Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
...
Numbered headings Type h1 ParentPage Podręcznik użytkownika Text Dane techniczne Prefix Rozdział
Wymagania sprzętowe stacji roboczej
Wymagania dotyczące sprzętu są zależne od zakresu wdrożenia, ilości procesów, ilości gromadzonych dokumentów, ilości gromadzonych danych. Każdorazowo przed wdrożeniem Suncode określa wymagania dla danego rozwiązania.
...
System Plus Workflow zaleca się uruchamiać przez wspierane przeglądarki:
- Internet Explorer Google Chrome (wersja od 8.0 do wersji 10.0)wersji 81),
- Mozilla Firefox (od wersji 80),
- Microsoft Edge (od wersji 81, wspierana jest tylko wersja od 4.0 do wersji 25.0)na silniku Chromium),
- Safari (od wersji 10).
Nie jest zalecane uruchamianie systemu na innych przeglądarkach.
Skalowalność systemu
System jest w pełni skalowalny w aspekcie zwiększania liczby użytkowników, zwiększania liczby procesów czy przetwarzanych dokumentów.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
...
Numbered headings | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Serwer sprzętowy
System Plus Workflow jest niezależny od platformy sprzętowej. Obecne systemy informatyczne klasy Workflow oparte są o architekturę „klient-serwer" (Rysunek 3.1.). W takim modelu serwer systemu obejmuje następujące składniki:
...
Zobacz również Integracja z systemami zewnętrznymi, punkt 3.3 |
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
...
Numbered headings Type h1 ParentPage Podręcznik użytkownika Text Integracja z systemami zewnętrznymi Prefix Rozdział
Plus Workflow może być zintegrowany z zewnętrznym systemem informatycznym za pomocą interfejsu API (np. z systemami do modelowania procesów czy z systemami klasy MRPII/ERP). Integracje najczęściej polegają na transferze danych z zewnętrznych systemów informatycznych do Plus Workflow, na przekazywaniu danych z Plus Workflow.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
...
Numbered headings Type h1 ParentPage Podręcznik użytkownika Text Bezpieczeństwo systemu Prefix Rozdział
System Plus Workflow jest rozwiązaniem bezpiecznym i zapewnia kompleksową ochronę związaną z uprawnieniami użytkowników do dostępu do procesów, dokumentów, funkcji systemu oraz jego struktur. Ponadto, pliki systemu znajdujące się na serwerze mogą być szyfrowane.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
...
Numbered headings Type h1 ParentPage Podręcznik użytkownika Text Struktura organizacyjna Prefix Rozdział
Zarządzanie procesami biznesowymi jest ściśle związane z określoną strukturą organizacyjną firmy. Na jej podstawie projektant systemu może wyszczególnić stanowiska w systemie. Każde stanowisko posiada unikalny symbol dzięki któremu staje się niepowtarzalnym. Dla każdego stanowiska przypisuje się tzw. role. Role są odpowiedzialne za poszczególne etapy procesów. Na Rysunku 3.2. zaprezentowano mapę procesu Wnioskowanie o urlop. Zaznaczone są dwie role - Pracownik, który wnioskuje o przyznanie urlopu oraz Przełożony, który może akceptować bądź odrzucić wniosek.
...
Symbol pracownika Jednostka organizacyjna
Stanowiska
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
Na podstawie tak określonej struktury organizacyjnej można przystąpić do selekcji pracowników i przypisywania im ról. Role są ustalane indywidualnie z każdym przedsiębiorstwem, ponieważ procesy są bardzo różne. Każda firma ma swój wypracowany algorytm na jego realizację.
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
Nazwa | Symbol | Stanowisko nadrzędne | Jednostka organizacyjna | Rola |
---|---|---|---|---|
Dyrektor handlowy | DH1 | Brak | DH- Dział Sprzedaży | Przełożony |
Główny księgowy | KK1 | Brak | DK- Księgowość | Przełożony |
Szef działu | SZDT | Brak | DT- Dział Techniczny | Przełożony |
Osoba merytoryczna | OM1 | Brak | Brak | Osoba merytoryczna |
Osoba merytoryczna | OM2 | Brak | Brak | Osoba merytoryczna |
Handlowiec | HH1 | DH1 | DH- Dział Sprzedaży | Pracownik |
Handlowiec | HH2 | DH1 | DH- Dział Sprzedaży | Pracownik |
Księgowy | KK2 | KK1 | DK- Księgowość | Pracownik |
Konstruktor | DT1 | SZDT | DT- Dział Techniczny | Pracownik |
Konstruktor | DT2 | SZDT | DT- Dział Techniczny | Pracownik |
Konstruktor | DT3 | SZDT | DT- Dział Techniczny | Pracownik |
Pracownik | PR- DH | HH2 | DH- Dział Sprzedaży | Pracownik |
Pracownik | PR- DK | KK2 | DK- Księgowość | Pracownik |
Pracownik | PR DT | DT2 | DT- Dział Techniczny | Pracownik |
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
...
Numbered headings Type h1 ParentPage Podręcznik użytkownika Text System uprawnień Prefix Rozdział
Użytkownicy systemu Plus Workflow mogą uzyskać dostęp do konkretnych operacji, w zależności od tego jakie uprawnienia zostały przypisane do konkretnej roli (np. pracownik, przełożony, osoba merytoryczna) lub grupy.
...
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
Element systemu | Opis | Grupa | Jest to kolumna definiująca czy uprawnienia | są przypisane do pojedynczego Użytkownika czy do grup.|
---|---|---|---|---|
Administracja | Dostęp do tej funkcji To uprawnienie posiada Administrator systemu, posiada nadaje ono dostęp do funkcji administracyjnych. | |||
Klasy dokumentów | Polega na udostępnieniu Użytkownikowi konkretnych rodzajów reprezentujących rzeczywiste dokumenty. Wyróżnia się następujące Dostępne klasy dokumentów to między innymi: faktury, wniosek urlopowy, raporty, załączniki i wiele innych. | |||
Zestawy dokumentów | Uprawnienie to pozwala Pozwala na tworzenie powiązań między poszczególnymi klasami dokumentów dając w efekcie pewne ich zestawy np. faktury oraz załączniki do faktur. | |||
Obieg dokumentów | Jest to kategoria ogólna zawierająca w sobie kilka innych uprawnień. Po dodaniu uprawnień do nadaniu tego elementu uprawnienia Użytkownik może: tworzyć procesy, wyszukiwać procesy, ma zakładkę zadań, kalendarza , oraz statystyk. | |||
Tworzenie procesów | Funkcja ta pozwala Użytkownikowi na stworzenie procesu np. wnioskowanie o urlop. Ma Nadaje dostęp do funkcji Utwórz proces. Wymagane Aby utworzyć konkretny proces (np. wnioskowanie o urlop) wymagane jest posiadanie dodatkowych uprawnień do tworzenia konkretnego tego procesu. | |||
Skrzynka zadań | Uprawnienie to udostępnia użytkownikowi Użytkownikowi skrzynkę zadań w której są przechowywane procesy przypisane do danej osoby. Mamy Użytkownik ma wówczas możliwość podglądu procesów i wykonywania zadań. | |||
Wyszukiwanie procesów | Pozwala Udostępnia funkcję Wyszukiwania, która pozwala na szybki dostęp do wyszukiwania zarówno procesów jak i zadań za pomocą szeregu parametrów umożliwiających szczegółowe przeszukanie. | |||
Archiwum | Dostęp Uprawnienie do tej funkcji umożliwia nie tylko dodawanie dokumentów do elektronicznego obiegu, ale również możliwość przeglądania i wyszukiwania dokumentów w archiwum. Użytkownik może wyszukiwać z podziałem ze względu na klasy dokumentów, a także tworzyć zestawy dokumentów, czyli kompozycję wielu dokumentów. | |||
Statystyki | Pozwala Nadaje dostęp do Statystyk, które pozwalają na szybką analizę działań prowadzonych w ramach procesu przez poszczególnych pracowników. Funkcja ta prezentuje wiele statystyk np. wykonywane procesy przez poszczególnych pracowników z informacją o czasie ich wykonywania i efektywności (zadania otwarte i zamknięte). | |||
Kalendarz | Funkcja ta daje możliwość graficznej wizualizacji Uprawnienie to nadaje dostęp do widoku Kalendarza, który zawiera graficzną wizualizację zadań wykonywanych przez danego użytkownika w ramach procesów wraz z ich statusami (np. zadania zamknięte, otwarte, przekroczone terminy). Istnieje także możliwość nadania uprawnień podglądu swojego kalendarza dla innych użytkowników innym użytkownikom systemu. | |||
Raporty | Użytkownik posiadający to uprawnienie może tworzyć raporty prywatne, wówczas sam konfiguruje co w danych raportach ma się pojawić, a także ma dostęp do raportów publicznych - systemowych. Raporty można tworzyć na podstawie widoków, zapytania , oraz JASPER. | |||
Konto użytkownika | Funkcja ta pozwala na Użytkownik z tym uprawnieniem ma możliwość między innymi: ustawienia wyglądu konta, zmianie zmiany hasła dostępu, wykaz dostępu do wykazu zastępstw, widoki widoków użytkownika i inne. | |||
Moduły | Zakładka ta jest elementem ruchomym systemu, rozszerzającymi Uprawnienie to pozwala na dostęp do zakładki Moduły, która jest ruchomym elementem systemu, rozszerzającym jego możliwości o dodatkowe funkcje (edytor procesów, chat). Obecnie jest dostępnych wiele modułów, dobór ich następuje indywidualnie przez każdą firmę (więcej na temat modułów dowiesz się w Rozdziale 3.7.). |
...
Pozostałe uprawnienia dotyczące dokumentów to:
Dodawanie dokumentów, umożliwia dodanie nowego dokumentu do archiwum
Drukowanie, udostępnia użytkownikowi możliwość drukowania dokumentu z poziomu Archiwum
Uprawnienia warunkowe, funkcja umożliwiająca zawężenie uprawnień wedle wcześniej zdefiniowanego warunku
Anchor | ||||
---|---|---|---|---|
|
...
Numbered headings Type h1 ParentPage Podręcznik użytkownika Text Dodatkowe moduły Prefix Rozdział
System Plus Workflow 3 4.20. posiada dodatkowe moduły, które pomagają zarządzać Użytkownikom dodatkowymi elementami, takimi jak: środki trwałe, zaawansowane zarządzanie archiwum, zarządzanie konferencjami i wiele innych. Wszystkie z niżej wymienionych modułów mogą zostać zintegrowane z systemem na różnym poziomie. Mają one za zadanie usprawnić pracę na wielu płaszczyznach codziennych prac. Moduły są opcjonalnymi elementami systemu, ich wdrożenie uwarunkowane jest charakterem działalności przedsiębiorstwa. Moduły oferowane przez firmę Suncode są licencjonowane. Różnorodność oferowanych modułów jest bardzo dynamiczna, intensywne prace z nimi związane powodują iż co pewien okres są dostępne nowe ulepszenia. Poniżej znajduje się krótki opis kilku wybranych modułów.
...
Aplikacja Plus Mobile działa z systemem Android w wersji 2.2 i wyższych3.3 i wyższymi oraz iOS.
Plus eFaktura – moduł obsługi faktur otrzymywanych mailem.
...
PlusConference jest to narzędzie przeznaczone do zarządzania konferencjami.
Zakres funkcjonalności:
- Rezerwacja sal konferencyjnych z opcją akceptacji rezerwacji przez opiekuna sali,
- Możliwość definiowania ścieżki akceptacji rezerwacji sali konferencyjnej,
- Rezerwacja dodatkowego wyposażenia sal – rzutnik, komputer, flipchart,
- Zamawianie cateringu – lunch, kawa, herbata,
- Wysyłanie powiadomień o zamawianych zasobach do osób odpowiedzialnych za ich zapewnienie,
- Graficzna prezentacja harmonogramu rezerwacji sal.
...