Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Konfiguracja aplikacji na Azure

Niektóre kroki będą potrzebowały uprawnień admina, więc upewnij się że na pewno takie posiadasz. Dodatkowo sprawdź czy IMAP jest włączony dla wybranej skrzynki pocztowej: https://learn.microsoft.com/en-us/exchange/clients/pop3-and-imap4/configure-mailbox-access?view=exchserver-2019

1. Wchodzimy na stronę https://portal.azure.com/  następnie w pasku wyszukiwania wpisujemy Azure Active Directory i przechodzimy do tej usługi

2.Przechodzimy do zakładki Rejestracje aplikacji i klikamy na Nowa rejestracja

 

3.Uzupełniamy nazwę aplikacji oraz w identyfikatorze przekierowania wybieramy opcje Internet, następnie klikamy przycisk Rejestruj

4. Zapisujemy Client id oraz Tenant id, ponieważ będą potrzebne do konfiguracji w systemie PlusWorkflow

5. Przechodzimy do zakładki Certyfikaty i klucze tajne i klikamy przycisk Nowy klucz tajny klienta

 


6.Uzupełniamy Opis i wybieramy Wygasanie klucza, następnie klikamy Dodaj

7. Zapisujemy Client secret, ponieważ będzie potrzebny do konfiguracji w systemie PlusWorkflow

8.Przechodzimy do zakładki Uprawnienia interfejsu API i klikamy Dodaj uprawnienie

9. Klikamy zakładkę Interfejsy API używane przez moją organizacje, a następnie wyszukujemy i klikamy Office 365 Exchange Online

10. Wchodzimy w Uprawnienia aplikacji, z listy wybieramy uprawnienie IMAP.AccessAsApp i klikamy Dodaj uprawnienia

11. Następnie musimy przycisk Wyraź zgodę administratora i potwierdzić

12. W kolumnie Stan powinno być napisane "Udzielono dla ***"

13. Teraz musimy ponownie wejść do Azure Active Directory i tym razem przejść do zakładki Aplikacje dla przedsiębiorstw

14. Wyszukujemy naszą aplikacje i do niej wchodzimy

15. Zapisujemy sobie  Identyfikator aplikacji oraz Identyfikator obiektu ponieważ będę potrzebne w następnym kroku

16. Teraz klient musi uruchomić program Windows PowerShell aby utworzyć odpowiednią usługę:

Na początku ustawiamy odpowiednią politykę wykonywania

Set-ExecutionPolicy RemoteSigned

Następnie jeśli nie mamy musimy zainstalować moduł ExchangeOnlineManagement

Install-Module -Name ExchangeOnlineManagement
Import-Module ExchangeOnlineManagement

Teraz musimy się zalogować na nasze konto

Connect-ExchangeOnline -UserPrincipalName konto@domena.onmicrosoft.com

Po pomyślnym zalogowaniu możemy stworzyć usługę poniższą komendą. Wartości do AppId i ServiceId bierzemy z poprzedniego kroku

New-ServicePrincipal -AppId <Identyfikator aplikacji> -ServiceId <Identyfikator obiektu>

Jeśli usługa stworzyła się poprawnie musimy dodać do niej uprawnienia do wybranych przez nas skrzynek mailowych

Add-MailboxPermission -Identity "skrzynka@domena.onmicrosoft.com" -User <Identyfikator obiektu> -AccessRights FullAccess

 

 

Konfiguracja w systemie PlusWorkflow

1.W systemie PlusWorkflow przechodzimy do zakładki Konfiguracja OAuth2 znajdującej się w Administracja -> Konfiguracja Systemu -> Konfiguracja skrzynek pocztowych -> Konfiguracja OAuth2, i klikamy Dodaj klienta

2.Konfigurujemy klienta i klikamy dodaj

Nazwa: własna nazwa dla naszego klienta

Metoda autentykacji: Client credentials

Client id: uzyskany wcześniej podczas konfiguracji aplikacji na Azure

Client secret: uzyskany wcześniej podczas konfiguracji aplikacji na Azure

Scopehttps://outlook.office365.com/.default

Token url: https://login.microsoftonline.com/<tenant-id>/oauth2/v2.0/token - wartość <tenant-id> należy zastąpić wartością uzyskaną podczas konfiguracji aplikacji na Azure

3.W sekcji połączenie klikamy Połącz

4. Jeśli wszystko zadziałało poprawnie powinien wyświetlić się komunikat o poprawnym połączeniu oraz powinno pojawić się Id połączenia

 

Wykorzystanie połączenia w konfiguracji Efaktura

Aby wykorzystać to połączenia w efakturze w EmailsPasswords należy podać Id połączenia a parametr OAuth ustawić na true

  • No labels