Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Polish

Wstęp

Funkcjonalność znajduje się w zakładce Administracja -> Konfiguracja systemu -> Tłumaczenia i umożliwia zarządzanie tłumaczeniami trzech typów:

  • Tłumaczenia systemowe - tłumaczenia elementów interfejsu użytkownika, np. nazw przycisków, zakładek, komunikatów, itp.
  • Elementy konfiguracyjne systemu - tłumaczenia elementów definiowanych w systemie, np. nazw i opisów klas dokumentów, indeksów, jednostek organizacyjnych, widoków, itp.
  • Tłumaczenia niestandardowe - tłumaczenia elementów definiowanych w komponentach wdrożeniowych. Są to tłumaczenia nie wchodzące w zakres tłumaczeń systemowych, elementów konfiguracyjnych systemu i tłumaczeń map procesów.

Po wybraniu typu tłumaczenia możliwe jest wybranie języka, dla którego wyświetlone zostaną tłumaczenia domyślne oraz nadpisane. Wyświetlane są języki zdefiniowane w parametrze systemowym SupportedLanguages.

Wyszukiwanie tłumaczeń

Tłumaczenia systemowe

Widok tłumaczeń podzielony jest na dwie sekcje: Domyślne tłumaczenia oraz Nadpisane tłumaczenia. W celu znalezienia szukanego tłumaczenia do nadpisania, można skorzystać z pomocniczych filtrów, zawężających listę tłumaczeń:

  1. Wybierz źródła - lista wielokrotnego wyboru zawierająca źródła tłumaczeń, tzn. nazwę wtyczki lub systemu (plusworkflow).
  2. Filtruj klucze - dynamiczna wyszukiwarka umożliwiająca szukanie po kluczach tłumaczeń domyślnych i nadpisanych.
  3. Filtruj domyślne/nadpisane tłumaczenia - dynamiczna wyszukiwarka umożliwiająca szukanie po wartościach tłumaczeń domyślnych i nadpisanych.

Elementy konfiguracyjne systemu

Widok tłumaczeń podzielony jest na dwie sekcje: Domyślne tłumaczenia oraz Nadpisane tłumaczenia. W celu znalezienia szukanego tłumaczenia do nadpisania, można skorzystać z pomocniczych filtrów, zawężających listę tłumaczeń:

  1. Wybierz źródła - lista wielokrotnego wyboru zawierająca źródła tłumaczeń, tzn. typy elementów konfiguracyjnych. Lista dostępnych do tłumaczenia typów elementów konfiguracyjnych znajduje się w rozdziale Typy elementów konfiguracyjnych dostępne do tłumaczenia.
  2. Filtruj klucze - dynamiczna wyszukiwarka umożliwiająca szukanie po kluczach tłumaczeń domyślnych i nadpisanych.
  3. Filtruj domyślne/nadpisane tłumaczenia - dynamiczna wyszukiwarka umożliwiająca szukanie po wartościach tłumaczeń domyślnych i nadpisanych.

Info

Możliwe jest tłumaczenie tylko niepustych atrybutów elementów. W przypadku, gdy np. opis klasy dokumentów jest pusty, nie pojawi się on na liście domyślnych tłumaczeń dostępnych do nadpisania.

 

Tłumaczenia niestandardowe

Widok tłumaczeń podzielony jest na dwie sekcje: Nowe tłumaczenia oraz Nadpisane tłumaczenia. W celu znalezienia szukanego tłumaczenia niestandardowego, można skorzystać z pomocniczych filtrów, zawężających listę tłumaczeń:

  1. Filtruj klucze - dynamiczna wyszukiwarka umożliwiająca szukanie po kluczach tłumaczeń nadpisanych.
  2. Filtruj nadpisane tłumaczenia - dynamiczna wyszukiwarka umożliwiająca szukanie po wartościach tłumaczeń nadpisanych.

Nadpisywanie tłumaczeń

Tłumaczenia systemowe

W celu nadpisania domyślnych tłumaczeń systemowych należy:

  1. Wybrać zakładkę z językiem, dla którego chcemy nadpisać tłumaczenia.
  2. Odnaleźć interesujące nas domyślne tłumaczenia.
  3. Przenieść je do sekcji Nadpisane tłumaczenia, klikając na strzałki znajdujące się przy wybranych tłumaczeniach.
  4. Nadpisać wartości tłumaczeń.
  5. Zapisać tłumaczenia, klikając przycisk Zapisz tłumaczenia.

Możliwe jest także zmodyfikowanie nadpisanych tłumaczeń oraz ich usunięcie. Dodane i zmienione tłumaczenia podświetlone są na zielono, dopóki nie zostaną zapisane w bazie.

Info
Po zapisaniu nie jest wymagany restart serwera - zmiany zostaną wprowadzone po odświeżeniu strony.

Wybranie przycisku Przywróć domyślne spowoduje usunięcie wszystkich nadpisanych tłumaczeń w ramach wybranych filtrów źródła.

Elementy konfiguracyjne systemu

W celu nadpisania domyślnych tłumaczeń elementów konfiguracyjnych systemu należy:

  1. Wybrać zakładkę z językiem, dla którego chcemy nadpisać tłumaczenia.
  2. Odnaleźć interesujące nas domyślne tłumaczenia.
  3. Przenieść je do sekcji Nadpisane tłumaczenia, klikając na strzałki znajdujące się przy wybranych tłumaczeniach.
  4. Nadpisać wartości tłumaczeń.
  5. Zapisać tłumaczenia, klikając przycisk Zapisz tłumaczenia.

Możliwe jest także zmodyfikowanie nadpisanych tłumaczeń oraz ich usunięcie. Dodane i zmienione tłumaczenia podświetlone są na zielono, dopóki nie zostaną zapisane w bazie.

Info
Po zapisaniu nie jest wymagany restart serwera - zmiany zostaną wprowadzone po odświeżeniu strony.

Wybranie przycisku Przywróć domyślne spowoduje usunięcie wszystkich nadpisanych tłumaczeń w ramach wybranych filtrów źródła.

Tłumaczenia niestandardowe

W celu dodania tłumaczeń niestandardowych należy:

  1. Wybrać zakładkę z językiem, dla którego chcemy dodać tłumaczenia.
  2. Wprowadzić klucz i wartość tłumaczenia w polach formularza w sekcji Nowe tłumaczenie.
  3. Dodać tłumaczenie do sekcji Nadpisane tłumaczenia, klikając na przycisk plusa obok pól formularza.
  4. Zapisać tłumaczenia, klikając przycisk Zapisz tłumaczenia.

Możliwe jest także zmodyfikowanie nadpisanych tłumaczeń oraz ich usunięcie. Dodane i zmienione tłumaczenia podświetlone są na zielono, dopóki nie zostaną zapisane w bazie.

Info
Po zapisaniu nie jest wymagany restart serwera - zmiany zostaną wprowadzone po odświeżeniu strony.

Wybranie przycisku Przywróć domyślne spowoduje usunięcie wszystkich nadpisanych tłumaczeń niestandardowych.

Typy elementów konfiguracyjnych dostępne do tłumaczenia

Poniższa tabela zawiera typy oraz pola elementów konfiguracyjnych dostępnych do tłumaczenia w systemie:

Typ elementu konfiguracyjnegoPole elementu
Klasy dokumentówNazwa
Opis
Indeksy klas dokumentówNazwa
Opis
WidokiNazwa
Opis
Zestawy dokumentówNazwa
Opis
Indeksy zestawów dokumentówNazwa
Opis
StanowiskaNazwa
Jednostki organizacyjneNazwa
RaportyNazwa
Opis
Polityka hasełNazwa
Kategorie zadań zaplanowanychNazwa
English

Introduction

The functionality can be found in Administration -> System Configuration -> Translations tab and allows to manage three types of translations:

  • System translations - translations of user interface elements, e.g. names of buttons, tabs, messages, etc.
  • Config translations - translations of elements defined in the system, e.g. names and descriptions of document classes, indexes, organizational units, views, etc.
  • Custom translations - other translations that are not included in system translations, config translations and xpdl translations.

After selecting the translation type, you can select the language. Default and custom translations for selected language will appear. Available languages are defined in the SupportedLanguages system parameter.

Searching for translations

System translations

Translations view is divided into two sections: Default translations and Custom translations. In order to find the translation to overwrite, you can use one of auxiliary filters that narrow down translation list:

  1. Select sources - multi-select combobox containing sources of translations, i.e. name of the plugin or system (plusworkflow).
  2. Filter keys - dynamic search bar allowing to search by keys of default and custom translations.
  3. Filter default/custom translations - dynamic search bar allowing to search by values of default and custom translations.

Config elements

Translations view is divided into two sections: Default translations and Custom translations. In order to find the translation to overwrite, you can use one of auxiliary filters that narrow down translation list:

  1. Select sources - multi-select combobox containing sources of translations, i.e.. config element types. The list of config element types available for translating can be found in section Typy elementów konfiguracyjnych dostępne do tłumaczenia.
  2. Filter keys - dynamic search bar allowing to search by keys of default and custom translations.
  3. Filter default/custom translations - dynamic search bar allowing to search by values of default and custom translations.

Info

Only non-empty config element fields can be translated. If, for example the description of a document class is empty, the description will not appear on the list of default translations available for translating.

Custom translations

Translations view is divided into two sections: New translation and Custom translations. In order to find existing custom translation, you can use one of auxiliary filters that narrow down translation list:

  1. Filter keys - dynamic search bar allowing to search by keys of custom translations.
  2. Filter custom translations - dynamic search bar allowing to search by values of custom translations..

Modifying translations

System translations

In order to overwrite default system translations you need to do the following:

  1. Select tab with the language.
  2. Find default translation that you want to overwrite.
  3. Move it to section Custom translations by clicking arrows next to default translations.
  4. Enter custom translations.
  5. Save changes by clicking Save translations button.

It is also possible to modify or delete overwritten translations. Added and modified translations are highlighted in green until they are saved in the database.

Info
No server restart is required after saving - the changes will take effect after refreshing the page.

Clicking Restore default button will remove all overwritten translations within the selected source filters.

Config elements

In order to overwrite default config element translations you need to do the following:

  1. Select tab with the language.
  2. Find default translation that you want to overwrite.
  3. Move it to section Custom translations by clicking arrows next to default translations.
  4. Enter custom translations.
  5. Save changes by clicking Save translations button.

It is also possible to modify or delete overwritten translations. Added and modified translations are highlighted in green until they are saved in the database.

Info

No server restart is required after saving - the changes will take effect after refreshing the page.

Clicking Restore default button will remove all overwritten translations within the selected source filters.

Custom translations

In order to add custom translations you need to do the following:

  1. Select tab with the language.
  2. Enter a key and a value in form fields in New translation section.
  3. Add custom translation to Custom translations section by clicking plus button next to form.
  4. Save changes by clicking Save translations button.

It is also possible to modify or delete overwritten translations. Added and modified translations are highlighted in green until they are saved in the database.

Info

No server restart is required after saving - the changes will take effect after refreshing the page.

Clicking Restore default button will remove all custom translations.

Config element types available for translating

Following table contains config element types and fields available for translating in the system:

Config element typeField
Document classesName
Description
Document class indexesName
Description
ViewsName
Description
Document setsName
Description
Document set indexesName
Description
PositionsName
Organizational unitsName
ReportsNazwa
Description
Password policyName
Scheduled task categoriesName