1.1. Urządzenia
Urządzenie jest to wyznaczony obszar na dysku, które ma zdefiniowaną nazwę, ścieżkę oraz rozmiar. Zawartością urządzenia są katalogi.
Zarządzanie urządzeniami odbywa się po wejściu w Administracja --> Elektroniczne archiwum --> Urządzenia. Pojawi się następujący widok:
Rysunek 6.1.1 przedstawia widok zarządzania urządzeniami.
Na stronie tej, widoczna jest tabela z dodanymi urządzeniami. W przypadku rysunku 6.1.1 mamy 6 urządzeń. Urządzenie można usunąć, jednak nie ma możliwości edycji. Każde urządzenia posiada właściwości:
- Nazwa urządzenia - nazwa urządzenia jaka będzie widoczna w systemie
- Ścieżka urządzenia - jest to fizyczna ścieżka na dysku, np. C:\Archiwum\ lub /home/suncode/archiwum/
- Rozmiar - jest to maksymalny rozmiar danego urządzenia
- Wolne miejsce - przedstawia ilość dostępnego miejsca w urządzeniu.
1.2. Dodawanie urządzenia
Aby dodać urządzenie należy podać jego nazwę, pełną ścieżkę oraz rozmiar jaki chcemy przeznaczyć dla tego urządzenia. Po wypełnieniu formularza należy go zatwierdzić przyciskiem "Dodaj urządzenie".
Podana ścieżka musi istnieć na dysku, gdyż system nie utworzy żadnych folderów.
1.3. Usuwanie urządzenia
Dodane urządzenia możemy usunąć za pomocą przycisku "Usuń" znajdującym się w tabeli z urządzeniami w kolumnie "Akcja" (patrz rysunek 6.1.1).