Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Polish
Numbered Headings

Zarządzanie pakietami

start-numbering-with5

Zarządzanie pakietami znajduję się w zakładce Administracja -> Obieg dokumentów -> Pakiety.

Info
W tym miejscu możemy w prosty sposób zarządzać wszystkimi załadowanymi wersjami pakietów wraz z procesami, które zostały w nich utworzone.

Po wejściu w zakładkę otrzymamy następujący widok:

...

Image Added

Rysunek 5.1.1 Widok zakładki Pakiety

Przedstawia on załadowane pakiety w drzewku z lewej strony. Po stronie prawej znajduje się formularz wczytywania nowego pakietu. Po rozwinięciu listy należy wybrać odpowiedni pakiet i następnie nacisnąć na przycisk "Wczytaj pakiet". Lista zawiera wszystkie pakiety, które znajdują się w ścieżce zdefiniowanej w pliku konfiguracyjnym pod parametrem "EXTERNAL_PACKAGES_REPOSITORY".

Po wybraniu pakietu z drzewka pojawią się nowe przyciski na belce z prawej strony.

...

Image Added

Rysunek 5.1.2 Widok nowych przycisków do zarządzania pakietami.

  • Odśwież pakiet - ładuje najnowszą wersję pakietu na podstawie pliku z mapą.
  • Wyładuj nieużywane pakiety - zostają wyładowane wszystkie wersje pakietów, które nie posiadają żadnych instancji procesów.
  • Odśwież pamięć podręczną pakietów
  • Sprawdź różnicę między pakietami - zostają porównane dwie wybrane wersje tego samego pakietu. W wynikach otrzymujemy wszystkie różnice między danymi wersjami. Po naciśnięciu tego przycisku pojawi się następujące okno:

...

Image Added

Rysunek 5.1.3 Okno Sprawdź różnice

 

Należy w oknie wybrać wersje pakietu, które chcemy porównać. Wyniki porównania zostaną przedstawione w następującej formie:

...

Image Added

Rysunek 5.1.4 Okno zawierające zmiany pomiędzy wersjami

W wynikach możemy zauważyć, że w procesie "status_poda" dodano zadanie "status_podatnika_vat_komentarz" oraz, że zadanie o id "zadanie_1" ma nowe atrybuty. Dodatkowo proces ma nową zmienną - "zmienna_sterujaca".

Kolejną rzeczą jaką możemy zrobić, jest rozwinięcie rozwinięcie wybranego pakietu. Zostaną wyświetlone wszystkie załadowane wersje pakietu. Wybierając konkretną wersję po prawej stronie ukaże się tabela, zawierające wszystkie stworzone instancje procesów.

...

Image Added

Rysunek 5.1.5 Widok instancji procesów

Tabela zawiera następujące informacje o procesach:

  • Id - id procesu,
  • Nazwa - nazwa procesu,
  • Stan - określa czy proces już się całkowicie zakończył, czy jeszcze nie,
  • Stworzony - data utworzenia procesu,
  • Uruchomiony - data uruchomienia procesu,
  • Ostatnia aktywność - ostatnia aktywność w procesie,
  • Historia - przycisk otwierający szczegóły procesu.

Istnieje możliwość filtrowania danych zawartych w tabeli (od wersji: 3.1.x).

...

Image Added

Rysunek 5.1.6 Widok instancji procesów po filtrowaniu 1

...

Image Added

Rysunek 5.1.7 Widok instancji procesów po filtrowaniu 2

Kolumny, które mogą być filtrowane:

  • Id
  • Nazwa
  • Stan

 

Warning

Gdy włączony jest jakikolwiek filtr to nie można podnieść wszystkich procesów. (Przycisk 'Podnieś wszystkie' jest nieaktywny)

...

 

Przyciski umieszczone na dolnym pasku tabeli odpowiadają za następujące akcje:

  • Podnieś - przenosi zaznaczone procesy do innej, wybranej wersji pakietu,
  • Podnieś wszystkie - podnosi wszystkie widoczne procesy do innej, wybranej wersji pakietu,
  • Zaznacz wszystkie - zaznacza wszystkie widoczne procesy,
  • Odznacz wszystkie - odznacza wszystkie widoczne procesy,
  • Usuń zaznaczone - usuwa wszystkie zaznaczone procesy. Akcja ta jest nieodwracalna.

Przenoszenie procesów może zostać wykonane, gdy poprawiliśmy coś w najnowszej wersji pakietu i chcemy, aby wcześniejsze procesy zachowywały się według nowych założeń. System nie pozwala na przeniesienie procesów, jeżeli różnice pomiędzy wersjami pakietu mogłyby spowodować ich uszkodzenie.

Warning

Należy pamiętać, że nie jest zalecane dowolne przenoszenie procesów. Dla pewnych różnic między wersjami lepiej tego unikać. Szczegółowo opisane zostało to w Podnoszenie procesów do nowszych wersji pakietu.

Gdy wybierzemy opcję podnoszenia procesu otrzymamy okno, w którym będziemy mieć możliwość wybrania wersji, do której chcemy przenieść nasz proces. Po potwierdzeniu, jeżeli wersje pakietu nie mają żadnych różnic, proces zostanie od razu przeniesiony. W przeciwnym razie zostanie wyświetlone okno informujące nas o różnicach między wersjami. Będziemy mogli wtedy podjąć decyzję, czy na pewno chcemy przenieść proces. Jeżeli tak, wystarczy kliknąć przycisk "Ok".

...

Image Added

Rysunek 5.1.8 Widok okna podnoszenia procesów


Nad tabelą znajduje się przycisk "Wyładuj pakiet". Umożliwia on wyładowanie tej wersji pakietu z systemu. Jest on dostępny tylko wtedy, gdy pakiet nie posiada żadnych procesów.

English
Numbered Headings
start-numbering-with5

 

Package management is located in the tab Administration -> Document workflow -> Packages

Info

At this point, we can easily manage all loaded versions of packages along with the processes that have been created in them.

After entering the tab, we get the following view:

Image Added

Figure 5.1.1. View of Packages tab 

It presents loaded packages in the tree on the left. On the right side there is a form for loading a new package. After expanding the list, select the appropriate package and then press the "Load package" button. The list contains all packages that are in the path defined in the configuration file under the parameter "EXTERNAL_PACKAGES_REPOSITORY".

After selecting a package from the tree, new buttons will appear on the beam on the right.

Image Added

Figure 5.1.2. View of new buttons for managing packages 

  • Refresh package - loads the latest version of the package based on the map file.
  • Unload unused packages - all versions of packages that do not have any process instances are unloaded.
  • Refresh the package cache
  • Check the difference between packages - two selected versions of the same package are compared. In the results we get all the differences between the given versions. After pressing this button, the following window will appear:

Image Added

Figure 5.1.3 Check differences window 

In the window, select the package versions that you want to compare. The results of the comparison will be presented in the following form:

Image Added

Figure 5.1.4. Window containing changes between versions 

In the results we can see that the in "status_poda" process added the "status_taxpayer_vat_comment" task and that the task for id "task_1" has new attributes. In addition, the process has a new variable - "control_variable".

The next thing we can do is to develop the selected package. All loaded versions of the package will be displayed. Selecting a specific version on the right will show a table containing all created instances of processes.

Image Added

Figure 5.1.5 View of process instances 

The table contains the following information about the processes:

  • Id - id procesu,
  • Name – proces name,
  • Status - determines whether the process has already been completed or not yet,
  • Created - the date the process was created,
  • Launched - the date the process started,
  • Recent activity - last activity in the process,
  • History - a button that opens the details of the process.

It is possible to filter the data contained in the table (from version: 3.1.x).

Image Added

Figure 5.1.6View of process instances after filtering 1

Image Added

Figure 5.1.7View of process instances after filtering 2

Columns that can be filtered:

  • Id
  • Name
  • Condition

 

Warning

When any filter is turned on, you can not raise all processes. ('Lift All' button is inactive).

The buttons placed on the bottom bar of the table are responsible for the following actions:

  • Lift - moves the selected processes to a different, selected version of the package,
  • Lift all- moves all visible processes to a different, selected version of the package,
  • Select all - selects all visible processes,
  • Deselect all - deselects all visible processes,
  • Delete selected - deletes all selected processes. This action is irreversible.

Moving processes can be done when we have improved something in the latest version of the package and we want the previous processes to behave according to new assumptions. The system does not allow the transfer of processes if the differences between the versions of the package could damage them.

Warning

Please note that any transfer of processes is not recommended. For some differences between versions it is better to avoid it. This is described in detail in  Raising processes to newer package versions.

When we choose the option of raising process, we will get a window in which we will be able to choose the version to which we want to transfer our process. After confirmation, if the package versions do not have any differences, the process will be moved immediately. Otherwise, a window will appear telling you about the differences between the versions. We will be able to decide if we want to transfer the process. If so, just click "Ok".

Image Added

Figure 5.1.8. View of the process lift window 

Above the table is the "Unload a package" button. It allows you to unload this version of the package from the system. It is only available if the package does not have any processes.