Każdy gadżet osadzony w dashboardzie ma mieć możliwość wykonywania akcji przy użyciu skryptów JavaScript.
W momencie załadowania widoku gadżetu, dostępny jest już dla niego obiekt Gadget, który reprezentuje ten gadżet i udostępnia zestaw metod, dzięki którym może np. zmienić tytuł gadżetu czy wyświetlić okno konfiguracji.
Przykład pojedynczego widoku gadżetu (w technologii Freemarker).
<!-- pomocnicze macro -->
<#import "/plugin.ftl" as plugin/>
<!-- ... ... -->
<!-- Skrypt wykorzystujący GadgetApi -->
<script type="text/javascript">
// zmiana tytułu
Gadget.setTitle('<@plugin.message "gadget.title"/>');
// automatyczne odświeżanie gadżetu za refreshInterval
Gadget.refresh(${refreshInterval});
</script> |
Poniżej przedstawiono wszystkie dostępne metody obiektu Gadget.
| Metoda | Parametry | Opis | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| isOwner |
| Zwraca true, jeżeli aktualnie zalogowany użytkownik jest właścicielem dashboardu.
| ||||
| getId |
| Zwraca identyfikator gadżetu
| ||||
| getKey |
| Zwraca klucz gadżetu. Klucz gadżetu składa się z klucza wtyczki oraz klucza modułu np. com.suncode.plugin.dashboard:introduction
| ||||
| getTitle |
| Zwraca aktualny tytuł gadżetu
| ||||
| setTitle |
| Zmienia tekst belki tytułowej gadżetu
| ||||
| hasAutoHeight |
| Zwraca true jeżeli gadżet ma zaznaczoną opcję Dopasowana wysokość. Tak skonfigurowany gadżet próbuje dopasować się do faktycznej zawartości.
| ||||
| enableAutoHeight |
| Włącza opcję Dopasowana wysokość. Wysokość gadżetu zostanie dopasowana do zawartości.
| ||||
| disableAutoHeight |
| Wyłącza opcję Dopasowana wysokość. Wysokość gadżetu nie ulegnie zmianie.
| ||||
| getHeight |
| Pobiera wysokość gadżetu w pixelach.
| ||||
| setHeight |
| Zmienia wysokość gadżetu. Jeżeli opcja Dopasowana wysokość była aktywna, zostanie ona wyłączona.
| ||||
| refresh |
. | Odświeża gadżet, pobierając ponownie zawartość gadżetu zgodnie z jego url. Podczas odświeżenia widoczna jest maska ładowania.
| ||||
| showConfiguration |
| Wyświetla widok konfiguracji gadżetu, opcjonalnie zmuszając go do poprawienia konfiguracji.
| ||||
| getProperties |
| Zwraca wszystkie właściwości gadżetu. Zwrócony obiekt ma następującą budowę:
| ||||
| getProperty |
| Odczytuje podaną właściwość po nazwie. Wynik:
|