Skip to end of metadata
Go to start of metadata

You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 16 Next »


Wstęp

Katalog domowy jest jednym wspólnym miejscem do trzymania danych/ustawień aplikacji takich jak:

  1. logi (domyślnie)
  2. wtyczki
  3. konfiguracja
  4. XPDL
  5. katalog tymczasowy

Elementy katalogu domowego

Podczas pierwszego uruchomienia systemu z ustawionym katalogiem domowym, powstaną poniższe jego elementy z domyślnymi ustawieniami.
Jednak jest możliwość podania także własnych ustawień w podany sposób.

ElementLokalizacja domyślnych ustawieńLokalizacja własnych ustawieńUwagi
Konfiguracja bazy danych<home-dir>/config/db.properties z pustymi wartościami parametrów.
W takim przypadku system korzysta z domyślnej wbudowanej bazy danych.
<home-dir>/config/db.properties
z podaniem odpowiednich wartości parametrów dot zewnętrznej bazy
poniżej więcej szczegółów odnośnie ustawienia bazy w pliku

Konfiguracja parametrów systemu

wbudowane w system<home-dir>/config/PlusWorkflow.conf
poza ustawieniami bazy co jest robione jak opisano powyżej
Nie zalecane.
Obecnie zaleca ustawiać własne ustawienia parametrów w
Administracja->Konfiguracja systemu->Parametry systemu.
Konfiguracja logówwbudowane w system<home-dir>/config/Log4j.xml 
Pliki logów<home-dir>/logswg ustawień powyższej konfiguracji logów 
Zainstalowane wtyczki<home-dir>/data/pluginsnd. 

Ustawienie bazy w db.properties

Ustawienia dot bazy danych z której ma korzystać system można zrobić w <home-dir>/config/db.properties

Domyślne ustawienia
# Database connection configuration
# [Connection]
# Database name
db.name=
# Database server type [postgresql, oracle, mssql, db2, db2as400]
db.type=
# Database server host (without port)
db.host=
# Port on which database server accepts connections
db.port=
# Database user
db.username=
# Database user password
db.password=
# [Optional] JDBC connection URL (if empty, connection URL will be build based on properties above)
db.connectionUrl=

# [Connection pool configuration]
# Maximum pool size (default 30)
db.pool.size=30
# Minimum number of idle connections in pool (default 5)
db.pool.idle=5
# Timeout for acquiring connection from the pool (defaults to 5 minutes)
db.pool.connectionTimeout=300000

Jeżeli parametry dot bazy danych (sekcja 'Database connection configuration'), nie są podane to system domyślnie uruchomi się na wbudowanej bazie PostgreSQL.

Jeżeli parametry te zostaną podane aby skorzystać z bazy zewnętrznej, to parametr 'connectionUrl' nie musi być podany.
Jednak jeśli z jakichś względów zostanie on wypełniony to parametry 'name', 'type', 'host', 'port' muszą nadal być wypełnione, pomimo ich podania w 'connectionUrl'.
Ponadto konieczne wtedy jest zapewnienie odpowiednio tych samych wartości.

Kompatybilność wstecz

Jeżeli w pliku web.xml nie został skonfigurowany katalog domowy, to:

  • wczytywana jest konfiguracja z PlusWorkflow.conf po staremu (parametr w web.xml)
  • baza danych pobierana jest z context.xml 
  • wtyczki przechowywane są w starym katalogu (skonfigurowanym w suncode-plugins.xml)

Katalog domowy jest mimo wszystko ustawiany (domyślnie ../PlusWorkflow Home) – dlatego mogą tam trafić logi (jeżeli plik nie został nadpisany), będzie tam temp, katalog użytkownika (user.dir) etc.

Ustawienie ścieżki do katalogu

 Ustawienie ścieżki katalogu trzeba zrobić w parametrze pliku web.xml:

	<context-param>
		<param-name>plusworkflow.home</param-name>
		<param-value>../PlusWorkflow Home</param-value>
	</context-param>

Konfiguracja katalogu domowego

Na nowym systemie

Na nowo przygotowywanym systemie, aby działał on z Katalogiem domowym należy wykonać następujące ustawienia w zależności od potrzeb :

 WymaganeUwagi
Ustawienie ścieżki katalogu(plus) 
Ustawienie własnej bazy danych(plus)**Nie wymagane tylko na systemach tymczasowych np. demonstracyjnych.
Wtedy ten krok można pominąć, a system domyślnie uruchomi się na wbudowanej bazie danych.
Ustawienie własnych wartości wybranych parametrów systemu(minus) 
Ustawienie własnych logów(minus) 

Na systemie który działał bez katalogu domowego

Aby zmigrować do katalogu domowego system, który wcześniej działał bez katalogu domowego, należy wykonać następujące ustawienia w zależności od potrzeb :

 WymaganeUwagi
Ustawienie ścieżki katalogu(plus) 
Ustawienie własnej bazy danych(plus)**Nie wymagane tylko na systemach tymczasowych np. demonstracyjnych.
Wtedy ten krok można pominąć, a system domyślnie uruchomi się na wbudowanej bazie danych.
Ustawienie własnych wartości wybranych parametrów systemu(minus) 
Ustawienie własnych logów(minus) 

Na systemie zainstalowanym Instalatorem

Na nowym systemie, który jest instalowany na pomocą instalatora wystarczy podać podczas instalacji ścieżkę katalogu domowego.
A parametry dot bazy danych, tylko jeśli korzystamy z zewnętrznej bazy danych.
Wtedy konfiguracja zostanie odpowiednio wypełniona przez instalator.

Jak już system zostanie zainstalowany instalatorem to zmienić dotychczasowe ustawienia lub wykonać dodatkowe dot. parametrów systemu lub logów można zrobić analogicznie jak opisano w Konfiguracji dla nowego systemu.

Baza danych

 

Należy usunąć konfigurację bazy z pliku context.xml i web.xml (tag 'resource-ref').

 

PlusWorkflow.conf

 

Należy usunąć konfigurację parametru 'Shark_Conf' z pliku web.xml

Logi

Należy usunąć konfigurację dot. parametru o nazwie 'log4jConfigLocation' z pliku web.xml

Wtyczki

W przypadku konieczności wykonania migracji, wystarczy przekopiować katalog do nowego położenia.

 

 

 

  • No labels