Skip to end of metadata
Go to start of metadata

You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 6 Next »

Spis treści

 

1. Definicja zadania automatycznego

Zadania automatyczne to komponenty, które przeprowadzają operacje w systemie w ustalonym przez projektanta etapie procesu biznesowego. Służą m.in. do synchronizacji danych formularza z bazą danych, zapisu do bazy, itp. Nie wymagają ingerencji użytkownika końcowego - wystarczy, że zostaną poprawnie skonfigurowane i same pobiorą potrzebne informacje.

2. Dodawanie zadania automatycznego

Zadania automatyczne nie są dodawane do formularza, tak jak inne komponenty. Zamiast tego, musimy dodać zadanie automatyczne do mapy naszego procesu. W tym celu klikamy na ikonę wstaw system i umieszczamy na mapie pole dla systemu.

 

Tylko dla takiego pola możemy dodać zadanie automatyczne

 

Zadanie automatyczne wybieramy naciskając przycisk zębatki

 

Z podręcznego menu wybieramy interesujący nas komponent

 

Po wybraniu komponentu konfigurujemy go

 

Pamiętamy, że po konfiguracji musimy jeszcze połączyć nowy element mapy z innymi elementami mapy tak, by miał swoje wejście i wyjście.

 

3. Parametry komponentu

O parametrach zadania automatycznego można przeczytać na osobnej stronie: Parametry komponentów

4. Edycja zadania automatycznego

Aby edytować zadanie automatyczne wybieramy odpowiednie pole na mapie formularza i klikamy prawym przyciskiem wybierając właściwości (lub klikamy na nie dwukrotnie)

 

Następnie przechodzimy w zakładkę Aplikacje i wybieramy interesujący nas element z listy, po czym naciskamy ikonkę ołówka

 

5. Obsługa błędów

W zadaniach automatycznych mogą pojawić się błędy (brak niezbędnych danych w bazie, błędna konfiguracja, błędy programistyczne). Należy zadbać o to, żeby w przypadku wystąpienia takiego błędu nasz proces odpowiednio sobie z nim poradził. Parametr "Typ obsługi błędu" pozwala na wybranie obsługi, która będzie pasować do tworzonej przez nas mapy. Wybierać możemy spośród dwóch opcji: "Przerwanie akceptacji" i "Kontynuacja akceptacji".

5.1. Przerwanie akceptacji

W przypadku wybrania "Przerwanie akceptacji" proces wróci do zadania ręcznego, które poprzedzało to zadanie automatyczne i było zaakceptowane przez użytkownika. W polu Komentarz określamy treść komentarza, który zostanie dodany do tego zadania. Jeżeli zadanie automatyczne nie było poprzedzone żadnym zadaniem ręcznym, to komentarz nie zostanie dodany. Pole "Komunikat dla użytkownika" uzupełniamy informacją, która ma zostać wyświetlona użytkownikowi w przypadku błędu. Komunikat pojawi się jedynie w przypadku, jeżeli poprzedzające zadanie ręczne nie posiada akceptacji równoległej.

5.2. Kontynuacja akceptacji

W przypadku wybrania "Kontynuacja akceptacji" proces przejdzie do kolejnego zadania według ścieżki na mapie. W polu Komentarz określamy treść komentarza, który zostanie dodany do tego zadania. Aby umożliwić przejście do odpowiedniej ścieżki udostępniono parametr "Przypisanie zmiennych". Wartości należy podawać w postaci tekstowej (w przypadku operowania na innych typach zaleca się stosowanie funkcji toString). Jeśli chcemy zapisać wartość do zmiennej tabelarycznej, to wartości należy podać w postaci tekstowej oddzielając kolejne elementy średnikiem, np. "aaa;bbb;ccc".

 

 

  • No labels