Wstęp
Każdy gadżet osadzony w dashboardzie ma mieć możliwość wykonywania akcji przy użyciu skryptów JavaScript.
W momencie załadowania widoku gadżetu, dostępny jest już dla niego obiekt Gadget, który reprezentuje ten gadżet i udostępnia zestaw metod, dzięki którym może np. zmienić tytuł gadżetu czy wyświetlić okno konfiguracji.
Przykład pojedynczego widoku gadżetu (w technologii Freemarker).
Code Block | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
<!-- pomocnicze macro -->
<#import "/plugin.ftl" as plugin/>
<!-- ... ... -->
<!-- Skrypt wykorzystujący GadgetApi -->
<script type="text/javascript">
// zmiana tytułu
Gadget.setTitle('<@plugin.message "gadget.title"/>');
// automatyczne odświeżanie gadżetu
Gadget.autoRefresh(${refreshInterval});
</script> |
Dokumentacja
Poniżej przedstawiono wszystkie dostępne metody obiektu Gadget.
Metoda | Parametry | Opis | Przykład | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
getId |
| Zwraca identyfikator gadżetu | |||||||||||
getKey |
| Zwraca klucz gadżetu. Klucz gadżetu składa się z klucza wtyczki oraz klucza modułu np. com.suncode.plugin.dashboard:introduction | |||||||||||
getTitle |
| Zwraca aktualny tytuł gadżetu | |||||||||||
setTitle |
| Zmienia tekst belki tytułowej gadżetu |
| ||||||||||
hasAutoHeight |
| Zwraca true jeżeli gadżet ma zaznaczoną opcję Dopasowana wysokość. Tak skonfigurowany gadżet próbuje dopasować się do faktycznej zawartości. | |||||||||||
enableAutoHeight |
| Włącza opcję Dopasowana wysokość. Wysokość gadżetu zostanie obliczona na podstawie zawartości | |||||||||||
getHeight | |||||||||||||
setHeight |