Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Wtyczka 

Wtyczka do systemu PlusWorkflow odpowiedzialna za przeprowadzanie aktualizacji automatycznych sytemu oraz innych komponentów.

Konfiguracja

Po zainstalowaniu wtyczki, będzie ona dostępna z poziomu menu w Administracja -> Konfiguracja Systemu -> Centrum aktualizacji.

Podczas pierwszego uruchomienia zostanie wyświetlone okno konfiguracyjne:

 

Opis poszczególnych parametrów:

  • Identyfikator projektu: klucz projektu klienckiego PlusWorkflow
  • Kanał aktualizacji: kanał z którego pobierane będą aktualizacje
  • Token API: token API klienta który będzie pobierał i instalował aktualizacje ( ma to znaczenie ze względów bezpieczeństwa i audytu)
  • Środowisko: środowisko na którym zainstalowany jest używany system (głównie na potrzeby audytu)
  • Adres serwera aktualizacji: adres pod którym dostępny jest serwer z aktualizacjami, centralny serwer znajduje się pod adresem: http://www.aktualizacje.plusworkflow.pl

Konfigurację można również zaimportować z pliku wygenerowanego z poziomu serwera aktualizacji.

Plik updater.properties możemy wygenerować automatycznie ze wszystkimi niezbędnymi parametrami przechodząc do widoku klienta i klikając Generuj w panelu generowania konfiguracji. Następnie wystarczy go wskazać klikając na przycisk Wczytaj.

Aktualizacja systemy PlusWorkflow

Konfiguracja początkowej wersji kompilacji systemu

Podczas pierwszej konfiguracji automatycznych aktualizacji niezbędne jest podanie wersji kompilacji aktualnie zainstalowanego systemu. Indykatorem braku tej wersji będzie czerwony baner. Wersję kompilacji (w przypadku systemów klienckich będzie to rewizja SVN) należy wpisać w pole i kliknąć Zapisz.

Wyszukiwanie aktualizacji

Aktualizacje wyszukiwane są automatycznie - sprawdzanie czy istnieje nowa wersja odbywa się kilka razy w ciągu godziny. Możemy również wymusić sprawdzanie aktualizacji poprzez przycisk  w prawym dolnym rogu.

Jeżeli aktualizacje są dostępne, wyświetlany będzie niebieski banner oraz widoczne będą 2 przyciski:

  •  Przeprowadzi aktualizację do najnowszej wersji
  •  Pozwala na podanie wersji do której chcemy przeprowadzić aktualizację

Pobieranie aktualizacji

Po kliknięciu na przycisk Przygotuj aktualizację... zostanie ona pobrana w tle (może to zająć nawet kilka minut w zależności od rozmiaru i prędkości łącza).

Aktualizacja kompatybilna z aktualną wersją

Aktualizacja która pozytywnie przeszła walidacje wyświetlana jest z zielonym banerem.

  •  Akceptacja aktualizacji (nie jest to jeszcze jednoznaczne z instalacją – nadal będzie można taką aktualizację anulować)
  • Anuluje wybraną aktualizację
  • Wyświetla szczegóły walidacji (np. ostrzeżenia)

Aktualizacja niekompatybilna z aktualną wersją

Jeżeli pobrana aktualizacja nie jest kompatybilna z aktualnym stanem systemu, zostanie wyświetlony następujący ekran:

  •  Wymusza instalację aktualizacji bez względu na błędy walidacji ( przed wymuszeniem aktualizacji należy sprawdzić Szczegóły i upewnić się że taka aktualizacja jest bezpieczna)
  •  Anuluje wybraną aktualizację
  •  Wyświetla szczegóły błędów walidacji 

Zatwierdzanie aktualizacji

Po zatwierdzeniu aktualizacji wybieramy moment w którym dana aktualizacja ma zostać zainstalowana:

  • Przy następnym uruchomieniu systemu - aktualizacja zostanie zainstalowana automatycznie przy kolejnym starcie systemu. Restart musi zostać dokonany ręcznie.
  • Po<data> - opcja ta pozwala na wybranie daty, po której aktualizacja zostanie zainstalowana. Możemy np. wybrać aktualizację w sobotę – jeżeli przed tym dniem system będzie zrestartowany nic się nie wydarzy. Aktualizacja zostanie zainstalowana przy ponownym uruchomieniu po tej dacie.

Po zatwierdzeniu aktualizacji nadal możemy ją anulować przyciskiem 

Po ponownym uruchomieniu system powinien być już aktualny:

Przywracanie wersji systemu z kopii zapasowej

Jeżeli dostępne są jakiekolwiek kopie zapasowe (tworzone podczas aktualizacji systemu) to na pasku narzędzi pojawi się ikona ustawień .

Po kliknięciu na ikonę ustawień pojawi się okno konfiguracji, gdzie jednym z dostępnych paneli będą dostępne kopie zapasowe. Możemy przywrócić system do dowolnej wersji zaznaczając interesującą nas wersję i klikamy przycisk .

Po przygotowaniu kopii zapasowej zostanie ona zaplanowana do wykonania przy kolejnym uruchomieniu systemu:

Ręczne przywracanie kopii zapasowych

Dotyczy tylko projektu PlusWorkflow

W przypadku gdy zmiany wprowadzone w aktualizacji uniemożliwiają uruchomienie systemu w celu przywrócenia kopii zapasowej, możemy dokonać przywrócenia kopii zapasowej ręcznie.

Patcher aktualizuje system przy uruchomieniu na podstawie plików zapisanych w katalogu .patcher w głównym katalogu web aplikacji (np. <tomcat>/webapps/PlusWorkflow/.patcher). Pliki kopii zapasowych zapisywane są w katalogu .patcher/backups.

W celu przywrócenia tych kopii zapasowych musimy stworzyć plik .patcher/patcher.plan z opisem planowanych działań:

patcher.plan
{
  "serverURI" : "http://www.aktualizacje.plusworkflow.pl",
  "version" : "<wersja systemu>",
  "patches" : [ ],
  "rollbacks" : [ "<nazwy plików kopii zapasowych - tablica>" ],
  "client" : {
    "token" : {
      "token" : "<token>"
    },
    "environment" : {
      "env" : "<env>"
    }
  },
  "applyAfter" : null
}
  • serverURI - adres serwera z aktualizacjami
  • version - aktualna wersja projektu
  • rollbacks - nazwy plików kopii zapasowych z katalogu backups które chcemy przywrócić (w kolejności przywracania – najmłodsze kopie na początku)
  • client - konfiguracja klienta (token klienta i środowisko)
Właściwości patches i applyAfter nie są używane ale muszą pozostać w pliku planera.

Gotowa struktura plików w katalogu .patcher musi wyglądać następująco:


Po wprowadzeniu tych zmiany należy uruchomić system PlusWorkflow. Kopie zapasowe zostaną przywrócone dokładnie tak jak w przypadku przywracania ich z poziomu wtyczki.

Aktualizacja wtyczek

Aktualizacja wtyczek przebiega w uproszczonej formie w stosunku do aktualizacji systemu - instalowana jest natychmiast i nie wymaga restartu systemu.

Aktualizacja do najnowszej kompatybilnej wersji (od wersji 1.0.0):

Przycisk aktualizacji wtyczki wyświetla najnowszą kompatybilną wersję wtyczki. Dodatkowo możliwy jest wybór innych kompatybilnych wersji do aktualizacji.

Aktualizacja do nowszych niekompatybilnych wersji (od wersji 1.0.0):

W przypadku gdy wtyczka jest w najnowszej kompatybilnej wersji, ale istnieje nowsza wersja wtyczki - będzie ona widoczna na liście.

Wybranie takiej wersji spowoduje wyświetlenie okna z opisem problemów:

Downgrade wtyczek do starszych wersji (od wersji 1.0.0):

Podczas cofania wersji również sprawdzane są wymagania. Użytkownik zostanie poinformowany jeżeli cofnięcie wersji spowoduje problemy z działaniem innych wtyczek.

Wybranie takiej wersji spowoduje wyświetlenie okna z opisem problemów:

Logi aktualizacji

UWAGA

Logi z wykonania update po restarcie tomcata zapisywane są w katalogu: /home/plusworkflow/plusworkflow-prod/plusworkflow/.patcher/logs

 

Zasoby

Wtyczka do pobrania w wersji 0.3.2

auto-update-plusworkflow-agent-0.3.2.jar

 

  • No labels

1 Comment

  1. Anonymous

    Dla javy 7 ostatnia działająca wersja wtyczki to  0.3.8, wersja wtyczki 0.4.0 nie zadziała już na javie 7, od wersji 0.4.0 wymagana jest java 8.