Każdy gadżet osadzony w dashboardzie ma mieć możliwość wykonywania akcji przy użyciu skryptów JavaScript.
W momencie załadowania widoku gadżetu, dostępny jest już dla niego obiekt Gadget, który reprezentuje ten gadżet i udostępnia zestaw metod, dzięki którym może np. zmienić tytuł gadżetu czy wyświetlić okno konfiguracji.
Przykład pojedynczego widoku gadżetu (w technologii Freemarker).
<!-- pomocnicze macro --> <#import "/plugin.ftl" as plugin/> <!-- ... ... --> <!-- Skrypt wykorzystujący GadgetApi --> <script type="text/javascript"> // zmiana tytułu Gadget.setTitle('<@plugin.message "gadget.title"/>'); // automatyczne odświeżanie gadżetu Gadget.autoRefresh(${refreshInterval}); </script> |
Poniżej przedstawiono wszystkie dostępne metody obiektu Gadget.
Metoda | Parametry | Opis | Przykład | ||
---|---|---|---|---|---|
getId |
| Zwraca identyfikator gadżetu | |||
getKey |
| Zwraca klucz gadżetu. Klucz gadżetu składa się z klucza wtyczki oraz klucza modułu np. com.suncode.plugin.dashboard:introduction | |||
getTitle |
| Zwraca aktualny tytuł gadżetu | |||
setTitle |
| Zmienia tekst belki tytułowej gadżetu |
| ||
hasAutoHeight |
| Zwraca true jeżeli gadżet ma zaznaczoną opcję Dopasowana wysokość. Tak skonfigurowany gadżet próbuje dopasować się do faktycznej zawartości. | |||
enableAutoHeight |
| Włącza opcję Dopasowana wysokość. Wysokość gadżetu zostanie obliczona na podstawie zawartości | |||
getHeight | |||||
setHeight |