Klasa dokumentów gromadzi dokumenty tego samego typu i nadaje im specyficzne zachowania. |
Klasa dokumentów posiada następujące własności:

Rysunek 6.3.1 przedstawia widok zakładki Klasy dokumentów. Na górze jest tabela przedstawiająca wszystkie klasy dokumentów w systemie, a pod nią znajduje się formularz dodawania nowej klasy dokumentów.
Tabela składa się z kolumn: "Nazwa klasy", "Opis klasy" i "Akcja". W ostatniej kolumnie mamy możliwość usunięcia klasy dokumentów, jej edytowania oraz za pomocą przycisku "^" możemy zmienić kolejność klas dokumentów.
Dodawanie klasy dokumentów
Do dodawania klasy dokumentów służy formularz z rysunku 6.3.1. Należy zdefiniować wszystkie własności dla klasy i dodać ją przyciskiem "Dodaj klasę dokumentów". Ważność dokumentów polega na wybraniu jednej z 3 opcji: "Liczba dni", gdzie określamy przez ile dni od daty dodania dokumentu jest on ważny, "Do dnia", gdzie określamy konkretną datę ważności oraz "Okres", gdzie wybieramy z listy rozwijalnej okres ważności, np.: tydzień, miesiąc, itp. Katalog zapisu dokumentów wybieramy z listy rozwijalnej, która zawiera wszystkie katalogi dostępne w systemie.
Usuwanie klasy dokumentów
Klasę dokumentów usuwamy za pomocą przycisku "Usuń", znajdującym się w tabeli w kolumnie "Akcja". Po usunięciu klasy dokumentów zostaniemy o tym poinformowani komunikatem.
Wraz z usunięciem klasy dokumentów zostają usunięte wszystkie pliki z bazy danych i dysku, które do niej należały. |
Edycja klasy dokumentów