Zakładka Założenia i zakres wdrożenia określa podstawowe informacje związane z wdrożeniem procesu biznesowego, a więc informacje o kliencie, szacunkowe dane statystyczne odnośnie procesu oraz szczegółowe opisy. Formatka zawiera następujące komponenty:
Nazwa klienta - pole określające klienta, dla którego przygotowywane jest wdrożenie procesu biznesowego, pole jest wymagane
Sposób inicjacji procesu - pole określające w jaki sposób są tworzone nowe procesy np. automatycznie, przez podpięcie dokumentu do archiwum, ręcznie z zakładki Utwórz proces itd., pole jest wymagane
Skład zespołu przeprowadzającego analizę procesu– tabela składająca się z dwóch mniejszych tabel, określają one osoby (zarówno po stronie firmy jak i klienta) biorące udział podczas analizy procesu, każda z tabel zawiera następujące kolumny:
Członek - wartość w kolumnie określa imię i nazwisko osoby, wartość w kolumnie jest wymagana i unikalna
Skład zespołu wykonującego - tabela składająca się z dwóch mniejszych tabel, określają one osoby (zarówno po stronie firmy jak i klienta) biorące udział podczas wdrożenia procesu, każda z tabel zawiera następujące kolumny:
Członek - wartość w kolumnie określa imię i nazwisko osoby, wartość w kolumnie jest wymagana i unikalna
Ogólny opis procesu - pole zawierające szczegółowy opis procesu
Opis powiadomień mailowych - pole zawierające szczegółowy opis powiadomień mailowych, jakie będą wysyłane podczas działania procesu (np. podczas utworzenia procesu)
Szacowana liczba procesów na miesiąc - pole liczbowe określające szacunkową liczbę procesów, jaka zostanie utworzona w ciągu miesiąca, pole jest wymagane
Szacowana liczba osób biorących udział w procesie - pole liczbowe określające szacunkową liczbę osób, które będą wykonywać zadania w procesie, pole jest wymagane