W systemie PlusWorkflow możemy definiować grupy.
Definicja
Grupa jest to zbiór użytkowników, której można nadać odpowiednie uprawnienia do systemu. Odwołując się do grupy, tak naprawdę odwołujemy się do każdego użytkownika, który do niej należy.
Po wejściu w zakładkę z grupami otrzymamy następujący widok:
Rysunek 2.1 przedstawia tabelę z dodanymi grupami do systemu oraz formularz, za pomocą którego możemy dodać nową grupę.
2.1 Dodawanie nowej grupy
Formularz dodawania nowej grupy jest bardzo prosty (patrz rysunek 2.1). Składa się on z dwóch pól: "Nazwa grupy" oraz "Opis grupy". Po uzupełnieniu formularza należy zatwierdzić go przyciskiem "Dodaj grupę". Po pomyślnym dodaniu grupy zostaniemy poinformowani o tym odpowiednim komunikatem. Należy pamiętać, że nie możemy dodać grupy bez nazwy lub z nazwą, która już istnieje.
2.2 Usuwanie grupy
Dodane grupy możemy usunąć za pomocą przycisku "Usuń" znajdującym się w tabeli z grupami w kolumnie "Akcja" (patrz rysunek 2.1). O zakończonej akcji zostaniemy poinformowani komunikatem.
Podczas usuwania grupy, zostanie ona również odłączona od wszystkich użytkowników, którzy do niej należeli.
2.3 Edycja grupy
Grupę, którą dodaliśmy możemy następnie edytować. W tym celu należy nacisnąć przycisk "Zmień" znajdujący się w tabeli z grupami w kolumnie "Akcja" (patrz rysunek 2.1). Po wywołaniu akcji zostanie wyświetlony następujący widok: