Skip to end of metadata
Go to start of metadata

You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 4 Next »

 

Scheduled tasks

1. Scheduled tasks definition

Scheduled tasks are applications that execute at a user-specified time. In a planned task you specify the frequency of its execution (eg. every day, every month). You can also make them immediately, once. Scheduled tasks are not directly related to any process - you configure them from the PlusWorkflow system level.

2. Scheduled taks adding

Scheduled tasks are added from the PlusWorkflow system level. To do this, you have to go through the Administration tabs-> System configuration-> Scheduled tasks

 

 

You click in Add new scheduled task buton.

 

 

Then in the creator you use with search engine.

 

 

And you choose interesting scheduled task.

 

 

After selecting the task you have to configure it

 

 

 

3. Scheduled task running

In order to run a scheduled task you have two options:

  • pressing the "Execute" button for the selected scheduled task

 

  • Activation of scheduled task - then it will be performed in the time specified in the configuration

 

To check the configuration of a scheduled task, click the arrow:

 

4. Scheduled task editing

To edit an automatic task you select the appropriate field on the form map and right-click on the properties (or double-click them)

 

 

Then you go to the Applications tab and select the interesting element from the list, then press the pencil icon

 

 

 


1. Definicja zadania zaplanowanego

Zadania zaplanowane to aplikacje wykonywujące się w określonym przez użytkownika czasie. W zadaniu zaplanowanym określamy częstotliwość jego wykonywania (np. codziennie, co miesiąc). Możemy także wykonać je natychmiast, jednorazowo. Zadania zaplanowane nie są bezpośrednio związane z żadnym procesem - konfigurujemy je z poziomu systemu PlusWorkflow.

2. Dodawanie zadania zaplanowanego

Zadania zaplanowane dodajemy z poziomu systemu PlusWorkflow. W tym celu musimy przejść przez zakładki Administracja->Konfiguracja systemu-> Zadania zaplanowane

 

 

Klikamy w przycisk Dodaj nowe zadanie zaplanowane

 

Następnie w kreatorze korzystamy z wyszukiwarki

 

I wybieramy interesujące nas zadanie zaplanowane

 

Po wyborze zadania musimy je skonfigurować

 

3. Uruchamianie zadania zaplanowanego

W celu uruchomienia zadania zaplanowanego mamy do wyboru dwie możliwości:

  • naciśnięcie przycisku "Wykonaj" przy wybranym zadaniu zaplanowanym
  • Aktywacja zadania zaplanowanego - wtedy wykona się w czasie, określonym w konfiguracji

Aby sprawdzić konfigurację zadania zaplanowanego należy kliknąć strzałkę:

4. Edycja zadania zaplanowanego

Aby edytować zadanie automatyczne wybieramy odpowiednie pole na mapie formularza i klikamy prawym przyciskiem wybierając właściwości (lub klikamy na nie dwukrotnie)

 

Następnie przechodzimy w zakładkę Aplikacje i wybieramy interesujący nas element z listy, po czym naciskamy ikonkę ołówka

  • No labels