Wstęp

Funkcjonalność znajduje się w zakładce Administracja -> Konfiguracja systemu -> Konfiguracja skrzynek pocztowych i umożliwia tworzenie oraz zarządzanie konfiguracjami skrzynek pocztowych w systemie.

 

Zakładka Konfiguracja skrzynki pocztowej

Opcje konfiguracyjne skrzynki pocztowej:

 

Zakładka Konfiguracja OAuth2

W systemie do uwierzytelniania połączenia ze skrzynką pocztową można wykorzystać protokół OAuth2 z Authorization code grant type.  Aby to zrobić należy stworzyć klienta OAuth2 oraz dodać mu połączenie.

 

Opcje konfiguracyjne klienta OAuth2:

 

Dodawanie połączenia:

Aby dodać nowe połączenie należy poprawnie skonfigurować klienta, a następnie kliknąć na przycisk Nowe połączenie, znajdujący się na górze sekcji Połączenia w zakładce Konfiguracja Klienta OAuth2. Wyskoczy nam okienko w którym musimy wpisać adres e-mail dla którego chcemy dodać połączenie. Gdy to zrobimy zostaniemy przeniesieni na stronę dostawcy skrzynki pocztowej np. Outlook i musimy się tam zalogować.

 

Konfigurowanie klienta na stronie dostawcy:

Przy konfigurowaniu klienta na stronie dostawcy należy pamiętać o ustawieniu odpowiedniego redirect_url. Url powinno wyglądać w ten sposób: Adres serwera plusworkflow + /PlusWorkflow/api/oauth/redirect