Wstęp

Każdy gadżet osadzony w dashboardzie ma mieć możliwość wykonywania akcji przy użyciu skryptów JavaScript

W momencie załadowania widoku gadżetu, dostępny jest już dla niego obiekt Gadget, który reprezentuje ten gadżet i udostępnia zestaw metod, dzięki którym może np. zmienić tytuł gadżetu czy wyświetlić okno konfiguracji.


Przykład pojedynczego widoku gadżetu (w technologii Freemarker).

<!-- pomocnicze macro -->
<#import "/plugin.ftl" as plugin/>
 
<!-- ... ... -->
 
<!-- Skrypt wykorzystujący GadgetApi -->
<script type="text/javascript">
	// zmiana tytułu
	Gadget.setTitle('<@plugin.message "gadget.title"/>');
 
	// automatyczne odświeżanie gadżetu
	Gadget.autoRefresh(${refreshInterval});
</script>


Dokumentacja

Poniżej przedstawiono wszystkie dostępne metody obiektu Gadget.


MetodaParametryOpisPrzykład
getId
  • brak
Zwraca identyfikator gadżetu 
getKey
  • brak
Zwraca klucz gadżetu. Klucz gadżetu składa się z klucza wtyczki oraz klucza modułu np. com.suncode.plugin.dashboard:introduction 
getTitle
  • brak
Zwraca aktualny tytuł gadżetu 
setTitle
  • title: nowy tytuł gadżetu
Zmienia tekst belki tytułowej gadżetu
Gadget.setTitle('nowy tytuł');

 

 

hasAutoHeight
  • brak
Zwraca true jeżeli gadżet ma zaznaczoną opcję Dopasowana wysokość. Tak skonfigurowany gadżet próbuje dopasować się do faktycznej zawartości. 
enableAutoHeight
  • brak
Włącza opcję Dopasowana wysokość. Wysokość gadżetu zostanie obliczona na podstawie zawartości 
getHeight   
setHeight