Wstęp

Funkcjonalność znajduje się w zakładce Administracja -> Konfiguracja systemu -> Przeniesienie konfiguracji i umożliwia wyeksportowanie wybranych elementów konfiguracji systemu do pliku JSON, a następnie zaimportowanie konkretnych elementów konfiguracji na innym nowym systemie.

Rysunek 1.1 przedstawia widok zakładki „Przeniesienie konfiguracji”.

Opis przycisków

  1. Wczytaj z systemu powoduje wczytanie drzewka z konfiguracją systemu, który aktualnie mamy uruchomiony. Ładowanie z systemu wykonuje się automatycznie w momencie wejścia w zakładkę „Przeniesienie konfiguracji”.

  2. Wczytaj z pliku – pozwala na wczytanie konfiguracji systemu z wcześniej wyeksportowanego pliku w formacie JSON.

  3. Eksportuj do pliku – pozwala wyeksportować załadowaną konfigurację systemu do pliku w formacie JSON.

  4. Importuj do systemu – pozwala na zaimportowanie konfiguracji wczytanej z pliku, do systemu, który mamy aktualnie uruchomiony. Przycisk ten pojawia się tylko po wczytaniu konfiguracji z pliku.

 

Wybór obiektów do importu/eksportu

Rysunek 1.2 Przykładowy wybór obiektów do eksportu/importu

Za pomocą przycisków typu checkbox możemy wybrać obiekty, które chcemy wyeksportować lub zaimportować. Zaznaczając checkbox przy ikonce folderu automatycznie zaznaczymy/odznaczymy wszystkie obiekty znajdujące się na liście.

Ikonka niepełnego zaznaczenia informuje, że w danej gałęzi nie wszystkie obiekty są zaznaczone.

Dodatkowo procesy i role, których nie ma w systemie przed importem konfiguracji, zostaną w drzewku automatycznie odznaczone, a ich zaznaczenie nie będzie możliwe. Po załadowaniu procesu do systemu i ponownym wczytaniu konfiguracji z pliku procesy te zostaną odblokowane.

 

Uwagi do poszczególnych elementów konfiguracji

Użytkownicy – użytkownik 'admin' znajduje się w każdym systemie więc w tej wersji przenoszenia konfiguracji jego zmiany należy wprowadzić ręcznie.

 

Grupy – grupa 'Administrators' znajduje się w każdym systemie więc w tej wersji przenoszenia konfiguracji jej zmiany należy wprowadzić ręcznie.

 

Struktura organizacyjna – Stanowiska – importowane role w stanowiskach muszą już istnieć w nowym systemie. Nieistniejące będą wyświetlone na drzewku jako niezaznaczone i nie będzie można ich zaznaczyć.

 
Archiwum – Urządzenia- Katalogi przypisane do urządzeń muszą być już stworzone w systemie.


Archiwum – Klasy dokumentów- Zakładka 'Klasy powiązane' w klasach dokumentów jest pomijana podczas przenoszenia konfiguracji.

 

Obieg dokumentów - Procesy – Aby zaimportować konfigurację procesu musi on już istnieć w nowym systemie. Przed wczytaniem konfiguracji z pliku należy dodać w systemie te procesy, które będziemy importować. Nieistniejące procesy będą wyświetlane na drzewku jako niezaznaczone i nie będzie można ich wybrać do importu.

W każdym procesie zaimportowane zostaną tylko te elementy, które zostały wybrane w drzewku konfiguracji. Niezaznaczone elementy zostaną w systemie bez zmian.

Klasy dokumentów dostępne w poszczególnych procesach importowane/eksportowane są wraz z importem/eksportem ustawień procesu. Jeżeli nie zaimportujemy/eksportujemy ustawień procesu to standardowo w procesie dostępne będą wszystkie klasy dokumentów.

 

Usunięcie zaimportowanych danych

W celu usunięcia wszystkich zaimportowanych danych do nowego systemu można wykonać zapytania:

Jeżeli w systemie przed importem były już dane, to zostaną usunięte.

DELETE FROM usergrouptable ut WHERE ut.userid <> (SELECT objectid FROM usertable WHERE userid = 'admin') or ut.groupID <> (SELECT objectid FROM grouptable WHERE groupid = 'Administrators');
DELETE FROM grouptable gr WHERE gr.groupid <> 'Administrators';
DELETE FROM pm_activityredirection_users;
DELETE FROM pm_activityredirection_groups;
DELETE FROM pm_activityredirection;
DELETE FROM pm_userdata;
DELETE FROM pm_substitutions;
DELETE FROM pm_domainservers;
DELETE FROM pm_position_role;
UPDATE pm_positions SET organizationalunitid = NULL;
UPDATE pm_organizationalunits SET directorpositionid = NULL;
DELETE FROM pm_organizationalunits;
DELETE FROM pm_positions;
DELETE FROM userTable us WHERE us.objectid <> (SELECT objectid FROM usertable WHERE userid = 'admin');
DELETE FROM pm_actions;
DELETE FROM pm_linkconnection;
DELETE FROM pm_indecies;
DELETE FROM pm_processdef_docclass;
DELETE FROM pm_docclasses;
DELETE FROM pm_linkindecies;
DELETE FROM pm_links;
DELETE FROM pm_directories;
DELETE FROM pm_devices;
DELETE FROM pm_substitutions;
DELETE FROM pm_document_views;
DELETE FROM pm_processData;
DELETE FROM pm_documenttemplate;
DELETE FROM pm_notificationdef;
DELETE FROM pm_notificationprocact;
DELETE FROM pm_notificationrecipient;
DELETE FROM pm_change_user_repl;
DELETE FROM pm_advancesearchvariables;
DELETE FROM pm_usersearchviewsprotection;
DELETE FROM pm_usersearchviews;
DELETE FROM pm_userdata WHERE userid <> (SELECT objectid FROM usertable WHERE userid = 'admin');
DELETE FROM pm_rights r WHERE r.resource_id <> 'admin'