...
Rysunek 3.1 przedstawia widok zarządzania użytkownikami. Na środku umieszczona jest tabela zawierająca wszystkie informacje o użytkownikach dodanych w systemie. Nad tabelą znajduje się formularz za pomocą którego możemy wyszukać konkretnych użytkowników. Na samym dole znajdują się dodatkowe dwa formularze. Jeden służący do dodawania nowych użytkowników, drugi do importowania użytkowników z serwera LDAP.3.1
Dodawanie nowego użytkownika
Formularz dodawania użytkownika składa się z następujących pól:
...
Po uzupełnieniu formularza, należy zatwierdzić go przyciskiem "Dodaj użytkownika". Po pomyślnym dodaniu użytkownika, zostaniemy poinformowani o tym odpowiednim komunikatem.3.2
Edycja użytkownika
Użytkownika, którego dodaliśmy możemy edytować. W tym celu należy nacisnąć przycisk "Zmień" znajdujący się w tabeli z użytkownikami w kolumnie "Akcja" (patrz rysunek 3.1). Każdy przycisk odnosi się do wiersza, w którym się znajduje. Po wywołaniu akcji zostanie wyświetlony następujący widok:
...
Rysunek 3.4 przedstawia widok, w którym możemy edytować wybranego użytkownika. Na samej górze mamy formularz, w którym edycji podlegają pola: Nazwa, Imię, Nazwisko, Numer, Hasło (możemy je usunąć zaznaczając checkboxa "Usuń") i Email. Pod spodem w tabeli wyświetlone są grupy, do których należy użytkownik. Za pomocą przycisku "Usuń grupę", znajdującym się w tabeli z grupami w kolumnie "Akcja" (patrz rysunek 3.4) możemy odłączyć daną grupę od edytowanego użytkownika. Każdy przycisk odnosi się do wiersza, w którym się znajduje. Nad tabelą widnieje przycisk "Dodaj grupę", za pomocą którego możemy dodać nową grupę do użytkownika. Po naciśnięciu przycisku pojawi się okno z dostępnymi grupami (patrz rysunek 3.2). Na samym dole znajduje się tabela z dołączonymi stanowiskami do użytkownika. Stanowisko możemy usunąć przy pomocy przycisku "Usuń" znajdującym się w tabeli. Nad tabelą widnieje przycisk "Dodaj stanowisko", za pomocą którego możemy dodać nowe stanowisko do użytkownika. Po naciśnięciu przycisku pojawi się okno z dostępnymi stanowiskami (patrz rysunek 3.3).3.3
Wyszukiwanie użytkowników
Do wyszukiwania użytkowników służy formularz o nazwie "Znajdź użytkowników". Wyszukiwać możemy po polach: Nazwa, Imię, Nazwisko, Email, Stanowisko, Symbol stanowiska. Checkbox "Nieaktywni" na samym dole definiuje, czy mają być wyszukiwani aktywni (odznaczony), czy nieaktywni (zaznaczony) użytkownicy. Po uzupełnieniu formularza należy nacisnąć przycisk "Szukaj użytkowników". Wyniki zostaną przedstawione w tabeli z użytkownikami znajdującej się pod formularzem.3.4
Importowanie użytkowników z serwera LDAP
System PlusWorkflow daje możliwość zaimportowania użytkowników z serwerów LDAP (patrz rysunek 3.1). Serwery muszą być wcześniej zdefiniowane w Administracja -> Konfiguracja systemu -> Serwery LDAP. LINK!!!! Formularz importowania użytkowników zawiera następujące pola: Nazwa domeny, Filtr importu, Grupa docelowa. Nazwę domeny, wybieramy poprzez wybranie z listy rozwijalnej wcześniej zdefiniowany serwer LDAP. W filtrze importu określamy atrybut, na podstawie którego chcemy, aby byli filtrowani użytkownicy. Grupa docelowa określa do jakiej grupy zostaną przydzieleni wszyscy zaimportowani użytkownicy. Wybieramy przy pomocy okna (patrz rysunek 3.2), które pojawi się po naciśnięciu na przycisk "Grupy".3.5
Dezaktywacja użytkowników
Info |
---|
Dezaktywacja pozwala przede wszystkim na przepisanie wszystkich obecnych oraz możliwych przyszłych zadań użytkownika do innego, wybranego użytkownika w systemie. Dodatkowo przepisane zostają zastępstwa, widoki, raporty oraz powiadomienia użytkownika. |
...
Info | ||
---|---|---|
| ||
Aby wyszukać zdezaktywowanych użytkowników należy zaznaczyć checkbox "Nieaktywni" w formularzu wyszukiwania użytkowników (patrz rysunek 3.1). |
...
Edycja przypisania zadań zdezaktywowanego użytkownika
Przypisania zadań zdezaktywowanego użytkownika możemy zmieniać. Aby tego dokonać, musimy najpierw wyszukać zdezaktywowanego użytkownika a następnie nacisnąć przycisk "Edytuj". Ukaże nam się dokładnie takie same okno jak na rysunku 3.1, z tym że przedstawiona będzie tylko tabela z zadaniami. Wszystkie zadania będą już miały uzupełnione aktualne przypisania (może nam to służyć jako informacja o przepisanych zadaniach). Procedura przypisywania jest taka sama jak podczas dezaktywacji (patrz punkt 3.5). Na koniec należy nacisnąć przycisk "Edytuj" w celu zatwierdzenia zmian lub "Anuluj", jeżeli nie chcemy nic edytować.3.7
Aktywacja zdezaktywowanego użytkownika
Zdezaktywowanego użytkownika możemy w każdej chwili aktywować. W tym celu należy najpierw wyszukać zdezaktywowanego użytkownika, a następnie nacisnąć na przycisk "Aktywuj" przy tym użytkowniku. Aktywowany użytkownik nie posiada niczego. Jest tak jakby został dopiero dodany do systemu.3.8
Usuwanie użytkowników
W systemie PlusWorkflow usunąć możemy tylko zdezaktywowanych użytkowników. W pierwszej kolejności musimy ich wyszukać. W tym celu należy zaznaczyć checkbox "Nieaktywni" w formularzu wyszukiwania użytkowników (patrz rysunek 3.1). Po wyświetleniu użytkowników zdezaktywowanych pojawi się przy nich przycisk "Usuń". Po jego naciśnięciu zostaniemy zapytani, czy na pewno chcemy usunąć tego użytkownika. Po potwierdzeniu użytkownik zostanie całkowicie usunięty z systemu. Akcja ta jest nieodwracalna. Nie będziemy już mieć żadnych informacji o tym użytkowniku w systemie.
...