Skip to end of metadata
Go to start of metadata

You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 22 Next »

← Powrót do listy dostępnych zadań automatycznych

 
 Jeśli masz problem ze zrozumieniem jak działa zadanie automatyczne, sprawdź opisy: Zadanie automatyczne, Wykonanie warunkowe, Parametry komponentów

Kategoria: Użytkownik

Poprzednie nazwy: Dane użytkownika (do wersji 1.0.33)

Dostępna od wersji: 1.0.0

Opis

Aplikacja, która na podstawie podanego loginu wyszukuje dane użytkownika i zapisuje je do zmiennej nagłówkowej lub tabelarycznej.
W przypadku zmiennej nagłówkowej kolejne wartości są rozdzielane średnikami, np. "anowak;jpawlak;knowacki". W przypadku braku wartości zapisuje do zmiennej pusty ciąg znaków "".
W przypadku zmiennej tabelarycznej kolejne wartości są zapisywane w kolejnych komórkach kolumny.

Dane możliwe do uzyskania to:

  • Imię
  • Nazwisko
  • Email
  • Imię i nazwisko
  • Numer
  • Nazwy grup użytkownika
  • Nazwy stanowisk użytkownika
  • Symbole stanowisk użytkownika
  • Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Loginy przełożonych użytkownika

Parametry konfiguracyjne

Nazwa parametruOd wersjiOpisTyp parametruWartość domyślnaRodzaj polaUwagi i ograniczenia
Login użytkownika*1.0.0Login użytkownika, którego dane zostaną zapisane do zmiennych.Tekst Pole edytowalneJeżeli aplikacja nie znajdzie użytkownika o podanych loginie, to wyrzuci błąd.
Rodzaj danych*1.0.0Rodzaje danych użytkownika, które zostaną zapisane do zmiennych.Tablica wartości tekstowych Nieedytowalna lista rozwijalna

Poprzednia nazwa: Wybrane dane. Uwaga - w starszych wersjach istniała konieczność ręcznego wpisywania rodzaju danych. Dostępne wartości z tamtego okresu można zobaczyć w tabeli dostępnej poniżej.

Obecne wartości do wyboru:

  • Imię
  • Nazwisko
  • Email
  • Imię i nazwisko
  • Numer
  • Nazwy grup użytkownika
  • Nazwy stanowisk użytkownika
  • Symbole stanowisk użytkownika
  • Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika
  • Loginy przełożonych użytkownika
Zmienne do zapisu danych*1.0.0Zmienne w których zostaną zapisane dane użytkownikaZmienna Pole edytowalne

Zmienne powinny być typu tekstowego - nagłówkowe bądź tabelaryczne. W przypadku nagłówkowych kolejne wartości zostaną przekazane po średniku, np. "stanowisko1;stanowisko2;stanowisko3". W przypadku zmiennych tabelarycznych kolejne wartości zostaną zapisane w osobnych wierszach kolumny.

Parametr*- pole wymagane

Rodzaje pobieranych danych

Zadanie automatyczne pozwala na pobranie interesujących nas danych użytkownika. Część danych była dostarczana stopniowo, w ramach zapotrzebowań. Nie istniała także rozwijana lista, dlatego rodzaj danych trzeba było przekazywać wpisując wartość w pole. Poniższa tabela przedstawia czas dostarczenia poszczególnych rodzajów danych oraz komendy służące do pobrania danych bez użycia rozwijanej listy.

Rodzaj danychOd wersjiWartość parametru do wpisania (bez użycia rozwijanej listy)
Imię1.0.0

FIRSTNAME

Nazwisko1.0.0LASTNAME
Email1.0.0EMAIL
Imię i nazwisko1.0.0FULLNAME
Numer1.0.0NUMBER
Nazwy grup użytkownika1.0.0GROUPSNAMES

Nazwy stanowisk użytkownika

1.0.0POSITIONSNAMES

Symbole stanowisk użytkownika

1.0.0POSITIONSSYMBOLS

Symbole jednostek organizacyjnych użytkownika

1.0.17POSITIONSOUSYMBOLS lub OUSYMBOLS (obie wersje poprawne)

Nazwy jednostek organizacyjnych użytkownika

1.0.17OUNAMES

Loginy przełożonych użytkownika

1.0.27SUPERIORSNAMES

Przykładowa konfiguracja

Przykład zastosowania

 Przykład 1
Przykład

Załóżmy, że mamy użytkownika, który sprawdza poprawność faktur i wystawia je klientom. Zanim jednak dojdzie do wystawienia, jeden z przełożonych tego użytkownika musi zatwierdzić fakturę.

Sęk w tym, że w dokumencie musi znaleźć się imię i nazwisko użytkownika wystawiającego fakturę, a my posiadamy dostęp jedynie do jego loginu. Dodatkowo nie mamy zapisanej informacji o tym, kto jest przełożonym tego użytkownika.

Do rozwiązania tego problemu możemy użyć zadania automatycznego, które dla podanego loginu użytkownika zapisze dane dotyczące go w wybranych zmiennych.

Konfigurujemy więc zadanie automatyczne "Pobranie danych użytkownika" w następujący sposób:

Gdzie:

Login sprawdzającego - to zmienna tekstowa przechowująca login użytkownika, który sprawdza i wystawia faktury.

Osoba wystawiająca fakturę - to zmienna tekstowa, w której chcemy zapisać imię i nazwisko tego użytkownika, w celu późniejszego przekazania jej do dokumentu

Osoba akceptująca - to zmienna tekstowa, w której zapiszemy po średniku wszystkich przełożonych tego użytkownika - musimy pamiętać, żeby odpowiednio obsłużyć zarówno jedną, jak i wiele zwróconych wartości!

Tak skonfigurowane zadanie automatyczne umieszczamy w odpowiednim momencie na mapie procesu. Jego rezultat powinien pozwolić na dalszą realizację wyznaczonych celów.

 

 

The license could not be verified: License Certificate has expired!

← Back to the available automatic tasks list

 
 In case of any problems with understanding how the automatic task works, check:  Automatic taskConditional executionComponent parameters

Category: User

Previous name: User data (till version 1.0.33)

Available from version: 1.0.0

Description

Application, which upon given login search for user data and writes data to header or tabular variable.
In case of header variable subsequent values are separated by semicolons, e.g. "anowak;jpawlak;knowacki". If there is no value, it writes an empty string to the variable "".
In case of tabular variable subsequent values are written in subsequent cells of the column.

The data that can be obtained is:

  • First Name
  • Last Name
  • E-mail
  • Full Name
  • Number
  • User’s group names
  • User’s position names
  • User’s position symbols
  • Symbols of the user's organizational units
  • The names of the user's organizational units
  • User’s manager’s logins

Configuration parameters

Parameter Name

From version

Description

Parameter type

Default value

Field type

Comments and restricitons

User login*

1.0.0

Login of the user whose data will be saved to variables.

Text

 

Editable field

If the application does not find a user with the given login, it will show an error.

Data type*

1.0.0

Types of user data that will be saved to variables.

Table of text values.

 

Non-editable dropdown list

Previous name: Selected data. Note - in older versions it was necessary to enter the type of data manually. Available values from that period can be seen in the table below.

Currently available values to choose from:

  • First Name
  • Last Name
  • E-mail
  • Full Name
  • Number
  • User’s group names
  • User’s job names
  • User’s position symbols
  • Symbols of the user's organizational units
  • The names of the user's organizational units
  • User’s manager’s logins

Variables for data storage*

1.0.0

Variables in which user data will be saved

Variable

 

 

Editable field

Variables should be of text type - header or tabular. In case of headers, subsequent values will be passed after the semicolon, e.g. "position1; position2; position3". In case of tabular variables, subsequent values will be saved in separate rows of the column.

Parameter*- mandatory field


Types of downloaded data

The automatic task allows you to download the user data you are interested in. Part of the data was provided gradually as part of the needs. There was also no drop-down list, which is why the data type had to be passed by entering the value into the field. The table below presents the time of delivery of particular types of data and commands used to download data without using the drop-down list.

 

Data type 

From version

Value of the parameter to enter (without using the drop down list)

First Name 1.0.0

FIRSTNAME

Last Name 1.0.0LASTNAME
E-mail 1.0.0EMAIL
Full Name 1.0.0FULLNAME
Number1.0.0NUMBER
User’s group names 1.0.0GROUPSNAMES

User’s position names 

1.0.0POSITIONSNAMES

User’s position symbols 

1.0.0POSITIONSSYMBOLS

Symbols of the user's organizational units

1.0.17POSITIONSOUSYMBOLS or OUSYMBOLS (both versions are correct) 

The names of the user's organizational units 

1.0.17OUNAMES

User’s manager’s logins 

1.0.27SUPERIORSNAMES

Configuration example

Application example

 Example 1
Example

Assume we have a user who validates invoices and issues them to clients. However, before issuing one of the superiors of that user must approve the invoice.

The problem is that the document must contain the name and surname of the user issuing the invoice, and we only have access to his/her login. In addition, we do not have information about who is the superior of this user.

To solve this problem, we can use an automatic task that will save the data for the given user’s login in the selected variables.

Therefore, you need to configure the automatic task "Download user data" as follows:

Where:

Checking person’s login - is a text variable that stores a user login who checks and issues invoices.

Invoice issuer - is a text variable in which we want to save the name and surname of the user in order to later transfer it to the document

Accepting person - is a text variable in which we will write down all the supervisors of this user after the semicolon - we must remember to properly handle both: one and multiple returned values!

The automated task configured in this way is placed at the right time on the process map. Its result should allow further implementation of the set goals.

 

 

The license could not be verified: License Certificate has expired!

  • No labels