...
3.5 Dezaktywacja użytkowników
Link: Dezaktywacja użytkownika.
...
Info | ||
---|---|---|
| ||
Dezaktywacja pozwala przede wszystkim na przepisanie wszystkich obecnych oraz możliwych przyszłych zadań użytkownika do innego, wybranego użytkownika w systemie. Dodatkowo przepisane zostają zastępstwa, widoki, raporty oraz powiadomienia użytkownika. |
Aby rozpocząć dezaktywację należy nacisnąć na przycisk "Dezaktywuj" przy danym użytkowniku w tabeli z wszystkimi użytkownikami (patrz rysunek 3.1 w Zarządzanie użytkownikami). W przeglądarce zostanie wyświetlone następujące okno:
SCREEN
Rysunek 3.5 przedstawia panel dezaktywacji użytkownika. Na górnej belce okna znajduje się informacja o użytkowniku, którego chcemy dezaktywować.Wewnątrz okna na pierwszym planie przedstawiona jest tabela. Pierwsza kolumna zawiera wszystkie procesy znajdujące się w systemie. Wyświetlone są one w postaci drzewa. Na pierwszym poziomie znajdują się definicje procesów, na kolejnym poziomie mamy role zdefiniowane w procesie, a na samym końcu zostały umieszczone definicje zadań. Druga kolumna o nazwie "Wymagane" określa, czy dane zadanie musi zostać przydzielone przez użytkownika. Zadanie jest wymagane do przydzielenia, jeżeli dezaktywowany użytkownik posiada jego instancję w skrzynce zadań. Należy pamiętać, że niewymagane zadania również muszą zostać przydzielone, jednak, gdy nie zrobimy tego sami, to podczas dezaktywacji zostaną one automatycznie przydzielone użytkownikowi zdefiniowanemu w pliku konfiguracyjnym jako EmptyTaskUserName. Kolejna kolumna o nazwie "Typ" określa za pomocą ikony, czy przydzieliliśmy zadanie grupie, czy użytkownikowi. W ostatniej kolumnie są przedstawione nasze przydzielenia.
Przydzielanie zadań jest bardzo intuicyjne. Należy zaznaczyć dany poziom drzewa, lub kilka na raz przy pomocy klawisza Ctrl lub Shift i lewego przycisku myszki. Jeżeli zaznaczymy poziom procesu bądź roli, to przydzielone zostaną wszystkie zadania należące do tego procesu/roli. Następnie należy wybrać z pierwszej listy pod tabelę, czy chcemy przydzielić zadania grupie, czy użytkownikowi. W kolejnej liście wybieramy konkretnego użytkownika, bądź grupę. Teraz wystarczy nacisnąć przycisk ze znakiem "+". Wybrany użytkownik/grupa zostaną przydzieleni do wszystkich wybranych zadań, a my zostaniemy o tym dodatkowo poinformowani komunikatem. Jeżeli chcemy usunąć przydzielenia z wybranych zadań, wystarczy nacisnąć na przycisk "Wyczyść".
Oprócz przepisywania zadań, niezbędne jest przepisanie wszystkich zastępstw, raportów, widoków i powiadomień jakie posiada dezaktywowany użytkownik. W tym celu możemy wybrać danego użytkownika z listy "Domyślny użytkownik", co automatycznie uzupełni wszystkie pozostałe listy lub można osobno wybrać użytkowników z poszczególnych list.
Ostatnim krokiem jest naciśnięcie przycisku "Dezaktywuj". W tym momencie rozpoczyna się proces dezaktywacji. Należy pamiętać, że system nie pozwoli na zdezaktywowanie użytkownika, jeżeli nie przypiszemy wszystkich wymaganych zadań oraz nie ustalimy przypisań dla zastępstw, raportów, widoków, bądź powiadomień. Na koniec zostaniemy poinformowani, czy dezaktywacja się powiodła.
Info | ||
---|---|---|
| ||
Aby wyszukać zdezaktywowanych użytkowników należy zaznaczyć checkbox "Nieaktywni" w formularzu wyszukiwania użytkowników (patrz rysunek 3.1). |
3.6 Edycja przypisania zadań zdezaktywowanego użytkownika
3.7 Aktywacja zdezaktywowanego użytkownika
3.8 Usuwanie użytkowników
W systemie PlusWorkflow usunąć możemy tylko zdezaktywowanych użytkowników. W pierwszej kolejności musimy ich wyszukać. W tym celu należy zaznaczyć checkbox "Nieaktywni" w formularzu wyszukiwania użytkowników (patrz rysunek 3.1). Po wyświetleniu użytkowników zdezaktywowanych pojawi się przy nich przycisk "Usuń". Po jego naciśnięciu zostaniemy zapytani, czy na pewno chcemy usunąć tego użytkownika. Po potwierdzeniu użytkownik zostanie całkowicie usunięty z systemu. Akcja ta jest nieodwracalna. Nie będziemy już mieć żadnych informacji o tym użytkowniku w systemie.
...