Konfiguracja aplikacji na Azure
Niektóre kroki będą potrzebowały uprawnień admina, więc upewnij się że na pewno takie posiadasz. Dodatkowo sprawdź czy IMAP jest włączony dla wybranej skrzynki pocztowej: https://learn.microsoft.com/en-us/exchange/clients/pop3-and-imap4/configure-mailbox-access?view=exchserver-2019
1. Wchodzimy na stronę https://portal.azure.com/ następnie w pasku wyszukiwania wpisujemy Azure Active Directory i przechodzimy do tej usługi
2.Przechodzimy do zakładki Rejestracje aplikacji i klikamy na Nowa rejestracja
3.Uzupełniamy nazwę aplikacji oraz w identyfikatorze przekierowania wybieramy opcje Internet, następnie klikamy przycisk Rejestruj
4. Zapisujemy Client id oraz Tenant id, ponieważ będą potrzebne do konfiguracji w systemie PlusWorkflow
5. Przechodzimy do zakładki Certyfikaty i klucze tajne i klikamy przycisk Nowy klucz tajny klienta
6.Uzupełniamy Opis i wybieramy Wygasanie klucza, następnie klikamy Dodaj
7. Zapisujemy Client secret, ponieważ będzie potrzebny do konfiguracji w systemie PlusWorkflow
8.Przechodzimy do zakładki Uprawnienia interfejsu API i klikamy Dodaj uprawnienie
9. Klikamy zakładkę Interfejsy API używane przez moją organizacje, a następnie wyszukujemy i klikamy Office 365 Exchange Online
10. Wchodzimy w Uprawnienia aplikacji, z listy wybieramy uprawnienie IMAP.AccessAsApp i klikamy Dodaj uprawnienia
11. Następnie musimy przycisk Wyraź zgodę administratora i potwierdzić
12. W kolumnie Stan powinno być napisane "Udzielono dla ***"
13. Teraz musimy ponownie wejść do Azure Active Directory i tym razem przejść do zakładki Aplikacje dla przedsiębiorstw
14. Wyszukujemy naszą aplikacje i do niej wchodzimy
15. Zapisujemy sobie Identyfikator aplikacji oraz Identyfikator obiektu ponieważ będę potrzebne w następnym kroku
16. Teraz klient musi uruchomić program Windows PowerShell aby utworzyć odpowiednią usługę:
Na początku ustawiamy odpowiednią politykę wykonywania
Set-ExecutionPolicy RemoteSigned
Następnie jeśli nie mamy musimy zainstalować moduł ExchangeOnlineManagement
Install-Module -Name ExchangeOnlineManagement Import-Module ExchangeOnlineManagement
Teraz musimy się zalogować na nasze konto
Connect-ExchangeOnline -UserPrincipalName konto@domena.onmicrosoft.com
Po pomyślnym zalogowaniu możemy stworzyć usługę poniższą komendą. Wartości do AppId i ServiceId bierzemy z poprzedniego kroku
New-ServicePrincipal -AppId <Identyfikator aplikacji> -ServiceId <Identyfikator obiektu>
Jeśli usługa stworzyła się poprawnie musimy dodać do niej uprawnienia do wybranych przez nas skrzynek mailowych
Add-MailboxPermission -Identity "skrzynka@domena.onmicrosoft.com" -User <Identyfikator obiektu> -AccessRights FullAccess
Konfiguracja w systemie PlusWorkflow
1.W systemie PlusWorkflow przechodzimy do zakładki Konfiguracja OAuth2 znajdującej się w Administracja -> Konfiguracja Systemu -> Konfiguracja skrzynek pocztowych -> Konfiguracja OAuth2, i klikamy Dodaj klienta
2.Konfigurujemy klienta i klikamy dodaj
Nazwa: własna nazwa dla naszego klienta
Metoda autentykacji: Client credentials
Client id: uzyskany wcześniej podczas konfiguracji aplikacji na Azure
Client secret: uzyskany wcześniej podczas konfiguracji aplikacji na Azure
Scope: https://outlook.office365.com/.default
Token url: https://login.microsoftonline.com/<tenant-id>/oauth2/v2.0/token - wartość <tenant-id> należy zastąpić wartością uzyskaną podczas konfiguracji aplikacji na Azure
3.W sekcji połączenie klikamy Połącz
4. Jeśli wszystko zadziałało poprawnie powinien wyświetlić się komunikat o poprawnym połączeniu oraz powinno pojawić się Id połączenia
Wykorzystanie połączenia w konfiguracji Efaktura
Aby wykorzystać to połączenia w efakturze w EmailsPasswords należy podać Id połączenia a parametr OAuth ustawić na true