Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...


Anchor
_Toc383086647
_Toc383086647
Tabela 3. Uprawnienia dla poszczególnych elementów systemu

Element systemu

Opis

Grupa

Jest to kolumna definiująca czy uprawnienia są przypisane do pojedynczego Użytkownika czy do grup.

Administracja

Dostęp do tej funkcji posiada Administrator systemu, posiada dostęp do funkcji administracyjnych.

Klasy dokumentów

Polega na udostępnieniu Użytkownikowi konkretnych rodzajów reprezentujących rzeczywiste dokumenty. Wyróżnia się następujące klasy dokumentów: faktury, wniosek urlopowy, raporty, załączniki i wiele innych.

Zestawy dokumentów

Uprawnienie to pozwala na tworzenie powiązań między poszczególnymi klasami dokumentów dając w efekcie pewne ich zestawy np. faktury oraz załączniki do faktur.

Obieg dokumentów

Jest to kategoria ogólna zawierająca w sobie kilka innych. Po dodaniu uprawnień do tego elementu Użytkownik może: tworzyć procesy, wyszukiwać procesy, ma zakładkę zadań, kalendarza, oraz statystyk.

Tworzenie procesów

Funkcja ta pozwala Użytkownikowi na stworzenie procesu np. wnioskowanie o urlop. Ma dostęp do funkcji Utwórz proces. Wymagane jest posiadanie uprawnień do tworzenia konkretnego procesu.

Skrzynka zadań

Uprawnienie to udostępnia użytkownikowi skrzynkę zadań w której są przechowywane procesy przypisane do danej osoby. Mamy wówczas możliwość podglądu procesów i wykonywania zadań.

Wyszukiwanie procesów

Pozwala na szybki dostęp do wyszukiwania zarówno procesów jak i zadań za pomocą szeregu parametrów umożliwiających szczegółowe przeszukanie.

Archiwum

Dostęp do tej funkcji umożliwia nie tylko dodawanie dokumentów do elektronicznego obiegu, ale również możliwość przeglądania i wyszukiwania dokumentów w archiwum. Użytkownik może wyszukiwać z podziałem ze względu na klasy dokumentów, a także tworzyć zestawy dokumentów, czyli kompozycję wielu dokumentów.

Statystyki

Pozwala na szybką analizę działań prowadzonych w ramach procesu przez poszczególnych pracowników. Funkcja ta prezentuje wiele statystyk np. wykonywane procesy przez poszczególnych pracowników z informacją o czasie ich wykonywania i efektywności (zadania otwarte i zamknięte).

Kalendarz

Funkcja ta daje możliwość graficznej wizualizacji zadań wykonywanych przez danego użytkownika w ramach procesów wraz z ich statusami (np. zadania zamknięte, otwarte, przekroczone terminy). Istnieje także możliwość podglądu kalendarza dla innych użytkowników systemu.

Raporty

Użytkownik może tworzyć raporty prywatne, wówczas sam konfiguruje co w danych raportach ma się pojawić, a także ma dostęp do raportów publicznych- systemowych. Raporty można tworzyć na podstawie widoków, zapytania, JASPER.

Konto użytkownika

Funkcja ta pozwala na ustawienia wyglądu konta, zmianie hasła dostępu, wykaz zastępstw, widoki użytkownika i inne.

Moduły

Zakładka ta jest elementem ruchomym systemu, rozszerzającymi jego możliwości o dodatkowe funkcje (edytor procesów, chat). Obecnie jest dostępnych wiele modułów, dobór ich następuje indywidualnie przez każdą firmę (więcej na temat modułów dowiesz się w Rozdziale 3.7.).

...