Funkcjonalność znajduje się w zakładce Administracja -> Konfiguracja systemu -> Przeniesienie konfiguracji i umożliwia wyeksportowanie wybranych elementów konfiguracji systemu do pliku JSON, a następnie zaimportowanie konkretnych elementów konfiguracji na innym nowym systemie.
Rysunek 1.1 przedstawia widok zakładki „Przeniesienie konfiguracji”.
Wczytaj z systemu – powoduje wczytanie drzewka z konfiguracją systemu, który aktualnie mamy uruchomiony. Ładowanie z systemu wykonuje się automatycznie w momencie wejścia w zakładkę „Przeniesienie konfiguracji”.
Wczytaj z pliku – pozwala na wczytanie konfiguracji systemu z wcześniej wyeksportowanego pliku w formacie JSON.
Eksportuj do pliku – pozwala wyeksportować załadowaną konfigurację systemu do pliku w formacie JSON.
Importuj do systemu – pozwala na zaimportowanie konfiguracji wczytanej z pliku, do systemu, który mamy aktualnie uruchomiony. Przycisk ten pojawia się tylko po wczytaniu konfiguracji z pliku.
Rysunek 1.2 Przykładowy wybór obiektów do eksportu/importu
Za pomocą przycisków typu checkbox możemy wybrać obiekty, które chcemy wyeksportować lub zaimportować. Zaznaczając checkbox przy ikonce folderu automatycznie zaznaczymy/odznaczymy wszystkie obiekty znajdujące się na liście.
Ikonka niepełnego zaznaczenia informuje, że w danej gałęzi nie wszystkie obiekty są zaznaczone.
Dodatkowo procesy i role, których nie ma w systemie przed importem konfiguracji, zostaną w drzewku automatycznie odznaczone, a ich zaznaczenie nie będzie możliwe. Po załadowaniu procesu do systemu i ponownym wczytaniu konfiguracji z pliku procesy te zostaną odblokowane.
1) Użytkownicy
2) Grupy
3) Struktura organizacyjna – Stanowiska
4) Archiwum – Urządzenia
5) Archiwum – Klasy dokumentów
6) Archiwum – Zestawy dokumentów
Uprawnienia do zestawu dokumentów - zasada działania taka sama jak przy imporcie ogólnych uprawnień systemu.
7) Obieg dokumentów - Procesy
Aby zaimportować konfigurację procesu musi on już istnieć w nowym systemie. Przed wczytaniem konfiguracji z pliku należy dodać w systemie te procesy, które będziemy importować. Nieistniejące procesy będą wyświetlane na drzewku jako niezaznaczone i nie będzie można ich wybrać do importu.
W każdym procesie zostaną zaimportowane tylko te elementy, które zostały wybrane w drzewku konfiguracji.
Niezaznaczone elementy zostaną w systemie bez zmian.
Klasy dokumentów dostępne w poszczególnych procesach importowane/eksportowane są wraz z importem/eksportem ustawień procesu. Jeżeli nie zaimportujemy/eksportujemy ustawień procesu to standardowo w procesie dostępne będą wszystkie klasy dokumentów.
8) Obieg dokumentów - Procesy - Powiadomienia
Jeżeli odbiorca powiadomienia (użytkownik/grupa/stanowisko) nie został zaznaczony w drzewku to zostanie pominięty podczas importu.
9) Obieg dokumentów - Procesy - Uprawnienia
Zasada działania taka sama jak przy imporcie ogólnych uprawnień systemu.
10) Obieg dokumentów - Zastępstwa
Zaimportowane zostaną tylko te zastępstwa dla których powiązany proces i użytkownicy (również admin) są zaznaczeni na drzewku konfiguracji.
Zastępstwa, które mają przypisane role nieistniejące w systemie zostaną pominięte.
W każdym procesie zaimportowane zostaną tylko te elementy, które zostały wybrane w drzewku konfiguracji. Niezaznaczone elementy zostaną w systemie bez zmian.
Klasy dokumentów dostępne w poszczególnych procesach importowane/eksportowane są wraz z importem/eksportem ustawień procesu. Jeżeli nie zaimportujemy/eksportujemy ustawień procesu to standardowo w procesie dostępne będą wszystkie klasy dokumentów.
W celu usunięcia wszystkich zaimportowanych danych do nowego systemu można wykonać zapytania:
Jeżeli w systemie przed importem były już dane, to zostaną usunięte. |
DELETE FROM usergrouptable ut WHERE ut.userid <> (SELECT objectid FROM usertable WHERE userid = 'admin') or ut.groupID <> (SELECT objectid FROM grouptable WHERE groupid = 'Administrators'); DELETE FROM grouptable gr WHERE gr.groupid <> 'Administrators'; DELETE FROM pm_activityredirection_users; DELETE FROM pm_activityredirection_groups; DELETE FROM pm_activityredirection; DELETE FROM pm_userdata; DELETE FROM pm_substitutions; DELETE FROM pm_domainservers; DELETE FROM pm_position_role; UPDATE pm_positions SET organizationalunitid = NULL; UPDATE pm_organizationalunits SET directorpositionid = NULL; DELETE FROM pm_organizationalunits; DELETE FROM pm_positions; DELETE FROM userTable us WHERE us.objectid <> (SELECT objectid FROM usertable WHERE userid = 'admin'); DELETE FROM pm_actions; DELETE FROM pm_linkconnection; DELETE FROM pm_indecies; DELETE FROM pm_processdef_docclass; DELETE FROM pm_docclasses; DELETE FROM pm_linkindecies; DELETE FROM pm_links; DELETE FROM pm_directories; DELETE FROM pm_devices; DELETE FROM pm_substitutions; DELETE FROM pm_document_views; DELETE FROM pm_processData; DELETE FROM pm_documenttemplate; DELETE FROM pm_notificationdef; DELETE FROM pm_notificationprocact; DELETE FROM pm_notificationrecipient; DELETE FROM pm_change_user_repl; DELETE FROM pm_advancesearchvariables; DELETE FROM pm_usersearchviewsprotection; DELETE FROM pm_usersearchviews; DELETE FROM pm_userdata WHERE userid <> (SELECT objectid FROM usertable WHERE userid = 'admin'); DELETE FROM pm_rights r WHERE r.resource_id <> 'admin' |