Konfiguracja aplikacji na Azure

Niektóre kroki będą potrzebowały uprawnień admina, więc upewnij się że na pewno takie posiadasz. Dodatkowo sprawdź czy IMAP jest włączony dla wybranej skrzynki pocztowej: https://learn.microsoft.com/en-us/exchange/clients/pop3-and-imap4/configure-mailbox-access?view=exchserver-2019

1. Wchodzimy na stronę https://portal.azure.com/  następnie w pasku wyszukiwania wpisujemy Azure Active Directory i przechodzimy do tej usługi

2.Przechodzimy do zakładki Rejestracje aplikacji i klikamy na Nowa rejestracja

 

3.Uzupełniamy nazwę aplikacji oraz w identyfikatorze przekierowania wybieramy opcje Internet, następnie klikamy przycisk Rejestruj

4. Zapisujemy Client id oraz Tenant id, ponieważ będą potrzebne do konfiguracji w systemie PlusWorkflow

5. Przechodzimy do zakładki Certyfikaty i klucze tajne i klikamy przycisk Nowy klucz tajny klienta

 


6.Uzupełniamy Opis i wybieramy Wygasanie klucza, następnie klikamy Dodaj

7. Zapisujemy Client secret, ponieważ będzie potrzebny do konfiguracji w systemie PlusWorkflow

8.Przechodzimy do zakładki Uprawnienia interfejsu API i klikamy Dodaj uprawnienie

9. Klikamy zakładkę Interfejsy API używane przez moją organizacje, a następnie wyszukujemy i klikamy Office 365 Exchange Online

10. Wchodzimy w Uprawnienia aplikacji, z listy wybieramy uprawnienie IMAP.AccessAsApp i klikamy Dodaj uprawnienia

11. Następnie musimy przycisk Wyraź zgodę administratora i potwierdzić

12. W kolumnie Stan powinno być napisane "Udzielono dla ***"

13. Teraz musimy ponownie wejść do Azure Active Directory i tym razem przejść do zakładki Aplikacje dla przedsiębiorstw

14. Wyszukujemy naszą aplikacje i do niej wchodzimy

15. Zapisujemy sobie  Identyfikator aplikacji oraz Identyfikator obiektu ponieważ będę potrzebne w następnym kroku

16. Teraz klient musi uruchomić program Windows PowerShell aby utworzyć odpowiednią usługę:

Na początku ustawiamy odpowiednią politykę wykonywania

Set-ExecutionPolicy RemoteSigned

Następnie jeśli nie mamy musimy zainstalować moduł ExchangeOnlineManagement

Install-Module -Name ExchangeOnlineManagement
Import-Module ExchangeOnlineManagement

Teraz musimy się zalogować na nasze konto

Connect-ExchangeOnline -UserPrincipalName konto@domena.onmicrosoft.com

Po pomyślnym zalogowaniu możemy stworzyć usługę poniższą komendą. Wartości do AppId i ServiceId bierzemy z poprzedniego kroku

New-ServicePrincipal -AppId <Identyfikator aplikacji> -ServiceId <Identyfikator obiektu>

Jeśli usługa stworzyła się poprawnie musimy dodać do niej uprawnienia do wybranych przez nas skrzynek mailowych

Add-MailboxPermission -Identity "skrzynka@domena.onmicrosoft.com" -User <Identyfikator obiektu> -AccessRights FullAccess

 

 

Konfiguracja w systemie PlusWorkflow

1.W systemie PlusWorkflow przechodzimy do zakładki Konfiguracja OAuth2 znajdującej się w Administracja -> Konfiguracja Systemu -> Konfiguracja skrzynek pocztowych -> Konfiguracja OAuth2, i klikamy Dodaj klienta

2.Konfigurujemy klienta i klikamy dodaj

Nazwa: własna nazwa dla naszego klienta

Metoda autentykacji: Client credentials

Client id: uzyskany wcześniej podczas konfiguracji aplikacji na Azure

Client secret: uzyskany wcześniej podczas konfiguracji aplikacji na Azure

Scopehttps://outlook.office365.com/.default

Token url: https://login.microsoftonline.com/<tenant-id>/oauth2/v2.0/token - wartość <tenant-id> należy zastąpić wartością uzyskaną podczas konfiguracji aplikacji na Azure

3.W sekcji połączenie klikamy Połącz

4. Jeśli wszystko zadziałało poprawnie powinien wyświetlić się komunikat o poprawnym połączeniu oraz powinno pojawić się Id połączenia

 

Wykorzystanie połączenia w konfiguracji Efaktura

Aby wykorzystać to połączenia w efakturze w EmailsPasswords należy podać Id połączenia a parametr OAuth ustawić na true