisane do zmiennych.Tekst Pole edytowalneJeżeli aplikacja nie znajdzie użytkownika o podanych loginie, to wyrzuci błąd.
Rodzaj danych*1.0.0Rodzaje danych użytkownika, które zostaną zapisane do zmiennych.Tablica wartości tekstowych Nieedytowalna lista rozwijalna

Poprzednia nazwa: Wybrane dane. Uwaga - w starszych wersjach istniała konieczność ręcznego wpisywania rodzaju danych. Dostępne wartości z tamtego okresu można zobaczyć w tabeli dostępnej poniżej.

Obecne wartości do wyboru:

  • Imię
  • Nazwisko
  • Email
  • Imię i nazwisko
  • Numer
  • Nazwy grup użytkownika
  • Nazwy stanowisk użytkownika
  • Symbole stanowisk użytkownika
  • Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Loginy przełożonych użytkownika
Zmienne do zapisu danych*1.0.0Zmienne w których zostaną zapisane dane użytkownikaZmienna Pole edytowalne

Zmienne powinny być typu tekstowego - nagłówkowe bądź tabelaryczne. W przypadku nagłówkowych kolejne wartości zostaną przekazane po średniku, np. "stanowisko1;stanowisko2;stanowisko3". W przypadku zmiennych tabelarycznych kolejne wartości zostaną zapisane w osobnych wierszach kolumny.

Parametr*- pole wymagane

Rodzaje pobieranych danych

Zadanie automatyczne pozwala na pobranie interesujących nas danych użytkownika. Część danych była dostarczana stopniowo, w ramach zapotrzebowań. Nie istniała także rozwijana lista, dlatego rodzaj danych trzeba było przekazywać wpisując wartość w pole. Poniższa tabela przedstawia czas dostarczenia poszczególnych rodzajów danych oraz komendy służące do pobrania danych bez użycia rozwijanej listy.

Rodzaj danychOd wersjiWartość parametru do wpisania (bez użycia rozwijanej listy)
Imię1.0.0

FIRSTNAME

Nazwisko1.0.0LASTNAME
Email1.0.0EMAIL
Imię i nazwisko1.0.0FULLNAME
Numer1.0.0NUMBER
Nazwy grup użytkownika1.0.0GROUPSNAMES

Nazwy stanowisk użytkownika

1.0.0POSITIONSNAMES

Symbole stanowisk użytkownika

1.0.0POSITIONSSYMBOLS

Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika

1.0.17POSITIONSOUSYMBOLS lub OUSYMBOLS (obie wersje poprawne)

Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika

1.0.17OUNAMES

Loginy przełożonych użytkownika

1.0.27SUPERIORSNAMES

Przykładowa konfiguracja

Przykład zastosowania

Załóżmy, że mamy użytkownika, który sprawdza poprawność faktur i wystawia je klientom. Zanim jednak dojdzie do wystawienia, jeden z przełożonych tego użytkownika musi zatwierdzić fakturę.

Sęk w tym, że w dokumencie musi znaleźć się imię i nazwisko użytkownika wystawiającego fakturę, a my posiadamy dostęp jedynie do jego loginu. Dodatkowo nie mamy zapisanej informacji o tym, kto jest przełożonym tego użytkownika.

Do rozwiązania tego problemu możemy użyć zadania automatycznego, które dla podanego loginu użytkownika zapisze dane dotyczące go w wybranych zmiennych.

Konfigurujemy więc zadanie automatyczne "Pobranie danych użytkownika" w następujący sposób:

Gdzie:

Login sprawdzającego - to zmienna tekstowa przechowująca login użytkownika, który sprawdza i wystawia faktury.

Osoba wystawiająca fakturę - to zmienna tekstowa, w której chcemy zapisać imię i nazwisko tego użytkownika, w celu późniejszego przekazania jej do dokumentu

Osoba akceptująca - to zmienna tekstowa, w której zapiszemy po średniku wszystkich przełożonych tego użytkownika - musimy pamiętać, żeby odpowiednio obsłużyć zarówno jedną, jak i wiele zwróconych wartości!

Tak skonfigurowane zadanie automatyczne umieszczamy w odpowiednim momencie na mapie procesu. Jego rezultat powinien pozwolić na dalszą realizację wyznaczonych celów.

 

 

Change log

1.0.0

  • Dodanie komponentu 

1.0.17

  • Dodanie obsługi rodzajów danych: "Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika" oraz "Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika"

1.0.27

  • Dodanie obsługi rodzaju danych: "Loginy przełożonych użytkownika"

1.0.33

  • Zmiana nazwy z "Generowanie dokumentu" na "Generowanie dokumentu z szablonu"

1.0.??

  • Dodanie dynamicznego formularza - rozwijalna lista dla rodzaju danych. Zmiana nazwy parametrów

Zadania związane z komponentem

Aktualne

Archiwalne


← Powrót do listy dostępnych zadań automatycznych

 
 Jeśli masz problem ze zrozumieniem jak działa zadanie automatyczne, sprawdź opisy: Zadanie automatyczneWykonanie warunkoweParametry komponentów

Kategoria: Użytkownik

Poprzednie nazwy: Dane użytkownika (do wersji 1.0.33)

Dostępna od wersji: 1.0.0

Opis

Aplikacja, która na podstawie podanego loginu wyszukuje dane użytkownika i zapisuje je do zmiennej nagłówkowej lub tabelarycznej.
W przypadku zmiennej nagłówkowej kolejne wartości są rozdzielane średnikami, np. "anowak;jpawlak;knowacki". W przypadku braku wartości zapisuje do zmiennej pusty ciąg znaków "".
W przypadku zmiennej tabelarycznej kolejne wartości są zapisywane w kolejnych komórkach kolumny.

Dane możliwe do uzyskania to:

  • Imię
  • Nazwisko
  • Email
  • Imię i nazwisko
  • Numer
  • Nazwy grup użytkownika
  • Nazwy stanowisk użytkownika
  • Symbole stanowisk użytkownika
  • Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Loginy przełożonych użytkownika

Parametry konfiguracyjne

Nazwa parametruOd wersjiOpisTyp parametruWartość domyślnaRodzaj polaUwagi i ograniczenia
Login użytkownika*1.0.0Login użytkownika, którego dane zostaną zapisane do zmiennych.Tekst Pole edytowalneJeżeli aplikacja nie znajdzie użytkownika o podanych loginie, to wyrzuci błąd.
Rodzaj danych*1.0.0Rodzaje danych użytkownika, które zostaną zapisane do zmiennych.Tablica wartości tekstowych Nieedytowalna lista rozwijalna

Poprzednia nazwa: Wybrane dane. Uwaga - w starszych wersjach istniała konieczność ręcznego wpisywania rodzaju danych. Dostępne wartości z tamtego okresu można zobaczyć w tabeli dostępnej poniżej.

Obecne wartości do wyboru:

  • Imię
  • Nazwisko
  • Email
  • Imię i nazwisko
  • Numer
  • Nazwy grup użytkownika
  • Nazwy stanowisk użytkownika
  • Symbole stanowisk użytkownika
  • Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Loginy przełożonych użytkownika
Zmienne do zapisu danych*1.0.0Zmienne w których zostaną zapisane dane użytkownikaZmienna Pole edytowalne

Zmienne powinny być typu tekstowego - nagłówkowe bądź tabelaryczne. W przypadku nagłówkowych kolejne wartości zostaną przekazane po średniku, np. "stanowisko1;stanowisko2;stanowisko3". W przypadku zmiennych tabelarycznych kolejne wartości zostaną zapisane w osobnych wierszach kolumny.

Parametr*- pole wymagane

Rodzaje pobieranych danych

Zadanie automatyczne pozwala na pobranie interesujących nas danych użytkownika. Część danych była dostarczana stopniowo, w ramach zapotrzebowań. Nie istniała także rozwijana lista, dlatego rodzaj danych trzeba było przekazywać wpisując wartość w pole. Poniższa tabela przedstawia czas dostarczenia poszczególnych rodzajów danych oraz komendy służące do pobrania danych bez użycia rozwijanej listy.

Rodzaj danychOd wersjiWartość parametru do wpisania (bez użycia rozwijanej listy)
Imię1.0.0

FIRSTNAME

Nazwisko1.0.0LASTNAME
Email1.0.0EMAIL
Imię i nazwisko1.0.0FULLNAME
Numer1.0.0NUMBER
Nazwy grup użytkownika1.0.0GROUPSNAMES

Nazwy stanowisk użytkownika

1.0.0POSITIONSNAMES

Symbole stanowisk użytkownika

1.0.0POSITIONSSYMBOLS

Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika

1.0.17POSITIONSOUSYMBOLS lub OUSYMBOLS (obie wersje poprawne)

Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika

1.0.17OUNAMES

Loginy przełożonych użytkownika

1.0.27SUPERIORSNAMES

Przykładowa konfiguracja

Przykład zastosowania

Załóżmy, że mamy użytkownika, który sprawdza poprawność faktur i wystawia je klientom. Zanim jednak dojdzie do wystawienia, jeden z przełożonych tego użytkownika musi zatwierdzić fakturę.

Sęk w tym, że w dokumencie musi znaleźć się imię i nazwisko użytkownika wystawiającego fakturę, a my posiadamy dostęp jedynie do jego loginu. Dodatkowo nie mamy zapisanej informacji o tym, kto jest przełożonym tego użytkownika.

Do rozwiązania tego problemu możemy użyć zadania automatycznego, które dla podanego loginu użytkownika zapisze dane dotyczące go w wybranych zmiennych.

Konfigurujemy więc zadanie automatyczne "Pobranie danych użytkownika" w następujący sposób:

Gdzie:

Login sprawdzającego - to zmienna tekstowa przechowująca login użytkownika, który sprawdza i wystawia faktury.

Osoba wystawiająca fakturę - to zmienna tekstowa, w której chcemy zapisać imię i nazwisko tego użytkownika, w celu późniejszego przekazania jej do dokumentu

Osoba akceptująca - to zmienna tekstowa, w której zapiszemy po średniku wszystkich przełożonych tego użytkownika - musimy pamiętać, żeby odpowiednio obsłużyć zarówno jedną, jak i wiele zwróconych wartości!

Tak skonfigurowane zadanie automatyczne umieszczamy w odpowiednim momencie na mapie procesu. Jego rezultat powinien pozwolić na dalszą realizację wyznaczonych celów.

 

 

Change log

1.0.0

  • Dodanie komponentu 

1.0.17

  • Dodanie obsługi rodzajów danych: "Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika" oraz "Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika"

1.0.27

  • Dodanie obsługi rodzaju danych: "Loginy przełożonych użytkownika"

1.0.33

  • Zmiana nazwy z "Generowanie dokumentu" na "Generowanie dokumentu z szablonu"

1.0.??

  • Dodanie dynamicznego formularza - rozwijalna lista dla rodzaju danych. Zmiana nazwy parametrów

Zadania związane z komponentem

Aktualne

Archiwalne