Wstęp
Katalog domowy jest jednym wspólnym miejscem do trzymania danych/ustawień aplikacji takich jak:
- logi (domyślnie)
- wtyczki
- konfiguracja
- XPDL
- katalog tymczasowy
Elementy katalogu domowego
Podczas pierwszego uruchomienia systemu z ustawionym katalogiem domowym, powstaną poniższe jego elementy z domyślnymi ustawieniami.
Jednak jest możliwość podania także własnych ustawień w podany sposób.
| Element | Lokalizacja domyślnych ustawień | Lokalizacja własnych ustawień | Uwagi |
|---|---|---|---|
| Konfiguracja bazy danych | <home-dir>/config/db.properties z pustymi wartościami parametrów. W takim przypadku system korzysta z domyślnej wbudowanej bazy danych. | <home-dir>/config/db.properties z podaniem odpowiednich wartości parametrów dot zewnętrznej bazy | poniżej więcej szczegółów odnośnie ustawienia bazy w pliku |
Konfiguracja parametrów systemu | wbudowane w system | <home-dir>/config/PlusWorkflow.conf poza ustawieniami bazy co jest robione jak opisano powyżej | Nie zalecane. Obecnie zaleca ustawiać własne ustawienia parametrów w Administracja->Konfiguracja systemu->Parametry systemu. |
| Konfiguracja logów | wbudowane w system | <home-dir>/config/Log4j.xml | |
| Pliki logów | <home-dir>/logs | wg ustawień powyższej konfiguracji logów | |
| Zainstalowane wtyczki | <home-dir>/data/plugins | nd. | |
| Katalog tymczasowy | <home-dir>/temp | nd. | |
| Mapy procesów | <home-dir>/XPDL | nd. |
Ustawienie bazy w db.properties
Ustawienia dot bazy danych z której ma korzystać system można zrobić w <home-dir>/config/db.properties
# Database connection configuration # [Connection] # Database name db.name= # Database server type [postgresql, oracle, mssql, db2, db2as400] db.type= # Database server host (without port) db.host= # Port on which database server accepts connections db.port= # Database user db.username= # Database user password db.password= # [Optional] JDBC connection URL (if empty, connection URL will be build based on properties above) db.connectionUrl= # [Connection pool configuration] # Maximum pool size (default 30) db.pool.size=30 # Minimum number of idle connections in pool (default 5) db.pool.idle=5 # Timeout for acquiring connection from the pool (defaults to 5 minutes) db.pool.connectionTimeout=300000
Jeżeli parametry dot bazy danych (sekcja 'Database connection configuration'), nie są podane to system domyślnie uruchomi się na wbudowanej bazie PostgreSQL.
Jeżeli parametry te zostaną podane aby skorzystać z bazy zewnętrznej, to parametr 'connectionUrl' nie musi być podany.
Jednak jeśli z jakichś względów zostanie on wypełniony to parametry 'name', 'type', 'host', 'port' muszą nadal być wypełnione, pomimo ich podania w 'connectionUrl'.
Ponadto konieczne wtedy jest zapewnienie odpowiednio tych samych wartości.
Kompatybilność wstecz
Jeżeli w pliku web.xml nie został skonfigurowany katalog domowy, to:
- wczytywana jest konfiguracja z PlusWorkflow.conf po staremu (parametr w web.xml)
- baza danych pobierana jest z context.xml
- wtyczki przechowywane są w starym katalogu (skonfigurowanym w suncode-plugins.xml)
Katalog domowy jest mimo wszystko ustawiany (domyślnie ../PlusWorkflow Home) – dlatego mogą tam trafić logi (jeżeli plik nie został nadpisany), będzie tam temp, katalog użytkownika (user.dir) etc.
Ustawienie ścieżki do katalogu
Ustawienie ścieżki katalogu trzeba zrobić w parametrze pliku web.xml:
<context-param> <param-name>plusworkflow.home</param-name> <param-value>../PlusWorkflow Home</param-value> </context-param>
Konfiguracja katalogu domowego
Na nowym systemie
Na nowo przygotowywanym systemie, aby działał on z Katalogiem domowym należy wykonać następujące ustawienia w zależności od potrzeb :
| Wymagane | Uwagi | |
|---|---|---|
| Ustawienie ścieżki katalogu | ||
| Ustawienie własnej bazy danych | *Nie wymagane tylko na systemach tymczasowych np. demonstracyjnych. Wtedy ten krok można pominąć, a system domyślnie uruchomi się na wbudowanej bazie danych. | |
| Ustawienie własnych wartości wybranych parametrów systemu | ||
| Ustawienie własnych logów |
Na systemie który działał bez katalogu domowego
Aby zmigrować do katalogu domowego system, który wcześniej działał bez katalogu domowego z tą samą bazą danych, należy wykonać następujące ustawienia w zależności od potrzeb :
| Wymagane | Uwagi | |
|---|---|---|
| Ustawienie ścieżki katalogu | ||
| Ustawienie własnej bazy danych | Należy usunąć konfigurację bazy z pliku context.xml i web.xml (tag 'resource-ref'). | |
| Ustawienie własnych wartości wybranych parametrów systemu | Należy usunąć konfigurację parametru 'Shark_Conf' z pliku web.xml Jeśli używany był PlikWorkflow.conf z własnymi ustawieniami parametrów to zalecane jest jego zlikwidowanie i ustawienie tych zmienionych parametrów w Konfiguracji systemu->Parametry systemu. | |
| Ustawienie własnych logów | Należy usunąć konfigurację dot. parametru o nazwie 'log4jConfigLocation' z pliku web.xml | |
| Migracja zainstalowanych wtyczek | Przekopiować zawartość obecnego katalogu z wtyczkami do nowej lokalizacji (wg info o lokalizacji własnych ustawień). | |
| Migracja zainstalowanych map procesów | Przekopiować zawartość obecnego katalogu z mapami XPDL do nowej lokalizacji (wg info o lokalizacji własnych ustawień). | |
| Migracja logów | Przekopiować zawartość obecnego katalogu z logami do nowej lokalizacji (wg info o lokalizacji własnych ustawień). Jeśli tego nie zrobimy to logi będą powstawały od nowa w nowej lokalizacji. |
Na systemie zainstalowanym Instalatorem
Na nowym systemie, który jest instalowany za pomocą instalatora wystarczy podać podczas instalacji w oknie instalatora, ścieżkę katalogu domowego.
A parametry dot bazy danych, tylko jeśli korzystamy z zewnętrznej bazy danych.
Wtedy konfiguracja zostanie odpowiednio wypełniona przez instalator.
Jak już system zostanie zainstalowany instalatorem to zmienić dotychczasowe ustawienia lub wykonać dodatkowe dot. parametrów systemu lub logów można zrobić analogicznie jak opisano w Konfiguracji dla nowego systemu.
