Urządzenia

Urządzenie jest to wyznaczony obszar na dysku, które ma zdefiniowaną nazwę, ścieżkę oraz rozmiar. Zawartością urządzenia są katalogi.

Zarządzanie urządzeniami odbywa się po wejściu w Administracja --> Elektroniczne archiwum --> Urządzenia. Pojawi się następujący widok:

 

Rysunek 6.1.1 przedstawia widok zarządzania urządzeniami.

Na stronie tej, widoczna jest tabela z dodanymi urządzeniami. W przypadku rysunku 6.1.1 mamy 6 urządzeń. Urządzenie można usunąć, jednak nie ma możliwości edycji. Każde urządzenia posiada właściwości:

  • Nazwa urządzenia - nazwa urządzenia jaka będzie widoczna w systemie
  • Ścieżka urządzenia - jest to fizyczna ścieżka na dysku, np. C:\Archiwum\ lub /home/suncode/archiwum/
  • Rozmiar - jest to maksymalny rozmiar danego urządzenia
  • Wolne miejsce - przedstawia ilość dostępnego miejsca w urządzeniu.

Dodawanie urządzenia

W celu dodania urządzenia należy kliknąć na przycisk "Nowe urządzenie" znajdujący się nad tabelą z listą urządzeń (patrz rysunek 6.1.1). Po kliknięciu pojawi się okno z formularzem dodania urządzenia:

Rysunek 6.1.2 przedstawia formularz dodawania urządzenia.

Na formularzu należy uzupełnić każde pole (obligatoryjne!) w celu dodania urządzenia. Ważnym jest, aby ścieżka do urządzenia odnosiła się do wcześniej utworzonego folderu, gdyż system PlusWorkflow nie utworzy nam nowego katalogu.

Podana ścieżka musi istnieć na dysku, gdyż system nie utworzy żadnych folderów.

Usuwanie urządzenia

Urządzenia możemy usunąć za pomocą przycisku "Usuń" znajdującym się w tabeli z urządzeniami w kolumnie "Akcja" (patrz rysunek 6.1.1). Po kliknięciu przycisku pojawi się okno dialogowe z pytaniem o potwierdzenie usunięcia przycisku. Należy zatwierdzić chęć usunięcia urządzenia za pomocą przycisku "Ok".

Devices 

Device is a designated area on the disk that has a defined name, path and size. The content of the device are catalogs.

Device management takes place after entering the Administration -> Electronic archive -> Devices. The following view appears:

Figure 6.1.1 shows the device management view. 

 On this page, a table with added devices is visible. In the case of Figure 6.1.1, we have 6 devices. The device can be removed, but it is not editable. Each device has the following properties:

  • Device name - the name of the device that will be visible in the system
  • Device path - this is the physical path on the disk, eg C:\ Archive\ or /home/suncode/archive/
  • Size - this is the maximum size of the device
  • Free space - shows the amount of available space on the device.

Adding a device 

To add a device, click "New device" button located above the table with the list of devices (see Figure 6.1.1). After clicking, a window will appear with the form for adding the device:

Figure 6.1.2. shows the form for adding a device.

Each field on the form must be filled (obligatory!) to add a device. It is important that the path to the device refers to the previously created folder, as the PlusWorkflow system will not create a new directory for it.

The specified path must exist on the disk, because the system will not create any folders.

Removing a device 

Devices can be removed using the "Delete" button in the table with devices in the "Action" column (see Figure 6.1.1). After clicking the button, a dialog box will appear asking you to confirm the removal of the button. Confirm that you want to delete the device using the "OK" button.